۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳

با این کارها از هک شدن مودم خود جلوگیری کنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به پیشرفت فناوری و استفاده از شبکه‌های بی سیم یا وایرلس اشاره و اظهار داشت: از این طریق افراد می‌توانند بدون اتصال کابلی...

با این کارها از هک شدن مودم خود جلوگیری کنید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به پیشرفت فناوری و استفاده از شبکه‌های بی سیم یا وایرلس اشاره و اظهار داشت: از این طریق افراد می‌توانند بدون اتصال کابلی از طریق لب تاپ، رایانه و یا گوشی خود به راحتی به اینترنت متصل شوند، اما راه‌ها و ابزار‌های نفوذ و هک وای فای بسیار زیاد و در دسترس است.

وی با بیان اینکه با رعایت نکات ساده می‌توان مانع از هک این گونه تجهیزات شد تصریح کرد: ایجاد یک پسورد اختصاصی و قوی، چک کردن افراد استفاده کننده از اینترنت اشتراک گذاری شده و غیرفعال کردن وای فای مودم هنگام خروج از خانه از جمله راه‌های مقابله با هک وای فای و افزایش امنیت آن است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا خاطرنشان کرد: برای ساخت یک پسورد اختصاصی قوی لازم است به بخش Administration setting مودم وارد شده و نام کاربری و کلمه عبور پیش فرض admin/ admin را تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از نرم‌افزار‌های مرتبط نظیر Who’sOnMyWifi می‌توان به دسترسی افراد غیر پی برد خاطرنشان کرد: با انجام این اقدامات تا حد زیادی حریم خصوصی حفاظت خواهد شد.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار