۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲

بایدن می‌گوید پوتین ممکن است سلاح‌های شیمیایی در اوکراین به کار ببرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،رئیس‌جمهور آمریکا در یک مراسم در روز دوشنبه گفت پوتین که زیر فشار قرار دارد و درباره یک عملیات «پرچم دروغین» جدید که دارد طرحش را می‌ریزد، صحبت می‌کند و به دروغ می‌گوید آمریکا دارای سلاح‌های بیولوژ...

بایدن می‌گوید پوتین ممکن است سلاح‌های شیمیایی در اوکراین به کار ببرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،رئیس‌جمهور آمریکا در یک مراسم در روز دوشنبه گفت پوتین که زیر فشار قرار دارد و درباره یک عملیات «پرچم دروغین» جدید که دارد طرحش را می‌ریزد، صحبت می‌کند و به دروغ می‌گوید آمریکا دارای سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی در اروپا است.

عملیات «پرچم دروغین» به عملیاتی گفته می‌شود که به گونه‌ای بوسیله یک گروه یا کشور انجام می‌شود که این تصور به وجود آورد که گروه‌ها یا کشور‌های دیگری آن را انجام داده‌اند.

بایدن گفت: «آن‌ها همچنین ادعا می‌کنند اوکراین سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی دارد. این نشانه واضحی است که خود پوتین استفاده از هر دوی این سلاح‌ها را مد نظر دارد. او در گذشته از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است و ما باید مراقب اقدامات مشابه در آینده باشیم.»

بایدن گفت پوتین «می‌داند که کاربرد این سلاح‌ها به خاطر وجود جبهه متحد ناتو عواقب شدیدی خواهد داشت»، اما مشخص نکرد که اقدامات کشور‌های عضو این پیمان در این مورد چه خواهد بود.
مقامات در واشنگتن و کشور‌های متحدش قبلا نیز روسیه را متهم کرده بودند که می‌خواهد انتشار ادعا‌های ثابت‌نشده درباره وجود برنامه سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین را دستاویز استفاده بالقوه خودش از سلاح‌های بیولوژیکی و شیمیایی قرار دهد.

این سخنان بایدن پس از اعلام وزارت دفاع آمریکا است که می‌گوید «شواهد واضحی» از ارتکاب جنایات جنگی بوسیله نیرو‌های روسی مشاهده کرده و در حال گردآوری شواهد در این باره است.
رئیس‌جمهور آمریکا هفته پیش نیز گفت که به نظر او پوتین یک «جنایتکار جنگی» و نیز یک «دیکتاتور آدم‌کش» و «جانی» است و وزارت خارجه روسیه نیز در پاسخ گفت این اظهارات «در شأن دولتمردی در چنین رتبه بالایی نیست» و روابط آمریکا و روسیه در معرض خطر قطع شدن قرار داده است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط