۰۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴

بازگشایی مدارس حضوری می شود یا غیرحضوری؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مدارس حضوری می شود یا باز هم غیرحضوری خواهد بود؟ مردم در این باره چطور فکر می کنند؟ آیا اکثریت مردمی که نگران سلامت فرزندان دانش آموز خود هستند دلشان برای مدارس حضوری تنگ شده یا تصور آنها این است ...

بازگشایی مدارس حضوری می شود یا غیرحضوری؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مدارس حضوری می شود یا باز هم غیرحضوری خواهد بود؟ مردم در این باره چطور فکر می کنند؟ آیا اکثریت مردمی که نگران سلامت فرزندان دانش آموز خود هستند دلشان برای مدارس حضوری تنگ شده یا تصور آنها این است که باید اول سلامت وجان بچه ها را نجات داد و بعد به فکر تحصیل افتاد؟

اینها نظراتی است که کاربران خبرگزاری خبرآنلاین درباره حضوری یا غیرحضوری بودن مدارس و ترکیبی بودن کلاسها در سال تحصیل جدید بیان کرده اند.

به طور کلی دو نظر عمده از سوی کاربران مطرح شده است. یک نظر می گوید نباید به هیچ وجه تا شرایط سلامت دانش آموزان تضمین نشود، مدارس را حضوری برگزار کرد.

در مقابل، اما گروهی از کاربران معتقدند نباید اینقدر سخت گرفت چون اولا واکسیناسیون در حال انجام است، ثانیا کادر آموزشی واکسینه شده اند و ثالثا ترکیب امن و امانی از حضوری و غیرحضوری بودن کلاسها می تواند علاوه بر تضمین سلامت دانش آموزان، به افزایش کیفیت آموزشی منجر شود.

پژمان می گوید باید هر چه سریعتر آموزش حضوری از سر گرفته شود. او نوشته: «باید خیلی سریع مدرسه ها و دانشگاه ها به شکل نرمالشون برگردند و واکسیناسیون عوامل هم تسریع بشه. از آنلاین و مجازی هیچ چیزی گیر دانش آموز و دانشجو نیامده و نمیاد.»

کاربر دیگری در تایید سخن او گفته: اول واکسیناسیون با واکسن معتبر برای کودکان سپس جریان نرمال آموزشی.

کاربری که خود را مرضیه افشاری معرفی کرده می گوید: «آموزش به صورت آنلاین فقط وقت را هدر میده. یادگیری صورت نمیگیرد.»

یک دانش آموز هم گفته: «بد اندر بد. چرا میگم چون واقعا سردر گم میشیم. یا صفر یا یک. یا کلا باید حضوری باشه یا آنلاین. چند بار در سال گذشته این اقدام انجام شد و نتیجه فاجعه بار بود . صدای هم همه زیاد داخل میکروفون می اند و کلا هیچی نفهمیدیم. من میگم یا کامل آنلاین یا کامل حضوری. البته من نمیدونم چطوری تا یک ماه دیگه می خواهند نزدیک ۲ میلیون یا شاید بیشتر معلم را واکسینه کنند. برای ما زیر ۱۸ ساله که کلا فقط دو الی سه کشور دارند واکسن می‌زنند!»

کاربر دیگری نوشته: «حضوری خیلی بهتره سلامتی بچه ام از همه چی بهتره حتی وضعیت خوب باشد.»

ولی به نظر می رسد کاربران گروه دوم بیشتر هستند. آنها معتقدند به هیچ وجه نباید مدارس حضوری باشد. مهدی جزو این گروه از کاربران است که می نویسد: «در شرایطی که کرونا در حال تاخت و تاز هست و ابتلای کودکان به کرونا هم مشاهده میشه، بازگشایی مدارس بصورت حضوری بدترین تصمیم خواهد بود و قطعا باعث بیماری دانش آموزان، والدین و سایر اعضای خانواده می شود و اگر براثر چنین بی مبالاتی، حتی یک نفر هم جان خود را از دست بدهد معلوم نیست چه کسی توان پاسخگویی خواهد داشت…. ضمنا فراموش نکنیم که دانش آموزان به هیچ وجه نمی توانند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در سال های قبل که هنوز کرونا وجود نداشت، سرما خوردگی یک دانش آموز و حضور او در کلاس باعث ابتلای بخش زیادی از دانش آموزان دیگر میشد وای به حال کرونا….سلامتی اولویت اول همه خانواده ها هست و وقت برای آموزش بسیار.»

نادی هم نوشته: «من بچم رو مدرسه نمی فرستم تا خیالم از کرونا راحت بشه امسال که هیچ سال دیگه بش فکر میکنم.»

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار