۲۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۸

فناوری

اینترنت دولت برای ماه رمضان | اینترنت رایگان در عید + فیلم

- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسته اینترنت ۵ گیگابایتی رایگان به مناسبت عید نوروز و ماه رمضان به مردم اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، اینترنت در این روزها بخش خیل مهمی از جامعه را در بر گرفته است و خیلی از مردم برای رفع نیاز خود سمت این تکنولوزی میروند و حتی با آن پول در می آورند و امسال با توجه به تداخل ماه مبارک رمضان و همچنین عید باستانی نوروز دولت تصمیم بر هدیه به مردم را گرفت برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را دنبال کنید.

مهلت ثبت‌نام و استفاده از اینترنت عیدانه دولت

زمان درخواست برای گرفتن بسته تا ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲  است. از روز اول فروردین ۱۴۰۳ برای کسانی که در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند شماره خود را ثبت کرده باشند فعال شده و تا عید فطر هم بسته قابل استفاده است. حجم بسته هدیه عیدانه دولت ۱۲ گیگ ترافیک داخلی یا ۵ گیگ ترافیک بین الملل است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسته اینترنت ۵ گیگابایتی رایگان به مناسبت عید نوروز و ماه رمضان به مردم اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش اختبار به نقل از ایرنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هایت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در قانون برنامه هفتم توسعه آمده است دستگاه ها باید هر سال ۲۰ واحد از خدماتشان را هوشمند کنند و امسال حدود ۱۰ درصد اتفاق افتاده است بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم از این پنجره ملی استفاده می‌کنند که اتفاق بسیار خوبی است. در نوروز و ماه مبارک رمضان یک بسته اینترنتی رایگان ۵ گیگابایتی معادل ۱۲ گیگ ترافیک داخل از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان عیدی دولت برای مردم فعال خواهد شد.

وی بیان کرد: کسانی که تمایل دارند می‌توانند به سایت my.gov.ir مراجعه کنند و یکی از شماره‌تلفن‌های خود را در آنجا وارد کنند و ما اینترنت هدیه را روی آن شماره تلفن برایشان فعال خواهیم کرد و تا عید فطر امکان استفاده از این بسته را خواهند داشت.

زارع‌پور تاکید کرد: کسانی که تمایل دارند می‌توانند به سایت my.gov.ir مراجعه کنند و یکی از شماره‌تلفن‌های خود را در آنجا وارد کنند و ما اینترنت هدیه را روی آن شماره تلفن، برایشان فعال خواهیم کرد و تا عید فطر امکان استفاده از این بسته را خواهند داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته در چنین روزهایی فیبر نوری در کشور ۲.۵ میلیون نفر را پوشش می‌داد اما در حال حاضر این عدد حدود ۳ برابر شده و به بیش از ۷ میلیون رسیده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اینترنت پُر سرعت ۱۰۰۰ مگابایت بر ثانیه برای ۳۵ درصد مردم فراهم شده است و در حال حاضر حدود ۶۰ درصد خدمات از طریق پنجره هوشمند دولت انجام می‌شود و بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم از این امکان استفاده می‌کنند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط