۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳

برنامه گوگل برای سازندگان پادکست یوتیوب به زودی اعلام خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،برنامه گوگل برای سازندگان پادکست یوتیوب چه خواهد بود؟! به نظر می‌رسد یوتیوب برنامه‌های بزرگی برای سازندگان پادکست در نظر گرفته است، زیرا طبق اطلاعات لو رفته، صفحاتی دارای اسلایدهایی نشان داده شده ا...

برنامه گوگل برای سازندگان پادکست یوتیوب به زودی اعلام خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،برنامه گوگل برای سازندگان پادکست یوتیوب چه خواهد بود؟!
به نظر می‌رسد یوتیوب برنامه‌های بزرگی برای سازندگان پادکست در نظر گرفته است، زیرا طبق اطلاعات لو رفته، صفحاتی دارای اسلایدهایی نشان داده شده است که این شرکت برای بخش اختصاصی پادکست قرار است آن را به وب سایت و برنامه تلفن همراه خود اضافه نماید.
این اطلاعات که در ابتدا برای پادنیوز ارسال شد، حاوی اطلاعاتی در مورد برنامه‌های آینده یوتیوب برای میزبانی محتوای پادکست است. در میان این اطلاعات، تصاویری شبیه به یک بخش پادکست اختصاصی وجود دارد. این تصاویر دارای طرح‌ بندی قابل‌ تشخیص یوتیوب هستند که با ریز عکس‌ها، مُهرهای زمانی و فهرست‌های پخش مختلف تکمیل می‌شود.
با توجه به این اطلاعات مهم، یوتیوب به دنبال ادغام فیدهای RSS پادکست در این فضای اختصاصی است. احتمالا این بدان معناست که کاربران بتوانند فیدهای RSS موجود خود را به صفحات اصلی YouTube اضافه کنند. تا این لحظه هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه پادکست یوتیوب در این سایت وجود ندارد، اما اسلاید دیگری نشان می‌دهد که تبلیغات صوتی فروخته شده توسط یک شریک در سال ۲۰۲۲ منتشر می‌شود. این ممکن است نشان دهد که این پلتفرم پادکست بزرگ، قبل از پایان سال وارد می‌شود.
تبلیغات گفته شده توسط گوگل و شرکای آن ارائه خواهد شد، بنابراین با مدل تبلیغاتی موجود یوتیوب بی شباهت به نظر نمی‌رسد. به این ترتیب، تصور می‌شود که پادکست‌های میزبانی شده در یوتیوب با تبلیغات شخصی‌ سازی شده و با پیشوند یا بخش‌ بندی انجام می‌شوند. در حال حاضر نمی‌دانیم که آیا اشتراک YouTube Premium این تبلیغات را مانند محتوای ویدیویی برای کاربران حذف می کند یا خیر، اما مطمئنا می‌توان حدس زد که در عمل اینطور است.
یوتیوب و پادکست؛ یکی از آرزوهای دیرینه کاربران به واقعیت می‌پیوندد؟!
در حالی که بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در حال حاضر پادکست‌ها را به صورت ویدیویی در یوتیوب آپلود می‌کنند، این سایت در واقع بخش اختصاصی برای پادکست ندارد. در صورت احتمال تحقق این برنامه‌ها، یوتیوب خود را در رقابت مستقیم با پلتفرم‌های میزبانی پادکست محبوب مانند Spotify، Apple Podcasts و SoundCloud قرار می‌دهد.
بنابراین، استراتژی یوتیوب باید حول محور این باشد که چگونه می‌تواند سازندگان پادکست را برای میزبانی در پلتفرم خود تشویق کند. این می‌تواند به شکل یک تقسیم درآمد مستقیم باشد؟ شاید حتی تجزیه و تحلیل قدرتمندی توسط گوگل ارائه شود که YouTube با آن یک شرکت مادر را به اشتراک می‌گذارد.
مشابه نمونه‌هایی در Spotify، یوتیوب نیز ممکن است علاقه‌مند باشد که پادکست‌های معروفی را که در حال حاضر بر روی پلتفرم‌های دیگر میزبانی می‌کنند، به‌صورت غیرقانونی جذب کند. در حالی که چنین رویکرد نیرومندی همیشه برای شنوندگان پادکست معمولی مناسب نیست، اما می‌تواند یک روش کوتاه مدت و موثر برای هدایت آن شنوندگان به پلتفرم جدید خود باشد.
در هر صورت، این موضوع کمی تعجب‌آور است که یوتیوب زودتر به دنبال افزودن پادکست در پلتفرم خود نبوده. اگرچه ممکن است در گذشته یوتیوب نیاز چندانی به این کار نداشته اما حالا قطعا می‌تواند تاثیر مثبتی بر رشد این پلتفرم داشته باشد. همانطور که گفته شد، سازندگان در حال حاضر پادکست‌ها را در پلتفرم اصلی YouTube و به صورت ویدیو بدون تصویر به اشتراک می‌گذارند.
به همین دلیل عرضه یک پلتفرم اختصاصی پادکست منطقی است. به گفته TechRadar، یوتیوب از زمان راه‌اندازی خود در سال ۲۰۰۵ به روش‌های متعددی گسترش یافته است. در سال‌های اخیر، YouTube خدمات اختصاصی را برای بخش بازی، بخش ویدیو، بخش موسیقی و موارد دیگر راه‌اندازی کرده است.
افزودن پادکست‌ها به این فهرست، از نظر یوتیوب، می‌تواند آن را به عنوان یک پلتفرم همه‌‌فن حریف برای سرگرمی‌های مختلف تثبیت کند.
نظر شما در این مورد چیست؟ آیا یوتیوب می‌تواند با افزودن بخش پادکست، در این زمینه هم موفقیت زیادی کسب کند؟

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار