۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷

این غذاها را در سحری نخورید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه  و به نقل از ایسنا، نیلوفر حیدری با تاکید بر لزوم صرف هر سه وعده افطار، شام و سحری در ماه مبارک رمضان گفت: در این بین وعده سحری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیاز است که افراد این وعده را بصورت کامل مص...

این غذاها را در سحری نخورید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه  و به نقل از ایسنا، نیلوفر حیدری با تاکید بر لزوم صرف هر سه وعده افطار، شام و سحری در ماه مبارک رمضان گفت: در این بین وعده سحری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیاز است که افراد این وعده را بصورت کامل مصرف کرده تا انرژی لازم برای روزه داری را داشته باشند.

وی افزود: در این وعده می توان انواع غذاها از جمله انواع خورش را مصرف کرد، اما باید توجه کرد نباید حجم مصرف غذا زیاد باشد و باید از مصرف غذاهای سنگین مانند کله پاچه در این وعده خودداری کرد.

حیدری گفت: در این وعده مصرف نان و خرما و یا نان و پنیر و سبزی هم می تواند مناسب باشد.

وی بر لزوم مصرف میوه و سبزیجات در این وعده تاکید کرد و افزود: مصرف این خوراکی ها ضمن تامین سلامت دستگاه گوارش، به تامین آب بدن هم کمک می‌کند.

این کارشناس تغذیه نسبت به صرف غذاهای چرب و سرخ شده و کنسروی در وعده سحری هشدار داد و افزود: در این وعده همچنین باید از مصرف سوسیس و کالباس، نوشابه، قهوه، چای، زولبیا و بامیه و انواع شیرینی جات خودداری کرد.

حیدری تصریح کرد: توصیه می شود در این وعده به جای نوشیدنی‌های مضر، از شربت عسل و آبلیمو، خاک شیر و یا آبمیوه طبیعی استفاده شود.

وی در ادامه باتاکید بر لزوم غذای سبک در وعده افطار گفت: در وعده افطار، دستگاه گوارش بعد از چند ساعت نخوردن و نیاشامیدن، نیازمند یک نوشیدنی ولرم و سپس یک غذای سبک است و باید بطور جد از مصرف غذای سنگین که خارج از تحمل دستگاه گوارش باشد در این وعده خودداری کرد.

این کارشناس تغذیه مصرف سوپ‌های رقیق، فرنی، شله زرد و نان و پنیر و سبزی را در وعده افطار توصیه کرد.

وی افزود: برای صرف وعده شام هم باید حداقل نیم ساعت فاصله با وعده افطار باشد و برای این وعده هم استفاده از غذاهای سبک توصیه می‌شود.

حیدری با بیان اینکه برخی افراد پس از ماه مبارک دچار اضافه وزن و چاقی می شوند، گفت: متاسفانه برخی افراد برای اینکه در طول روزه داری برای لحظه‌ای هم احساس گرسنگی و تشنگی نکنند، اقدام به پرخوری دروعده های افطار و سحری کرده که بسیار برای بدن آسیب رسان است و موجب افزایش وزن آنها می شود.

وی افزود: روزه داری مزایای بسیاری برای سلامت افراد دارد، اما بهره مندی از مزایای روزه به شرطی است که اصول تغذیه در آن رعایت شده و بطور جد از پرخوری اجتناب شود.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار