۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳

اجتماعی

بهترین شهر مقاوم سازی مسکن روستایی مخصوص کدام شهر ایران است؟

قزوین رتبه نخست کشوری را در مقاوم سازی مسکن روستایی دارد

بهترین شهر مقاوم سازی مسکن روستایی مخصوص کدام شهر ایران است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،فرهاد سبحانی روز سه‌شنبه به مناسبت دهه بنیاد مسکن و افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین، اظهار کرد: این نهاد طی سال گذشته و در حوزه بهسازی مسکن روستایی نیز توانست هشت هزار واحد مسکونی را تکمیل کند.

قزوین رتبه نخست کشوری را در مقاوم سازی مسکن روستایی دارد

وی با اشاره به وضعیت اجرای طرح هادی روستایی، خاطرنشان کرد: طرح هادی روستایی در ۴۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به مورد اجرا درآمده است که این تعداد ۷۳ درصد روستاهای استان قزوین را شامل می شود.سبحانی فر خاطرنشان کرد: این در حالی است که ۷۹۹ طرح هادی روستایی تهیه، ۶۶۲ طرح بازنگری شده و ۱۵۵ طرح هادی نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد.

مسکن

مسکن

وی به تعداد صدور سند روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار جمعیت این استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون بنیاد مسکن استان با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک ۷۷ هزار و ۸۵۷ سند صادر کرده که از این تعداد ۶۹ هزار و ۴۸ سند روستایی و ۹ هزار و ۸۰۹ سند نیز مربوط به شهرهای این استان بوده است.

به گفته سبحانی، سهم استان برای صدور اسناد مالکیت در سال گذشته ۲ هزار و ۶۶۸ فقره بود که این تعداد در پایان سال به سه هزار و ۸۰۱ فقره افزایش پیدا کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین در خصوص سهمیه قیر رایگان این استان نیز خاطرنشان کرد: میزان اجرای عملیات آسفالت در روستاها و از محل اعتبارات قیر رایگان سال ۱۴۰۱ و بخشی از اعتبار سال ۱۴۰۲ برای ۲۰۳ روستا به میزان ۹۱۴ هزار متر مربع صورت گرفت.

وی به اجرای برنامه طرح اقدام و نهضت ملی بنیاد مسکن پرداخت و افزود: در حال حاضر عملیات اجرا و ساخت چهار هزار و ۸۹ واحد مسکونی در طرح‌های اقدام ملی، نهضت ملی، بنیاد ساخت و گروه ساخت در دستور کار این نهاد قرار دارد.

سبحانی اضافه کرد: بنیاد مسکن این آمادگی را دارد که در حوزه بافت های فرسوده شهری از جمله محله هادی آباد قزوین نیز ورود پیدا کند که انجام این مساله نیازمند تصمیمات سایر دستگاه های ذیربط است.

وی اضافه کرد: به مناسبت فرا رسیدن دهه بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام (ره) عملیات اجرایی و آسفالت معابر هشت روستا از محل طرح هادی روستایی در شهرستان های آبیک، البرز، آوج، بویین زهرا، تاکستان و قزوین با ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اضافه کرد: به همین مناسبت نیز ۲ هزار و ۲۲۸ واحد مسکونی نیز در شهرستان های این استان با چهار هزار و ۴۵۶ میلیارد ریال اعتبار بهره برداری و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

در پایان این نشست، روستاهای الولک، هرزان و پارچه کوه به عنوان مقصد گردشگری و روستای فشک به عنوان بافت با ارزش معرفی شد.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط