۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷

برنامه‌ریزی برای حمایت از مدارس غیردولتی عام‌المنفعه

برنامه‌ریزی برای حمایت از مدارس غیردولتی عام‌المنفعهرئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از برنامه‌ریزی برای حمایت از مدارس غیردولتی که به‌صورت عام‌المنفعه و خیریه اداره می‌شوند، خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگز...

برنامه‌ریزی برای حمایت از مدارس غیردولتی عام‌المنفعه

برنامه‌ریزی برای حمایت از مدارس غیردولتی عام‌المنفعه
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از برنامه‌ریزی برای حمایت از مدارس غیردولتی که به‌صورت عام‌المنفعه و خیریه اداره می‌شوند، خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ شهریار فولادوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از برنامه‌ریزی در خصوص حمایت از مدارس غیردولتی که به‌صورت عام‌المنفعه و خیریه اداره می‌شوند، خبر داد و گفت: در حوزه مشارکت‌ها، مدارس غیردولتی در سطح کشور در حال فعالیت هستند که به صورت عام‌المنفعه و خیریه اداره می‌شوند و بیشتر این مدارس در مناطق محروم فعالیت می‌کنند و توسط انجمن‌ها و گروه‌های مردمی اداره می‌شوند.

فولادوند افزود: در برخی از این مدارس صرفا دانش‌آموزان محروم و بازمانده از تحصیل از جمله ایتام یا کودکان بدسرپرست تحت پوشش قرار می‌گیرند و تمام هزینه‌ها نیز توسط خیرین پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدارس علاوه بر ارائه خدمات آموزشی و پرورشی، در بسیاری مواقع به جنبه‌های مختلف مشکلات دانش آموزان از جمله فقر و امرار معاش خانواده‌ها نیز رسیدگی می‌کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در ادامه بیان کرد: با توجه به ماموریت اصلی این سازمان در جذب مشارکت‌های مردمی، برآنیم تا در راستای حمایت از این گونه مدارس، دستورالعمل‌هایی را صادر و به تمام استان‌های کشور ابلاغ کنیم تا به تسهیل این اقدامات خداپسندانه و عام المنفعه کمک کنیم.

فولادوند تصریح کرد: البته این کمک‌ها و حمایت‌ها لزوما کمک‌های مالی و مادی نیست چون رویکرد بسیاری از این گروه‌ها عدم استفاده از کمک‌های دولتی است لذا ما در حال برنامه‌ریزی و تنظیم دستورالعمل‌هایی برای کمک به این قبیل مدارس خصوصا در امور ثبت نامی و اولویت در تخصیص نیروی انسانی در حد امکان هستیم و امیدواریم به زودی بتوان تصویب کرده و در اختیار استان‌ها قرار دهیم.

۰/۵ (۰ نظر)کارگزین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار