۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵

برای عاشورا و تاسوعا نذری چی بدم؟+ ۱۷ غذا برای نذری دادن در روز تاسوعا و عاشورا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،در این سری از مطالب لیست غذا سایت اندیشه معاصر رفتیم ۱۷ نوع نذری خوشمزه با سلایق مختلف رو جمع‌آوری کردیم تا بتونید به سادگی یه انتخاب مناسب و مشکل گشا برای ادای نذر تون داشته باشید. ۱.خورش ترش‌کبا...

برای عاشورا و تاسوعا نذری چی بدم؟+  ۱۷ غذا برای نذری دادن در روز تاسوعا و عاشورا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،در این سری از مطالب لیست غذا سایت اندیشه معاصر رفتیم ۱۷ نوع نذری خوشمزه با سلایق مختلف رو جمع‌آوری کردیم تا بتونید به سادگی یه انتخاب مناسب و مشکل گشا برای ادای نذر تون داشته باشید.

۱.خورش ترش‌کباب با ته‌چین

ترش‌کباب یه خورش گیلانی هستش که از ترکیب سس مرغ با گوجه و بادمجون و سیب زمینی و مرغ سرخ شده تهیه میشه. ایده بشدت ناب و متفاوتی هستش که بدلیل مزه ترش آب خورش و طعم دلچسب مرغ سرخ شده ، بسیار به زرشک پلو نزدیک هستش.

۲.چلو بختیاری نذری

میکس کوبیده و جوجه کباب رو در تصویر بالا می‌بینید که معروفه به کباب بختیاری. چه پیشنهاد متفاوت و نذری خاصی میتونه باشه اگر بتونید تهیه و پخش کنید. ملت کلی دعاتون می‌کنند.

۳.لوبیاپلو با گوشت تیکه‌ای(قورمه)

اکثر مناطق ایران لوبیا پلو رو با گوشت چرخ شده تهیه و سرو میکنند. شما برای نذری امسال اگر قصد تهیه لوبیا پلو دارید می‌تونید با گوشت تیکه ای و قورمه شده بپزید و پخش کنید.

۴. پلو با سیب زمینی سرخ شده

این پیشنهاد اولش عجیب به نظر میاد اما یادتون نره که مردم چند دهه است دارن همین غذاهای تکراری رو بعنوان نذری میل می‌کنند. سیب زمینی با کمی پلو خیلی ساده اما متفاوت و بیادماندنی میتونه بشه.

۵.چلو کوبیده با کره

حرف از نذری بشه و سختی از کوبیده نداشته باشیم عیب هستش! کباب کوبیده رو فراموش نکنید!

۶.چلو قیمه نثار

قزوینی ها منت گذاشتند سر ایران و یه خورش قیمه اختصاصی برامون تهیه دیدند که خوراک اَدای نذر هامون هستش. قیمه نثار ظاهرش اونقدر مجلسی و دهن پُر کنه که جزو بهترین پیشنهادات این لیست هستش.

۷.آش ماش

اگر دنبال سوپ و آش برای نذر تون هستید تهیه آش با ماش یه گزینه خوب و متفاوت هستش. دستور تهیه اش هم بسادگی در اینستاگرام و گوگل میتونید پیدا کنید.

۸.شله مشهدی

مشهدی‌ها می‌دونند شله چقدر محبوب هستش؟ این سوپ یا آش خوشمزه گزینه جذابی برای اونهایی هستش که میخوان نذری غیربرنجی بدن.

۹.چلو قیمه نذری

تا حالا به این فکر کردید که چرا قیمه با فاصله از بقیه اعضای این لیست جزو مشهورترین نذری های کل کشور هستش؟ قیمه رو که بهش فکر کردید حتما. گزینه تیپیکال و معمولی هستش.

۱۰سبزی پلو با مرغ ریش ریش

سبزی پلو با مرغ تیکه ای یه نذری سنگین هستش اما سبزی پلو با مرغ رُست شده یا ریش‌ریش بهترین گزینه هیأت‌ها برای زمانی هستش که میخوان در ابعاد بزرگ یه غذای نذری شکم سیر کن بدن. شماهم مد نظرتون باشه چون هم تهیه و هم سرو و پخشش آسونه به نسبت سایر پیشنهادات.

۱۱. قیمه بادمجان

خورش قیمه بادمجان رو از یاد نبرید و بهش فکر کنید اگر توانایی مالی یا فنی برای پختش رو دارید.

۱۲.شله زرد

شله زرد رو که فراموش نکردید؟ این دسر هَووی قیمه در انتخاب غذای نذری هستش. از انتخاب و تهیه اش لذت ببرید.

۱۳.چلو میکس نذری

عکس بالا رو بدقت ببینید. کَف برنج ، سطحشو با مواد خوراک مختلف گوشت یا مرغ و کمی پلو رنگی زعفرانی و زرشک و کشمش پر کنید و یه ته چین یا ته دیگ مجلسی کنارش قرار بدید و با یه دونه دوغ یا نوشابه پخش کنید.

۱۴.قیمه رشتی نذری

یه مدل قیمه در شمال و خصوصا گیلان تهیه میشه با گوشت چرخ‌کرده که خیلی به نسبت سایر خورش های گیلانی مهجور مونده.‌ قیمه با گوشت چرخکرده رو هم بهتون پیشنهاد می‌کنم چون مزه اش و حجم مناسبش بسیار محبوب و دلچسب هستش.

۱۵.نذری لازانیا و اسنک!

چند‌سالیه که دیگه مردم از چنین ایده هایی برای اَدای نذری استقبال می‌کنند. وضعیت تا مدت ها یه جوری بود که انگار وَحی اومده حتما هحه قیمه و شله زرد و کوبیده باید برای نذری بدن‌وگرنه قبول حاجت نمیشه!! پخت لازانیا در ظرف های یک بار مصرف و قرار دادن یه اسنک کلاب که با ساندویچ ساز میتونید تهیه اش کنید از بهترین پیشنهادات این لیست برای غذاهای فست فود متفاوت نذری هستش.

۱۶.کتلت تهرانی

تو خیلی از شهرها درون یک جای یکبارمصرف مقداری نان لواش یا بربری + چند تکه کتلت و مقداری سبزیجات کنار هم قرار می‌دهند و بعنوان نذری پخش میکنند. شما می‌تونید برای متفاوت بودن چند عدد گوجه گیلاسی هم درون ظرف قرار بدید.

۱۷.استانبولی پلو نذری

استانبولی پلو یه پیشنهاد نسبتاً سبک و مناسب مجلسی برای اَدای نذر هاتون میتونه باشه. خوبیش اینه که بخاطر مخلوط شدن همه مواد باهم تهیه و پخشش خیلی کار تون رو جلو می‌ندازه.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط