۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹

برای مهار کرونا ۸۳ درصد جامعه باید واکسینه شوند

مدیر روابط عمومی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که برای رسیدن به وضعیتی مناسب در زمینه مقابله با همه گیری و مهار زنجیره انتقال کروناویروس، باید حداقل ۸۳ درصد از اعضای جامعه واکسینه شوند.

برای مهار کرونا ۸۳ درصد جامعه باید واکسینه شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سید روح‌الله حسینی دوشنبه ۲۹ شهریور در جمع خبرنگاران گفت: طبق محاسبات متخصصان اپیدمیولوژی، برای کاهش زنجیره انتقال بیماری کووید۱۹ و ایمن سازی جامعه در برابر این بیماری، باید حداقل ۸۳ درصد از جامعه علیه این ویروس واکسینه شوند که این هدف در برخی از گروه های سنی در استان فارس محقق شده است، اما در بسیاری از گروه های سنی هنوز تا رسیدن به این هدف فاصله داریم که ضرورت دارد افراد نوبت واکسن خود را به تعویق نیاندازند.

حسینی با بیان اینکه اکنون حدود ۸۹.۹ درصد از کل اعضای گروه سنی ۶۵ تا ۷۰ سال استان فارس واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، این گروه را دارای بالاترین میزان در بحث واکسیناسیون دانست و گفت: سطح واکسیناسیون افراد در گروه سنی بالای ۸۵ ساله‌های فارس ۶۵.۹ درصد است.

او ادامه داد: تاکنون ۷۹.۵ درصد از افراد گروه ۸۰ تا ۸۵ ساله‌ و ۸۴.۶ درصد از کل افراد گروه ۷۰ تا ۷۵ ساله‌، ۸۹.۹ درصد از افراد ۶۵ تا ۷۰ ساله و ۸۸ درصد از افراد گروه سنی ۶۰ تا ۶۵ ساله‌ در استان فارس واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

حسینی گفت: میزان واکسیناسیون فارس در افراد ۵۵ تا ۶۰سال ۸۳.۵ درصد، ۵۰ تا ۵۵ سال ۷۴.۱ درصد؛ افراد ۴۵ تا ۵۰ سال به ۶۴.۳ درصد؛ افراد ۴۰ تا ۴۵ سال ۵۶.۶ درصد؛ افراد ۳۵ تا ۴۰ سال ۵۱.۷ درصد؛ افراد ۳۰ تا ۳۵ سال ۴۶.۷ درصد؛ افراد ۲۵ تا ۳۰ سال ۴۴.۱ درصد؛ افراد ۲۰ تا ۲۵ سال ۴۷.۸ درصد و افراد ۱۸ تا ۱۹ سال ۴۱.۶ درصد رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه درصدهای ذکر شده مربوط به افرادیست که دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، گفت: تا کنون، یک میلیون و ۹۹۸ هزار و ۲۴۸ دوز نوبت اول و ۸۱۴ هزار و ۱۰۱ دوز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در این استان به دو میلیون و ۸۱۲ هزار و ۳۴۹ دوز رسیده است.

حسینی از مردم درخواست کرد تا واکسیناسیون خود را به تاخیر نیندازند و با کمک به کادر درمان، به سرعت انجام واکسیناسیون تا رسیدن به درصد مورد نیاز برای ایجاد ایمنی جمعی بیافزایند و گفت: شهروندان به جای در نظر گرفتن نوع خاصی از واکسن، برای ایمنی خود در برابر این بیماری اقدام کنند زیرا اولویت مهم برای کشور، واکسیناسیون سریع و عمومی و موفقیت در مهار همه گیری کروناویروس است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار