۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

کلیپ سلامت

ببینید | خواص بینظیر و مفید چای خوشمزه و خوش رنگ زعفران

برای تهیه چای زعفرانی ابتدا آب را در کتری بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به نقطه جوش برسد. بعد از جوش آمدن آب، مقداری از آب جوش را در قوری بریزید و بعد زعفران آسیاب‌شده و چای سیاه را به قوری اضافه کنید و بگذارید تا به مدت ده دقیقه دم بکشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،زعفران در فرهنگ ما، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در نوشیدنی‌ها و غذاهای گوناگونی از آن استفاده می‌شود. چای زعفران یکی از نوشیدنی‌های ساده، اما بسیار خوشمزۀ زعفرانی است که می‌تواند خواص مختلفی را برای همۀ افراد، به ارمغان بیاورد (به خصوص زمانی که با زعفران باکیفیت تهیه شده باشد).

از جمله مهم‌ترین خواص چای زعفران می‌توانیم به مواردی همچون جلوگیری از افسردگی، جلوگیری از سرطان و حل دردهای مربوط به قاعدگی اشاره کنیم. برای تهیۀ بهترین نوع چای زعفرانی، می‌‌توانید از محصولات فروشگاه ما بهره ببرید.

سوالات متداول

ببینید | خواص بینظیر و مفید چای خوشمزه و خوش رنگ زعفران

ببینید | خواص بینظیر و مفید چای خوشمزه و خوش رنگ زعفران

۱- مهم ترین فواید چای زعفران چیست؟

کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش میزان استرس در کودکان، افزایش غریزۀ جنسی و جلوگیری از سرطان‌های مختلف همچون سرطان پروستات در مردان، کاهش میزان تهوع در دوران بارداری و کنترول میزان قند خون از مهم ترین خواص چای زعفرانی میباشند.

۲- طرز تهیه چای زعفران چیست؟

برای تهیه چای زعفرانی ابتدا آب را در کتری بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به نقطه جوش برسد. بعد از جوش آمدن آب، مقداری از آب جوش را در قوری بریزید و بعد زعفران آسیاب‌شده و چای سیاه را به قوری اضافه کنید و بگذارید تا به مدت ده دقیقه دم بکشند.

پیشینه زعفران چیست؟

گیاه زعفران حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر رشد می کند. هر گیاه سه تا چهار گل دارد و هر گیاه سه عدد رشته ی زعفران دارد. زعفران یکی از گران ترین ادویه های دنیا است زیرا باید با دست برداشت شود. همچنین مقدار زیادی از زعفران را باید خشک کنید تا به ۱ کیلوگرم ادویه برسد.
این ادویه دارای تاریخچه طولانی است. اعتقاد بر این است که انسان ها از زعفران چیزی در حدود ۳۵۰۰ سالاست که استفاده می کنند.  در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط