۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲

بلینکن: واشنگتن خواهان رویارویی با ایران نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) در سخنانی در نشست وزرای خارجه شورای امنیت سازمان ملل گفت که «واشنگتن خواهان رویارویی با ایران نیست، اما اگر ایران و عواملش آمریکا را هدف قرار ده...

بلینکن: واشنگتن خواهان رویارویی با ایران نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) در سخنانی در نشست وزرای خارجه شورای امنیت سازمان ملل گفت که «واشنگتن خواهان رویارویی با ایران نیست، اما اگر ایران و عواملش آمریکا را هدف قرار دهند، از منافع خود دفاع خواهیم کرد».

وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه «دستیابی به صلح پایدار در منطقه و دستیابی به راهکار دو دولتی، راه حل نهایی مناقشه جاری است» تصریح کرد، «من امروز اینجا هستم زیرا ایالات متحده معتقد است که سازمان ملل نقش اساسی در حل بحران غزه ایفا می‌کند».

بلینکن خاطرنشان کرد، «من از اعضای سازمان ملل می‌خواهم که از نفوذ خود برای آزادی فوری و بدون قید و شرط گروگان‌ها استفاده کنند».

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه «گروگان‌ها در غزه باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند» ادامه داد: «ما با مصر، اسرائیل و سازمان ملل کار می‌کنیم تا مکانیسم‌هایی ایجاد کنیم که دسترسی مستمر به کمک‌های بشردوستانه را برای غیرنظامیان غزه فراهم کند».

وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرد که هرگونه درگیری در مقیاس وسیع عواقب جدی بر منطقه و جهان خواهد داشت، لذا آتش بس بشردوستانه باید مورد بحث قرار گیرد تا کمک ها وارد غزه شود.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط