۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹

برگزاری تور بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های شهرداری قم

به گزارش تحریریه پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علی رمضانی، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم در حاشیه تور بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های شهرداری قم گفت: درآمدهای شهرداری قم مشارکت با بخش خصوصی است. شهرداری بخشی به صور...

علی رمضانی شهرداری قم

به گزارش تحریریه پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، علی رمضانی، رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم در حاشیه تور بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های شهرداری قم گفت: درآمدهای شهرداری قم مشارکت با بخش خصوصی است. شهرداری بخشی به صورت پروژه‌های مشارکتی که یکی از قالب‌های آن ساخت، واگذاری، اجاره و بهره‌برداری است، انجام می شود.

وی بیان داشت: بخش دیگر پروژه‌ها مشارکت مدنی، بعضی به صورت سهام پروژه است و در همه این موارد تلاش شهرداری این است،سرمایه گذار نگرانی برای سرمایه گذاری نداشته باشد و شهرداری بتواند به نوعی رفع کننده موانع پروژه ها باشد.

شهر بازی قم

شهر بازی قم

وی با اشاره به تدوین فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تا افق ۱۴۰۴، افزود: در مرحله برای جذب مشارکت فراخوان هم صورت خواهد گرفت. چرا که معتقدیم پروژه های عمرانی می توانند به شهرداریها در بحث درآمدزایی کمک کنند.رمضانی توجه به پارکینک و رفع مشکل بست شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: در این رابطه فرصت‌های سرمایه گذاری با مدل‌های مختلف مانند سرمایه گذاری و خدمات شهری مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی شهرداری قم از تلاش برای برای رفع موانع مشکلات زیرساختی بلوار پیامبر اعظم(ص) هم خبر داد و بیان داشت:در این بلوار پیامبر اعظم(ص) ۱۴ قرارداد داریم که بعضی از این پروژه به زودی به نتیجه نهایی خواهند رسید.

پروژه های بلوار پیامبر اعظم(ص)فتح اللهی، قائم مقام حوزه سرمایه گذاری شهرداری قم نیز گفت: امروزه شهرداریها برای خدمات دهی بهتر به مردم نیازمند سرمایه می باشند و در گذشته این مسئله از طریق درآمد از طریق بخش مسکن صورت می گرفت ولی امروزه به دلیل روکود مسکن، درآمد شهرداری هم با مشکل مواجه شده است.

تور بازدیدقم

تور بازدیدقم

وی بیان داشت: برای این رفع این مشکل باید شهرداریها به سمت درآمدهای پایدار بروند تا بهتر بتوانند به مردم خدمات دهی کنند. یکی از این موارد درآمدهای پایدار، مشارکت با بخش خصوصی است. این مشارکت هم به دلیل شرایط امروز جامعه هم امری ضروری است.فتح اللهی ادامه داد: بلوار پیامبر اعظم محور آئین مذهبی قم بوده است.

این بلوار طول ۷ کیلومتر در دو سمت کاربری‌های متفاوت اقامتی، تجاری، مسکونی، تفریحی و گردشگری برای خدمات دهی به زائرین و مجاورین مورد توجه قرار گرفته است.

قائم مقام حوزه سرمایه گذاری شهرداری قم بیان داشت: شهر قم به لحاظ وجود حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد جمکران شهر مذهبی و گردشگری است و سالانه شاهد حضور زائرین خارجی و ایرانی از کشورهای و شهرهای مختلف ایران به شهر قم و مسجد قم هستیم. برای خدمات دهی به زائرین و مجاورین باید سرآنه پارکینگ و خدمات دهی پیش بینی شود. در این رابطه کارهای انجام شد از جمله آن همین پروژه های در دست احداث در محوری پیامبر اعظم(ص) است.

کهکشان غدیر قم

کهکشان غدیر قم

پروژه کهکشان غدیرابراهیمی، مدیر پروژه کهکشان غدیر نیز با اشاره به آغاز به کار پروژه کهکشان غدیر از سال ۹۶ ،گفت: مساحت کل پروژه ۵ هزار و ۵۰۰ متر شامل ۳۲ هزار متر مساحت محوطه‌سازی، ۱۰ هزار و ۲۰۰ متر زیربنا و … است.

وی از بهره برداری این پروژه در دوفاز خبرداد و ادامه داد: فاز اول شامل شهربازی، تالارپذیرایی رستوران، فودکورت و فاز دوم هم۲ سالن سینما و تالار است. برای این پروژه ۲۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌ در نظر گرفتیم و تلاش می کنیم فاز اول پروژه در دی‌ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

شهر بازی قممحمد مهاجری، مدیر شهربازی بوستان غدیر هم از قرار این این پروژه در سال ۹۶ خبر داد و بیان داشت: برای این پروژه ۳۵ میلیارد تومان سرمایه در نظر گرفته شده است که بخشی از آن برای خرید وسایل مورد استفاده قرار گرفته است.وی بیان داشت: این قرارداد با شهرداری۲۰ سال است و بعد از آن این شهربازیبه شهرداری واگذار می شود.

مدیر شهربازی بوستان غدیر، تجهیزات این شهربازی را فوق العاده دانسته و بیان داشت: تجهیزات کاملا استاندارد و به وسیله گروه صنعتی خودمان ساخته شده است.

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار