۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

برگزاری انتخابات هیات‌مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی

شورای عالی بورس در خصوص آخرین زمان برای ثبت نام متقاضیان هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به جمع‌بندی رسید و ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ را آخرین زمان برای ثبت‌نام متقاضیان اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بورس و او...

برگزاری انتخابات هیات‌مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی
برگزاری انتخابات هیات‌مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی

شورای عالی بورس در خصوص آخرین زمان برای ثبت نام متقاضیان هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به جمع‌بندی رسید و ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ را آخرین زمان برای ثبت‌نام متقاضیان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، شورای عالی بورس، شب گذشته درخصوص آخرین زمان برای ثبت نام متقاضیان هیات مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت به جمع بندی رسید و ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ را آخرین زمان برای ثبت نام متقاضیان اعلام کرد.

پیش از این قرار بود انتخابات هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در اسفند ۱۳۹۹ برگزار شود؛ اما از آنجا که فرایند احراز صلاحیت کاندیداهای عضویت در هیات مدیره این شرکتها در مراجع ذیصلاح طولانی شد، برگزاری این انتخابات با تصمیم شورای عالی بورس، به تعویق افتاد.

بر این اساس، افرادی که تمایل دارند به عضویت هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی انتخاب شوند، تا تاریخ ۲۸ فروردین ماه فرصت دارند در سامانه ستان سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت نام کنند.

انتخابات هم از اواخر اردیبهشت تا اواسط خردادماه و به صورت مرحله ای برگزار خواهد شد.

مشمولان سهام عدالت چنانچه می خواهند در مجامع شرکتهای سرمایه گذاری استانی شرکت کنند، حتما باید در سامانه سجام به نشانی WWW.SEJAM.IR ثبت نام کرده باشند.

ثبت نام مردم در سجام برای احراز هویت الکترونیکی است و وقتی مجامع به صورت الکترونیکی برگزار می شود باید این اطمینان حاصل شود که همان سهام دار ثبت نام کننده، رای خود را در سامانه به ثبت می رساند.

در حال حاضر متوسط ثبت نام افراد در سامانه سجام به ۶۵ درصد رسیده است؛ به عبارت دیگر ۶۵ درصد افراد ثبت نام سجام را به سرانجام رساندند و مشکلی برای انتخابات ندارند؛ این در حالی است که در بعضی از استان ها این عدد به ۸۰ درصد هم رسیده است و قاعدتا تا فرصت باقی مانده، افراد بیشتری می توانند در این سامانه ثبت نام کنند؛ ضمن اینکه طبیعی است استان هایی اولویت برگزاری مجامع را دارند که بیشترین تعداد ثبت نام را داشته باشند.

شرکت هایی که تعداد نامزدهای حائز شرایط هیات مدیره در آن به حد نصاب رسیده باشد، در ۱۸ اردیبهشت انتخابات مجمع را برگزار می کنند اما در شرکت های که تعداد افراد ثبت نامی به حد نصاب نرسیده باشد، زمان ثبت نام تمدید خواهد شد.

خاطرنشان می شود: بعد از بررسی صلاحیت ها، زمان برگزاری انتخابات برای هر استان اعلام و درخصوص آن اطلاع رسانی فراگیر صورت خواهد گرفت.

شرایط احراز صلاحیت اعضای هیات مدیره نیز در آیین نامه سازمان بورس آمده است.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار