۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶

باران در نیمه غربی شدت می‌گیرد؛ صدور مجدد هشدار سطح قرمز در استان های جنوبی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، امروز پنج شنبه در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، یزد، اصفهان، جنوب سمنان و برخی مناطق استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان، شرق خوزستان، غرب خ...

باران در نیمه غربی شدت می‌گیرد؛ صدور مجدد هشدار سطح قرمز در استان های جنوبی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، امروز پنج شنبه در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، یزد، اصفهان، جنوب سمنان و برخی مناطق استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق لرستان، شرق خوزستان، غرب خراسان جنوبی، قم، مرکزی، تهران، البرز، قزوین، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می‌شود که شدت بارش در فارس، نیمه غربی کرمان، غرب یزد، شرق خلیج فارس و مرکز و غرب اصفهان خواهد بود.

جمعه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، یزد، شرق خوزستان، اصفهان، شمال سمتان، شرق لرستان و برخی مناطق استان‌های مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، خراسان شمالی، گیلان، مازندران، گلستان و شرق کردستان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی مناطق خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

شدت بارش در غرب کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان، نوار شرقی خوزستان و غرب یزد خواهد بود.

شنبه شاهد ادامه بارش‌ها با شدت کمتر در قارس، کرمان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، جنوب اصفهان، جنوب سیستان و بلوچستان، برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات شمال شرق کشور، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، سمنان، البرز، قزوین خواهیم بود. یکشنبه و دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب، شمال غرب استان‌های ساحلی دریای خزر، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید، خیزش گرد وخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود که از جمعه سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت.

همچنین در این مدت در بخش‌های از شرق و شمال شرق کشور و طی امروز در برخی نقاط استان‌های سمنان، تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی و شمال اصفهان سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت.

خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی از این مناطق انتظار می‌رود امروز و فردا دریای خزر و از امروز تا شنبه دریای عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط