۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲

برای مهار گرسنگی بعد از تمرین چه چیزی بخوریم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،برای مهار گرسنگی بعد از تمرین چه چیزی بخوریم؟. مهار گرسنگی بعد از تمرین امری دشوار است، یک جلسه طولانی و سخت ورزشی تمام انرژی شما را می مکد و نخستین چیزی که اغلب افراد برای سوخت گیری مجدد خود لازم ...

برای مهار گرسنگی بعد از تمرین چه چیزی بخوریم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،برای مهار گرسنگی بعد از تمرین چه چیزی بخوریم؟. مهار گرسنگی بعد از تمرین امری دشوار است، یک جلسه طولانی و سخت ورزشی تمام انرژی شما را می مکد و نخستین چیزی که اغلب افراد برای سوخت گیری مجدد خود لازم دارند خوردن موز است.

آیا موز میان وعده خوبی بعد از ورزش است؟

میوه زرد رنگ غنی از فیبر و پر از مواد مغذی به عنوان یک میان وعده کامل پس از تمرین توسط علاقه مندان به تناسب اندام مصرف می شود. در این مقاله سعی شده عواملی که موز را به یک میان وعده کامل پس از تمرین تبدیل می کند را شرح دهیم.

موز به بدن در استفاده از پروتئین بیشتر کمک می کند

موز حاوی هضم کربوهیدرات و منبع عالی پروتئین است، بنابراین خوردن این میوه بعد از یک جلسه تمرین شدید می تواند به بهبود سریع عضلات کمک کند. اعتقاد بر این است کربوهیدرات ها با کمک به افزایش توانایی جذب پروتئین در عضلات به روند عضله سازی در بدن کمک می کند.

موز التهاب را کاهش می دهد

به غیر از کربوهیدرات و پروتئین موز همچنین دارای ترکیباتی مانند دوپامین و پلی فنول است. دانشمندان اظهار می کنند کربوهیدرات ها و این دو ترکیب با هم می توانند به جلوگیری از درد عضلانی ناشی از ورزش بیش از حد کمک کنند. خوردن موز پس از یک جلسه انجام تمرینات سخت به شما کمک می کند قبل از شروع جلسه بعدی ورزش سریع تر بهبود یابید.

مهار گرسنگی

مهار گرسنگی

موز به ترمیم عضلات آسیب دیده کمک می کند

خوردن غذای غنی از کربوهیدرات بلافاصله پس از ورزش باعث می شود سلول های عضلانی بتوانند ذخایر گلیکوژن خود را دوباره پر کنند. موز سرشار از کربوهیدرات هضم به سرعت تشکیل گلیکوژن عضله در بدن و بازسازی سریع تر عضلات آسیب دیده کمک می کند.

موز از سلامت سیستم ایمنی حمایت می کند

ورزش شدید اغلب برای مدتی سلامت سیستم ایمنی بدن ما را سرکوب می کند. خوردن موز غنی از آنتی اکسیدان بعد از تمرین می تواند به بازیابی عملکرد سیستم ایمنی سالم کمک کند. علاوه بر این، سایر ترکیبات فعال زیستی موجود در موز مانند آمین های بیوژنیک، فنولیک ها و کاروتنوئیدها می توانند از سلامت سیستم ایمنی بدن حمایت کنند.

چگونه موز را بعد از تمرین استفاده کنیم؟

ساده ترین و راحت ترین راه مصرف میوه کامل است. می توانید به راحتی آن را در ساک ورزشی خود بگذارید و پس از تمرین بخورید. در غیر این صورت می توانید اسموتی موز درست کنید یا میوه را با ماست مخلوط کنید و بخورید. توجه داشته باشید به اسموتی قند اضافه نکنید و همیشه برای حفظ سلامت ماست شیرین نشده مصرف کنید.

و سخن آخر

داشتن غذاهای غنی از پروتئین بعد از تمرین به مهار گرسنگی، بهبود سریع و سوخت رسانی به بدن کمک می کند. موز منبع خوبی از پروتئین و پتاسیم محسوب می شود که آن را به یک میان وعده ترجیحی و عالی بعد از یک جلسه تمرین سخت تبدیل می کند. برای تقویت و بازیابی سریع انرژی می توانید قبل از جلسه یا بین جلسه نیز موز بخورید.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار