۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

این پیامک جعلی حساب شما را خالی می‌کند

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا نسبت به کلاهبرداری در پوشش ارسال لینک‌های آلوده با موضوع واریز سود سهام عدالت هشدار داد.

این پیامک جعلی حساب شما را خالی می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا نسبت به کلاهبرداری در پوشش ارسال لینک‌های آلوده با موضوع واریز سود سهام عدالت هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصت و بهانه‌ای برای تحقق اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند. در این میان یکی از روش‌ها ارسال لینک‌های آلوده است که هر بار تحت عناوین و بهانه‌های مختلف برای کاربران ارسال می‌شود. این لینک‌ها در واقع یا حاوی بدافزار و ویروس بوده و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات گوشی تلفن همراه کاربران ایجاد می‌کند یا کاربران را به سمت صفحات فیشینگ و خالی کردن حساب بانکی آنان هدایت می‌کند.

وی ادامه داد:‌ در تازه‌ترین این شگردها، مجرمان سایبری اقدام به ارسال لینک‌های جعلی و آلوده برای کاربران با موضوع واریز سود سهام عدالت کرده‌اند. بهانه‌ای که یکی از مهم‌ترین شگردهای مجرمان سایبری است و هر چند وقت یکبار تکرار می‌شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا ادامه داد: در همین راستا لازم است که کاربران توجه داشته باشند که به هیچ عنوان بر روی لینک‌هایی که با موضوع سهام عدالت  چه به صورت پیامکی و چه در شبکه‌های اجتماعی برایشان ارسال می‌شود کلیک نکرده و پیام را حذف کنند. اخبار مربوط به سهام عدالت را از طریق رسانه‌های رسمی و سامانه رسمی خود آن پیگیری کنند.

رجبی اضافه کرد: ماموران پلیس فتا نیز نسبت به گشت‌زنی در فضای مجازی و بررسی گزارش‌های مردمی اقدام خواهند کرد و علاوه بر مواردی که فردی که اقدام به شکایت کرده باشد، با موارد جرائم آشکار نیز برخورد خواهند کرد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط