۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶

برای ثبت نام واکسن کرونا کلیک کنید/ جزئیات تزریق واکسن کرونا در salamat gov ir

به گزارش اندیشه معاصر؛ از شنبه ثبت نام واکسن کرونا برای کسانی که در سامانه سلامت یا سامانه سیب نباشند آغاز می شود و افراد می توانند با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت برای واکسن کرونا مراجعه نموده و اطلاعات خود را وارد کنند. البته کسانی که ...

برای ثبت نام واکسن کرونا کلیک کنید/ جزئیات تزریق واکسن کرونا در salamat gov ir

به گزارش اندیشه معاصر؛ از شنبه ثبت نام واکسن کرونا برای کسانی که در سامانه سلامت یا سامانه سیب نباشند آغاز می شود و افراد می توانند با مراجعه به سامانه وزارت بهداشت برای واکسن کرونا مراجعه نموده و اطلاعات خود را وارد کنند. البته کسانی که قبلا به هر دلیل به خانه های بهداشت و مراکز درمانی مراجعه کرده باشند اطلاعاتشان ثبت شده در موعد تزریق واکسن کرونا با آنها تماس گرفته می شود و تا پیش از آن نیاز به هیچ مراجعه حضوری وجود ندارد.

 

آیا مراکزی برای ثبت نام واکسن کرونا معرفی شده است؟

پیشتر در برخی رسانه ها اعلام شد افرادی که پرونده سلامت ندارند به خانه های بهداشت مراجعه کنند و اطلاعات خود را ثبت کنند که به دلیل مخاطرات تجمع مردم و شیوع کرونا در شرایط موجود کشور با آن مخالفت شد و مسئولان وزارت بهداشت آن را تکذیب کردند.

به گفته سخنگوی ستاد کرونا و وزارت بهداشت برای ثبت نام و تزریق واکسن کرونا نیاز به مراجعه حضوری نیست و هیچ ثبت نام حضوری برای واکسن کووید ۱۹ وجود ندارد و همان طور که گفته شد اطلاعات اکثر مردم وجود دارد و کسانی که اطلاعاتشان در سامانه سیب نیست از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت می توانند به سامانه وزارت بهداشت برای ثبت نام واکسن کرون و ورود اطلاعات مراجعه کنند.

 

ثبت نام واکسن کرونا

 

آدرس سامانه وزارت بهداشت برای ثبت نام واکسن کرونا

سامانه ثبت نام واکسن کرونا در سایت وزارت بهداشت فعال می شود و تا قبل از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ این سامانه فعال نیست. افرادی که اطلاعات آنها در سامانه سیب و شبکه سلامت کشور وجود ندارد از این تاریخ به سامانه وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir مراجعه کنند و با ورود اطلاعات نسبت به درخواست تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

 

تزریق واکسن کرونا

 

آخرین وضعیت واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال

به گفته سخنگوی ستاد ملی کرونا در حال حاضر تزریق واکسن برای کادر درمان و افراد بالای ۸۰ سالی که پرونده الکترونیک سلامت داشته اند به پایان رسیده و کار به این شکل انجام شد که با افراد بر اساس اطلاعات پروند سلامت تماس گرفته شده و مکان و زمان تزریق واکسن به آنها اطلاع رسانی شده است.

 

مراکز ثبت نام واکسن کرونا

 

کسانی که پرونده الکترونیک سلامت ندارند چه کنند؟

به زودی شماره تماس هایی اعلام می شود تا افراد بالای ۸۰ سال که پروند الکترونیک سلامت ندارند با آن تماس بگیرند و برای واکسن کرونا ثبت نام کنند اما برای سایر افراد تنها از طریق سامانه وزارت بهداشت به آدرس بالا انجام خواهد شد.

یعنی از روز شنبه افراد باید با مراجعه به سایت salamat.gov.ir برای تزریق واکسن کرونا ثبت نام کنند.

 

سامانه ثبت نام واکسن کرونا

 

ادرس رسمی سامانه وزارت بهداشت برای ثبت نام کرونا

همان طور که در بالا آمد تنها آدرس رسمی سامانه وزارت بهداشت برای ثبت نام و تزریق واکسن کرونا سایت salamat.gov.ir است و تمام سایت ها و سامانه های دیگری که در فضای مجازی اعلام شده رد شده اند.

 

سامانه وزارت بهداشت ثبت نام واکسن کرونا

 

مدارک لازم برای ثبت نام واکسن کرونا در سامانه وزارت بهداشت

برای ثبت نام واکسن کرونا آن طور که اعلام شده تنها لازم است افراد پس از مراجعه به سامانه وزارت بهداشت کد ملی و شماره تماس و تاریخ تولد خود را وارد کنند تا در سامانه ثبت شوند.

 

هزینه تزریق واکسن کرونا

طبق اعلام رئیس جمهور، ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت تزریق واکسن کرونا برای همه رایگان است و اخذ هر گونه پول از متقاضیان غیرقانونی است و واکسن های مختلف به هر شکلی که به دسا بیایند از جمله واکسن های تولید داخل یا واکسن های خریداری شده توسط دولت و بخش خصوصی در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرند و به صورت رایگان طبق نوبت به مردم تزریق خواهند شد.

 

نوبت واکسن کرونا

 

آیا نوبت کسانی که واکسن نزدند از بین می رود؟

به گفته رییسی افرادی که در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار دارند اگر به هر دلیلی نتوانند مراجعه کنند در نوبت های بعدی واکسن به آنها تزریق می شود و این طور نیست که نوبت آنها از بین برود.
این افراد می توانند در اولین فرصتی به سامانه اعلام شده مراجعه کنند و ثبت نام کنند تا بتوانند طبق نوبت بعدی واکسن کرونا دریافت کنند.

 

واکسن کرونا آسترازنکا

 

کسانی که قبلا کرونا گرفته اند چه کنند؟

توصیه عمومی این است که افرادی که به کووید ۱۹ مبتلا شدند و بهبود یافتند برای دریافت واکسن کرونا پس از ۶ ماه اقدام کنند تا به میزان مورد انتظار موثر باشد.

اما اگر از زمان ابتلا به کرونا بیش از ۶ ماه گذشته باشد افراد می توانند مانند دیگران مراجعه کنند و واکسن کرونا تزریق کنند.

 

واکسن کرونا برکت

 

آیا واکسن کرونا عوارض دارد؟

طبق بررسی های انجام شده عوارض واکسن کرونا بسیار ناچیز است و در هر صد هزار نفری یک نفر ممکن است درگیر عوارض شدید شود که در مقایسه با بیماری کرونا که از هر صد نفر ۱۰ نفر بستری می شوند و از هر ۱۰ بستری ۲ نفر از بین می روند عدد ناچیزی است و منطقی آن است که افراد برای ثبت نام و تزریق واکسن کرونا در تمام گروه های سنی اقدام کنند.

 

مطالب مرتبط