۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳

برگزاری مراسم تشییع خبرنگار الجزیره در رام الله

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،به نوشته روزنامه فرا منطقه‌ای القدس العربی، مراسم تشییع جنازه با کاروان نظامی از بیمارستانی در رام الله آغاز شد و این کاروان به سمت مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین حرکت ...

برگزاری مراسم تشییع خبرنگار الجزیره در رام الله

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،به نوشته روزنامه فرا منطقه‌ای القدس العربی، مراسم تشییع جنازه با کاروان نظامی از بیمارستانی در رام الله آغاز شد و این کاروان به سمت مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین حرکت کرد.

صدها فلسطینی در مسیر عبور کاروان صف آرایی کردند و گل رز پخش کردند و تصاویر  ابوعاقله را برافراشته و جملاتی  را در محکومیت کشته شدن او سر دادند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسم تشییع شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی – آمریکایی الجزیره در مقر ریاست تشکیلات حضور داشت و تاج گلی را بر روی پیکر وی قرار داد. این مراسم با نواختن سرود ملی فلسطین اجرا شد.

پیکر خبرنگار فقید الجزیره از محل ریاست تشکیلات خودگردان فلسطینی به بیمارستان فرانسوی در شهر بیت المقدس منتقل و فردا(جمعه) در گورستان”صهیون” در نزدیکی باب الخلیل در کنار پدرش به خاک سپرده خواهد شد.

در این مراسم محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین و برخی اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش  و کمیته مرکزی جنبش فتح،  برخی وزرا، سفرا، دیپلمات‌ها، روحانیون،  تعداد زیادی از خبرنگاران و اهالی رسانه و همکاران شهید ابو عاقله و نمایندگانی از گروه‌ها و نهادهای رسمی و غیر رسمی و جمعیت انبوهی از مردم شرکت کردند.

ابو عاقله روز چهارشنبه در حین پوشش خبری به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه جنین به شهادت رسید.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز(پنجشنبه) اسرائیل را مسئول کشته شدن ابو عاقله دانست و انجام تحقیقات مشترک با رژیم صهیونیستی را نپذیرفت و گفت: جنایتکاران مسئول این قتل را در دیوان کیفری بین المللی تحت تعقیب قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط