۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶

بزرگسالان برای چاقی صورت شیرخشک مصرف نکنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بزرگسالان برای چاقی صورت شیرخشک مصرف نکنند. دکتر سمیه صبوری در مورد مصرف پودرهای پروتئینی و شیرخشک ها به منظور افزایش وزن در بزرگسالان گفت: یکی از اصول اولیه برای افزایش وزن این است که افراد انرژی‌...

بزرگسالان برای چاقی صورت شیرخشک مصرف نکنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بزرگسالان برای چاقی صورت شیرخشک مصرف نکنند. دکتر سمیه صبوری در مورد مصرف پودرهای پروتئینی و شیرخشک ها به منظور افزایش وزن در بزرگسالان گفت: یکی از اصول اولیه برای افزایش وزن این است که افراد انرژی‌ بیش از مصرف دریافت کنند؛ به‌ طوری که اگر فردی درطول روز دو هزار کالری در یک محدوده وزن ثابت مصرف می‌کند و قصد افزایش وزن دارد، باید این میزان دریافت را  افزایش دهد و حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری بیش از مصرفی که در روز دارد،دریافت کند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: اگر کالری دریافتی فرد سه هزار واحد باشد، حدود ۵۵ درصد آن باید از کربوهیدرات، ۳۰ درصد از چربی و ۲۰ درصد از پروتئین تامین شود که این  میزان را متخصص تغذیه تعیین می‌کند. بنابراین اگر یک رژیم اصولی توسط متخصص تغذیه برای فردی که به دنبال افزایش وزن است تعیین شود، فرد در محدوده سلامت قرار خواهد گرفت.

این متخصص تغذیه ادامه داد: دریافت انرژی باید تحت‌نظر کارشناس تغذیه باشد؛ چراکه از این طریق می‌توان با ارائه برنامه‌ ای اصولی همچون افزایش وعده‌ها و میان ‌وعده‌های‌ غذایی و همچنین وعده‌های پرحجم متناسب با نیاز افراد خواهان چاقی کمک کرد.

صبوری گفت: افزایش دریافت انرژی و افزایش وزن تنها با افزایش وعده‌‌های غذایی و حجم آن امکانپذیر نیست و اغلب این اتفاق در بین ورزشکاران می‌افتد که در این مواقع، از فرمول‌های غذایی همچون تجویز شیرخشک‌ ویژه بزرگسالان استفاده می‌شود. چراکه شیرخشک ترکیبی از کربوهیدرات‌ها، پروتئین، ویتامین‌ها، ریزمغذی‌ها و موادمعدنی است که  منبع خوبی برای تامین کالری و انرژی مورد نیاز بدن است.

عوارض  مصرف شیرخشک ها در بزرگسالان
وی با اشاره به اینکه شیرخشک بزرگسالان ممکن است حاوی مقادیر کمی چربی باشد و در مورد مصرف آن جای نگرانی نیست، عنوان کرد: مصرف بیش از حد پودرهای پروتئینی و شیرخشک‌ها  بدون نظارت و تجویز متخصص تغذیه، منجربه از بین رفتن تدریجی بافت کلیه و کبد  شده و فرد دچار عدم کنترل قند خون شده و مستعد ابتلا به بیماری دیابت می شود.

این متخصص تغذیه مصرف خودسرانه پودرهای شیرخشک را برای افرادی که با نارسایی کلیوی مواجه هستند، موجب پیشرفت بیماری در این افراد اعلام کرد و گفت: یکی از عوارض جدی مصرف شیرخشک به منظور تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن و چاق شدن، بروز عوارض خود چاقی است که سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

صبوری در ادامه اظهارکرد: بهتر است میزان مصرف پودرهای شیرخشک از سوی کارشناس تغذیه و براساس نیازی که فرد دارد، تعیین ‌شود. مصرف این پودرها به شرط برخورداری از برنامه اصولی، عوارض خاصی برای مصرف‌کننده درپی نخواهد داشت.

وی چاقی صورت، حفظ سلامت عضلات و داشتن پوستی زیبا را از دلایل گرایش بزرگسالان به مصرف شیرخشک ها عنوان کرد و گفت: مصرف شیرخشک برای افرادی که نمی توانند شیرمیل کنند و با خوردن آن دچار مشکلات گوارشی می شوند، منعی ندارد.

این متخصص تغذیه به تفاوت شیرخشک بزرگسالان و کودکان اشاره کرد و افزود: شیرخشک کودکان به عنوان مکمل شیر مادراست، اما شیرخشک بزرگسالان بدون چربی است و هیچ موادی به آن اضافه نمی کنند.
گفتنی است،۷۰ درصد از بیمارانی که از کبد چرب رنج می‌برند، چاق هستند. اگر بخواهیم از عوارض مصرف شیر خشک برای بزرگسالان صحبت کنیم، قطعا چاق شدن و افزایش کلسترول مهم‌ترین آنهاست. یکی از عوامل بروز کبد چرب، افزایش کلسترول بد در بدن است. از آنجایی که اکثر شیر خشک‌ها حاوی چربی بالایی هستند، بنابراین بعید نیست که بر اثر مصرف زیاد و مستمر آنها بیماری کبد چرب غیر الکلی به وجود بیاید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار