۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

ورزشی

بارسلونا | ژاوی در نهایت چه شد

بارسلونا در کجا قرار دارد و اطلاعاتی درباره این تیم / حاشیه ای که به وجود آمد چه شد؟

بارسلونا | ژاوی در نهایت چه شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، باشگاه فوتبال بارسلونا (به کاتالان: Futbol Club Barcelona)،که به صورت مخفف بارسا ([ˈbaɾsə]) شناخته می‌شود، یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای اسپانیایی است که در شهر بارسلون از منطقهٔ کاتالونیای اسپانیا قرار دارد برای با خبر شدن اطلاعات بیشتر از بارسلونا اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید

دعوای عجیب مدیران بارسا: ژاوی باید اخراج شود

ژاوی چند ماه قبل اعلام کرد که قصد دارد در پایان فصل از بارسلونا جدا شود و در فصل آینده روی نیمکت این تیم نخواهد نشست اما مدیران این باشگاه و به خصوص لاپورتا از تصمیم او راضی نبودند.

رئیس باشگاه بارسلونا به همراه رافا یوسته و همچنین دکو در طول مدت تمام تلاششان را به کار گرفتند تا این مربی را از تصمیمی که گرفته بود منصرف کنند، خصوصا که نتوانسته بودند مربی بزرگی را برای جانشینی او انتخاب کنند و در نهایت هم موفق شدند که نظر او را تغییر دهند.

بارسلونا

بارسلونا

اما حالا RAC1 خبر داده است که تصمیم لاپورتا برای حفظ ژاوی و ادامه همکاری با او با مخالفت‌هایی از سوی بعضی از مدیران این باشگاه و اعضای هیئت مدیره همراه شده است. این مخالفت به حدی جدی است که بعضی از آنها تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه حضور ژاوی در بارسا از سمت خود استعفا خواهند داد.

آنها پیش از این به رئیس باشگاه بارسلونا هشدار داده بودند که بهترین تصمیم این است که هرچه زودتر سرمربی این تیم را اخراج کند. با توجه به اینکه او حالا تصمیم گرفته به حضورش روی نیمکت این تیم ادامه دهد، در صورتی که بارسلونا بخواهد او را اخراج کند باید دستمزد او در فصل آینده را هم پرداخت کند که ضرر بزرگی از نظر مالی برای این باشگاه خواهد بود.

ژاوی و لاپورتا قرار است تا ساعاتی دیگر در نشست خبری حضور پیدا کنند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند و باید دید که در نهایت تنش‌های به وجود آمده در این باشگاه به چه شکل مدیریت خواهد شد.

پولی نمیخواستم

ژاوی هرناندس در نشستی خبری گفت: سعی می‌کنم مختصر بگویم چرا نظرم را تغییر دادم. همه احساس من را نسبت به بارسلونا می‌دانند و همیشه سعی کرده‌ام بهترین کار را برای بارسلونا انجام بدهم. همه ما معتقدیم که این پروژه باید ادامه پیدا کند. می‌بینم که پروژه هنوز تمام نشده و باید ادامه یابد. همیشه سعی می‌کنم بهترین کار را برای باشگاه انجام بدهم و آنها دلیل تغییر تصمیمم هستند.

بنابر روایت ایسنا، او در ادامه گفت: با دکو و هواداران رابطه خوبی داریم. این باعث می‌شود در برخی موارد تجدید نظر کنیم. معتقدم اگر برخی از جزئیات را به‌درستی مدیریت کنیم، به موفقیت های بزرگ نزدیک‌تر خواهیم شد.

یکی از خبرنگاران از ژاوی پرسید که آیا این درست است که او اگر تیم را ترک می‌کرد از باشگاه غرامت می‌گرفت؟ سرمربی بارسا پاسخ داد: این درست نیست. همه می‌دانند اگر تابستان امسال می‌رفتم صفر یورو دریافت می‌کردم. همیشه گفته‌ام پول باقیمانده از قراردادم برای مربی بعدی است. کسانی که این را می‌نویسند قصد دارند به من صدمه بزنند. امروز یکی از فشرده‌ترین تمرین‌های این فصل را داشتیم و به بازیکنان گفتم که برای ماندن هیجان‌زده‌ام و به آنها گفتم که اعتماد دکو و لاپورتا را دارم. این چیزی است که به آنها گفتم. هیچ تغییری در کادر مربیگری من ایجاد نخواهد شد.

هیات مدیره بارسا به طور متفق‌القول از بازگشت ژاوی حمایت کرد

خوآن لاپورتا، رییس باشگاه بارسلونا با ابراز خرسندی از تغییر تصمیم ژاوی هرناندز، اسطوره و سرمربی تیم فوتبال این باشگاه مبنی بر ادامه همکاری با این تیم، به طور رسمی از تداوم حضور ژاوی روی نیمکت بارسا خبر داد.

وی دراین‌باره گفت: ژاوی قبلا اظهاراتی را مطرح کرده بود که از رفتنش حکایت داشت اما دیروز از رویای خود در پروژه بارسا و بلندپروازی‌اش برای تداوم پیروزی و همچنین جنگنده‌تر شدنش با من حرف زد. از دیروز کاملا برای‌مان روشن شد که ماندن او خبری خوبی است.

لاپورتا همچنین اضافه کرد: ژاوی الگوی جوان‌هاست و امروز شعف خاصی دارم. در هیات مدیره، به طور متفق‌القول از تصمیم او حمایت کردیم. ژاوی این قدرت را دارد تا بارسا را به روزهای اوج بازگرداند و نشانه‌های آن هم مشهود است.

پس از اینکه ژاوی ژانویه پارسال اعلام کرد که در پایان فصل ۲۰۲۴ از بارسلونا جدا می‌شود، گمانه‌زنی‌ها درباره نیمکت این تیم بالا گرفت. ژاوی در حالی جدایی قطعی خود از نیمکت بارسا را اعلام کرد که تا پایان فصل ۲۰۲۵ با این تیم قرارداد بسته است. با این حال، رسانه‌های داخل و خارج از اسپانیا دیشب خبر توافق ستاره اسبق لاروخا را برای ادامه همکاری با بارسا منتشر کردند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط