۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷

بازار سکه در انتظار سورپرایز عمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از اقتصاد نیوز، بررسی قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی دیشب حکایت از نوسان محدود فلز گران بهای داخلی در بازار بازار شبانه دارد. قیمت سکه امامی عصر دیروز در محدوده ۲۷ میلیون و ۶۵۰ هزار تو...

بازار سکه در انتظار سورپرایز عمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از اقتصاد نیوز، بررسی قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی دیشب حکایت از نوسان محدود فلز گران بهای داخلی در بازار بازار شبانه دارد. قیمت سکه امامی عصر دیروز در محدوده ۲۷ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بسته شد و در بازار پشت خطی هم در همین محدوده رنج شد.

فعالان بازار می‌گفتند در شرایط فعلی معامله گران به اثرات و نتایج یک سفر چشم دوخته اند. روز گذشته رسانه‌ها اعلام کردند بدر بن حمد البوسعیدی وزیرامور خارجه عمان وارد تهران شد و با مقامات ایرانی دیدار و گفتگو کرده است.

عمان همواره نقش میانجی میان ایران، کشور‌های منطقه‌ای و طرف‌های غربی داشته و اقدامات، سفر‌ها و میانجی‌گری‌های این کشور اثرات غیر قابل چشم پوشی داشته است. در آخرین سفری که پادشاه عمان به ایران داشت از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا و شروع مجدد روابط دیپلماتیک با مصر به گوش رسید و اخباری که بعد از سفر منتشر شد نشان دهنده پیشرفت‌هایی در این زمینه‌ها بود که قیمت دلار را نزولی کرد.

عده‌ای از معامله گران می‌گفتند در صورتی که عمان، بازار فردوسی را سورپرایز کند احتمال عقبگرد قیمت دلار و سکه محتمل است. در شرایط فعلی برخی از سکه بازان باور دارند که ماندگاری سکه امامی زیر مرز ۲۸میلیون تومان کار افزایشی‌های بازار سکه را سخت کرده و در صورتی که نرخ دلار رشد معناداری را ثبت نکند نرخ سکه هم قدرت کافی برای صعود نخواهد داشت.

پیش بینی قیمت سکه امروز

از نگاه تحلیلگران اقتصادی، سکه در شرایط فعلی مرز حمایتی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش رو دارد که در صورتی که بالای این محدوده تثبیت دهد این امروز ممکن است موجب ورود خریدارن جدید به بازار شود.

به عقیده معامله گران در صورتی که دلار به روند نزولی خود ادامه دهد سکه امامی می‌تواند تا حمایت محدوده ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نزولی شود، ولی در صورتی که دلار در روز جاری مسیر صعود را دنبال کند مقاومت ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مهم‌ترین مقاومت پیش روی سکه امامی است

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط