۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹

این میوه ها را بخورید و لاغر شوید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این میوه ها را بخورید و لاغر شوید. کدو انواع بسیار متنوعی دارد اما این سه نوع رایج، بسیار مشهور و در دسترسند و هر یک خواص و کاربردهای خود را دارند. یکی از آنها برای لاغری مفید است، دیگری به درد ور...

این میوه ها را بخورید و لاغر شوید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، این میوه ها را بخورید و لاغر شوید. کدو انواع بسیار متنوعی دارد اما این سه نوع رایج، بسیار مشهور و در دسترسند و هر یک خواص و کاربردهای خود را دارند. یکی از آنها برای لاغری مفید است، دیگری به درد ورزشکاران می‌خورد و آخری هم برای کاهش سطح قند خون کاربرد دارد.

این میوه ها را بخورید و لاغر شوید

فصل انواع کدو، پاییز است؛ غذا، نوشیدنی، دسر، سوپ و خیلی چیزها هست که در این فصل با انواع کدو پخته می‌شود؛ طعم خاص و سازگاری آن با انواع گیاهان و ادویه‌ها، از سیر و دارچین گرفته تا مریم گلی، بر محبوبیت آن افزوده؛ با این حال سه گزینه اصلی برای افزودن به رژیم غذایی کدو سبز، کدو حلوایی و کدو تنبل هستند که تفاوت‌هایی در مواد مغذی، طعم و بافت دارند.

کدو سبز
سرشار از آنتی اکسیدان‌های متعدد است و با وجود اینکه حاوی چندین ماده مغذی مهم است، کالری، چربی و قند کمی دارد. طعم خنثی آن در کنار مواد غذایی مختلف به راحتی جا می‌گیرد. این کدوی سبز که گاهی هم زرد است برای اولین بار در اوایل دهه ۱۸۰۰ در ایتالیا کشت شد و در میان مردم درمانی خانگی برای سرماخوردگی، درد و حتی کاهش سطح قند خون است.

 این میوه ها را بخورید و لاغر شوید

این میوه ها را بخورید و لاغر شوید

کدو تنبل
کدو تنبل منبع عالی ویتامینهای Aو C است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. همچنین سرشار از پتاسیم است و به عملکرد بهینه عضلات کمک می‌کند و گرفتگی عضلات را از بین می‌برد علاوه بر این، کدو تنبل حاوی ویتامین B۶ است که در متابولیسم مواد مغذی و ایجاد انتقال دهنده‌های عصبی نقش اساسی دارد. منیزیم موجود در آن، به سلامت استخوان‌ها، عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب کمک می‌کند و تیامین آن در رشد و تکامل سلول ها نقش دارد.

کدو حلوایی
کدو حلوایی در مقایسه با کدو تنبل، حاوی مقدار کمتری از ویتامین A و C است اما دو برابر آهن دارد. این کدو منبع خوبی از منیزیم، ویتامین E و پتاسیم است. در مقایسه با کدو تنبل، کالری و کربوهیدرات‌های پیچیده بالاتر و بیش از دو برابر فیبر رژیمی دارد. از آنجایی که فیبر می‌تواند به شما کمک کند مدت طولانی‌تری سیر بمانید، به این کدو ارزش رژیمی بیشتری می‌دهد. فیبر همچنین سلامت روده و میکروبیوم متنوع آن و کنترل قند خون بعد از غذا را تامین می‌کند.

تفاوت تغذیه‌ای انواع کدو به ازای یک فنجان پخته شده

طعم، بافت و هزینه
کدو حلوایی وقتی پخته می‌شود شیرین‌تر از کدو تنبل است و اگر با کره و دارچین ترکیب شود یک دسر مقوی و خوش عطر و طعم می‌شود. کدو تنبل طعم کمی خاکی دارد و برای غذا یا نوشیدنی مناسب‌تر است. کدو سبز اما طعمی خنثی دارد که در سالاد و یا خورش به خوبی جا می‌افتند و با فلفل قرمز، سیر و کاری محشر می‌شود. کدو حلوایی از نظر بافت نسبت به کدو تنبل یکنواخت‌تر است اما کدو سبز ترد و خیار مانند است.

تخم کدو تنبل خوراکی و خوشمزه است و اگر آن را با کمی نمک در فر برشته کنید در شب‌های طولانی پاییز و زمستان به کار می‌آید. از نظر قیمت نیز انواع کدو در ایران تفاوت قابل توجهی با یکدیگر ندارند.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار