۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶

با این مواد غذایی سلامت خود را بدست آورید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه، فرهاد صبری متخصص طب سنتی اظهار داشت: نان‌های سبوس‌دار حاوی مواد معدنی از جمله آهن، کلسیم، منیزیم، روی، فسفر و ویتامین های B1 ،B2 ،B3  ،E و اسید فولیک است. وی ادامه داد: مصرف نان های سبوس دار به دلیل این...

با این مواد غذایی سلامت خود را بدست آورید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه، فرهاد صبری متخصص طب سنتی اظهار داشت: نان‌های سبوس‌دار حاوی مواد معدنی از جمله آهن، کلسیم، منیزیم، روی، فسفر و ویتامین های B1 ،B2 ،B3  ،E و اسید فولیک است.

وی ادامه داد: مصرف نان های سبوس دار به دلیل اینکه سرشار از ویتامین B هستند به افراد مبتلا به دیابت توصیه شده است.
صبری گفت: نان های سبوس دار برای افرادی که دارای چربی و فشار خون بالا هستند مناسب است زیرا مصرف این ماده غذایی موجب بهبود عملکرد سیستم گوارش بدن شده و مانع از آسیب رسیدن به بافت آن می شود.
وی افزود: سبوس موجود در نان ملین بوده و باعث دفع مقدار زیادی قند آزاد یا همان گلوکز در روده شده و در نتیجه از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می کند.
این متخصص طب سنتی با اشاره به علائم کاهش ویتامین B در بدن گفت: بیماری های پوستی، ریزش موی سر و بیماری های اعصاب محیطی از کاهش این ویتامین در بدن ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه مشکلات اعصاب محیطی از علایم شایع در بیماری دیابت است و اغلب افراد مبتلا به این بیماری، بعد از مدتی بی حسی و گزگز در ناحیه پا را احساس می کنند.
صبری تصریح کرد: از آنجا که بسیاری از نان های موجود در کشور سبوس کافی ندارند مردم می توانند پودر سبوس را همراه با سالاد یا ماست و روزی ۲ بار مصرف نمایند.
این متخصص طب سنتی گفت: البته مصرف نان سنگک و نان های رژیمی حاوی سبوس نیز همین خواص را داشته و در پیشگیری از بروز بیماری های اعصاب و دیابت موثر است.
وی در رابطه با سایر منابع تامین سبوس تصریح کرد: اینکه سبوس در برنج باشد یا نان فرقی ندارد زیرا در پوسته هر ۲ مواد مغذی به میزان لازم موجود است و مصرف هر کدام از اینها میتواند به افراد کمک کند.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار