۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹

برترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۹ اردیبهشت

به گزارش اندیشه معاصر؛ امروز یکشنبه (۱۹ اردیبهشت ماه) بازار با افزایش نسبی عرضه در نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد. برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش   در دومین روز معاملاتی هفته، شاهد آغازی همراه با فشار ف...

برترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۹ اردیبهشت

به گزارش اندیشه معاصر؛ امروز یکشنبه (۱۹ اردیبهشت ماه) بازار با افزایش نسبی عرضه در نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۹ اردیبهشت ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۹ اردیبهشت ماه

 

در دومین روز معاملاتی هفته، شاهد آغازی همراه با فشار فروش و افت دسته جمعی قیمت ها در اکثر نمادهای بزرگ و کوچک هستیم.

فلزات اساسی یک پارچه منفی معاملاتی پر عرضه را تجربه می کنند.فنوال با تعادل میان خریداران و فروشندگان تک نماد مثبت گروه است.

افت چهار هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت۹:۱۰  در ارتفاع یک میلیون و ۱۶۲هزار واحد قرار گرفته است. نمادهای بوعلی، ساراب و تاصیکو بیش‌ترین تأثیر مثبت و نمادهای فملی، فولاد و وپاسار بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

تحت تاثیر جو منفی حاکم بر کلیت بازار، بانکی‌ها نیز در مدار منفی دنبال می‌شوند. عقب نشینی خریداران در وپاسار موجب افت حداکثری قیمت و تشکیل صف فروش در این نماد شده است. وپارس تک نماد سبز پوش گروه است که در محدوده صفر تابلو با نوسانات مثبت همراه است. وتجارت در قیمت ۲۴۴ تومان افت ۱ درصدی دارد. وبصادر در حوالی صفر تابلو متعادل و با گرایشات منفی داد و ستد می‌شود.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از افت هشت هزار و ۵۲۴واحدی (۰.۷درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۸هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با افت ۰.۰۸درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۸نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۰۰نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای اپال، وپاسار، فملی، شستا، فولاد، وتجارت و بوعلی در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای وسپهر، ذوب، دماوند، آریا، بگیلان، صبا و شگویا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۴۵۵میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۲۳۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

صف‌های خرید حدود ۳۷۵میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۶هزار و ۹۵۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۶هزار و ۵۷۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، تپکو و کویر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده ۲۷۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وبصادر، آریان و سیتا در نوبت انتظار است. ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۳۰۰میلیارد تومان (۸۰درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۴۸۵میلیارد تومان (۲۱درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۱۰نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۹۵نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف فرآورده‌های غذایی و قند تربت‌ جام‌ (#قجام) به ۵.۸درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«خودرو و ساخت قطعات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۶۰۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۵۵۵میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات تقاضای چشمگیری وجود ندارد.

حدود ۲۱درصد از هفت هزار و ۳۲۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۴۵۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۶۱۶درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۷۷۵میلیارد تومان خواهد رسید.

مطالب مرتبط