۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸

اینترنت رایگان پرسرعت ۱۰۰۰ مگ بر ثانیه+ آموزش فعالسازی | ظرفیت ۴۰ میلیونی ویژه ایرانسلی‌ ها و همراه اولی‌ ها

دولت به مناسبت این ایام اینترنت 12 گیگی برای متقاضیان درنظر گرفت.

اینترنت رایگان پرسرعت ۱۰۰۰ مگ بر ثانیه+ آموزش فعالسازی | ظرفیت ۴۰ میلیونی ویژه ایرانسلی‌ ها و همراه اولی‌ ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اینترنت پرسرعت ۱۰۰۰ مگ بر ثانیه برای ۳۵ درصد مردم فراهم شده است. الان حدود ۶۰ درصد خدمات از طریق پنجره هوشمند دولت انجام می شود و بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم از این امکان استفاده می کنند.

به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان، یک بسته اینترنت رایگان برای مردم در نظر گرفتیم که حجم آن ۵ گیگ معادل ۱۲ گیگ ترافیک داخل است. مردم با مراجعه به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند می‌توانند این بسته را دریافت کنند. تا عید فطر امکان استفاده از این بسته وجود دارد.

سال گذشته در چنین روزهایی فیبرنوری در کشور ۲.۵ میلیون نفر را پوشش می داد در حال حاضر این عدد سه برابر شده و به بیش از ۷ میلیون رسیده است.

پلیس از کاربران خواست فقط از طریق سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اقدام به ثبت نام برای اینترنت رایگان کرده و از بازکردن لینک های آلوده خودداری کنند.

سرهنگ رسول جلیلیان اظهار کرد: با اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر هدیه اینترنت رایگان دولت به مناسبت ماه مبارک رمضان و نوروز ،کاربران برای ثبت نام فقط از درگاه اصلی استفاده کرده و به تبلیغات غیر توجه نکنند.

وی اضافه کرد: مجرمان سایبری با ارسال پیامک حاوی لینک های جعلی با موضوع ثبت نام عیدی رییس جمهور سعی در به دست آوردن اطلاعات حساب کاربران را دارند که کاربران به هیچ وجه به لینک ها و پیام های ارسال شده توجه نکنند.

جلیلیان افزود: پیامک ارسالی از سوی وزارت ارتباطات با سرشماره CRA.IR و با نشانی my.gov.ir (پنجره ملی دولت )است که کاربران باید به این نشانی توجه لازم را داشته و فقط از این لینک استفاده کنند.

 کاربران برای دریافت اینترنت رایگان  فقط در سایت پنجره ملی دولت ثبت نام کنند

وی گفت : کلاهبرداران با راه اندازی سایت جعلی و ارسال پیامک به فریب و هدایت کاربران به درگاه‌های پرداخت جعلی بانک‌ها می پردازند که مردم باید برای پیشگیری از هرگونه جرم هوشیار باشند.

رییس پلیس فتا البرز یادآور شد: مجرمان سایبری با هدایت متقاضیان به درگاه‌های جعلی (فیشینگ)، اطلاعات کارت بانکی آنها را کسب و سپس اقدام به کلاهبرداری می کنند.

وی افزود: کاربران در صورت اطلاع از صفحات جعلی اینترنتی موارد را بلافاصله از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط