۰۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

بهترین عمل در ماه مبارک رمضان چیست؟

بهترین عمل در ماه مبارک رمضان چیست؟ به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه درمورد بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان در برنامه «صبح و گفتگو» با بیان اینکه اعمال زیادی در م...

بهترین عمل در ماه مبارک رمضان چیست؟

بهترین عمل در ماه مبارک رمضان چیست؟

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه درمورد بهترین اعمال در ماه مبارک رمضان در برنامه «صبح و گفتگو» با بیان اینکه اعمال زیادی در ماه مبارک رمضان به ما سفارش و توصیه شده گفت: یکی از اعمالی که در روایات تأکید شده قرائت قرآن است چراکه فضیلت و ثواب یک آیه در این ماه مساوی با یک ختم قرآن در ماه‌های دیگر است.

وی افزود: دعای جوشن کبیر، دعای افتتاح و دعای «یاعلی و یاعظیم» بعد از نمازها و دعاهای روزانه در این ماه در کتاب مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی وجود دارد و می‌توان این دعاهای شریف را خواند.

مدیرکل اماکن مذهبی و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه در مورد بهترین عمل در این ماه به روایتی از پیامبر اسلام (ص) اشاره و بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در جمعه آخر ماه شعبان فضائل ماه مبارک رمضان را بیان می‌فرمودند و حضرت علی (ع) هم پای منبر ایشان بودند.

امیرالمومنین از ایشان پرسیدند بهترین عمل در ماه مبارک رمضان چیست و پیامبر(ص) هم در پاسخ فرمودند یا علی! بهترین عمل در این ماه دوری از گناه است.

حجت الاسلام نوروزپور گفت: درست است که دعا و نماز و قرائت قرآن ثواب بسیار زیادی دارند اما به فرموده پیامبر بهترین عمل در این ماه این است که گناه نکنیم.

وی درمورد آثار گناه نکردن بیان کرد: شیخ رجبعلی خیاط به جایی رسیده بود که چهره واقعی انسانها را می‌دید و صدای تسبیح پرندگان و آب روان را می‌شنید و همه اینها از اثرات گناه نکردن بود.

حجت الاسلام نوروزپور یادآور شد: آیت الله ری شهری در کتاب خود نقل کرده‌اند که شخصی از شیخ رجبعلی خیاط پرسید تو چه کردی که به این مقام رسیدی؟ شیخ گفته بود یک بار امکان گناه با جنس مخالف برایم فراهم شد اما به خاطر خدا قبول نکردم و از خدا خواستم که مرا برای خودش تربیت کند و به محض اینکه از درخانه بیرون آمدم تسبیح درختان را شنیدم و چهره واقعی انسانها را دیدم.

برچسب‌ها

  • ماه مبارک رمضان
  • حجت الاسلام نوروزپور
  • خبرگزاری حوزه
  • دعا
  • بهترین عمل در ماه رمضان

حوز نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار