۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹

ایسوس اولین لپ تاپ OLED تاشو ۱۷ اینچی را معرفی کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر_محمدرضا حسینی راوندی می نویسد: لپ‌تاپ‌ها را می‌توان دستگاه‌های تاشو عنوان کرد، اما لزوما همه تاشوها لبتاب نیستند، مثلاً Galaxy Fold سامسونگ یک دستگاه تاشو است. البته استثنائاتی وجود دارد، اما ایسوس...

ایسوس اولین لپ تاپ OLED تاشو ۱۷ اینچی را معرفی کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر_محمدرضا حسینی راوندی می نویسد: لپ‌تاپ‌ها را می‌توان دستگاه‌های تاشو عنوان کرد، اما لزوما همه تاشوها لبتاب نیستند، مثلاً Galaxy Fold سامسونگ یک دستگاه تاشو است. البته استثنائاتی وجود دارد، اما ایسوس چیزی کمی متفاوت در CES 2022 به نام Zenbook 17 Fold OLED همه کاره رونمایی کرده است.

این دستگاه که به‌عنوان اولین لپ‌تاپ OLED تاشو ۱۷.۳ اینچی در جهان شناخته می‌شود، بر اساس استانداردهای دوام MIL-STD 810H ساخته شده است و دو حالت نمایشگر مجزا را ارائه می‌کند.

فرمت تاشو را می توان مانند یک کتاب جلد سخت باز کرد تا یک صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۹۲۰ در ابعاد ۴:۳ داشته باشیم. کاربران می‌توانند مانند تبلت روی صفحه تایپ کنند یا می‌توانند Zenbook را به صفحه‌کلید بلوتوث ErgoSense این شرکت متصل کنند تا صفحه نمایشی کامل داشته باشند.

حالت دیگراین است که آن را به صورت دو نمایشگر ۱۲.۵ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ – هر کدام در ابعاد ۳:۲ – که لولایی در وسط آن دو را به هم متصل کرده،به صورت لپ‌تاپ‌ داشته باشید. صفحه‌کلید را می‌توانیم روی صفحه‌نمایش پایین با وضوح بالا داشته باشیم، یا دوباره با اتصال صفحه‌کلید بلوتوث، هر دو صفحه برای نمایش محتوا استفاده شود.

در هر صورت، صفحه نمایش براق دارای زمان پاسخگویی ۰.۲ میلی ثانیه است، حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت را ارائه می دهد، کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰:۱ را ارائه می دهد و ۱۰۰ درصد از طیف رنگی DCI-P3 و Dolby Vision HDR پشتیبانی می کند.

یک وب‌کم ۵ مگاپیکسلی با فناوری کاهش نویز وجود دارد که به وضوح صدای تماس ویدیویی کمک می‌کند، و  IR Function امکان ورود آسان از طریق Windows Hello را فراهم می‌کند و در عین حال برای مواردی مانند تشخیص کاربر، تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش و رنگ، به صورت هوشمند عمل می کند.

این لپ تاپ دارای پردازنده نسل دوازدهم اینتل Core i7 سری U و گرافیک Intel Iris X است که توسط ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱ ترابایت حافظه SSD پشتیبانی می شود.  به پورت های  Wi-Fi 6E، بلوتوث ۵.۲، دو پورت Thunderbolt 4، و جک صوتی ۳.۵ میلی متری ترکیبی برای هدفون یا میکروفون خارجی مجهز شده، همچنین از بلندگوهای چهارگانه تایید شده توسط Harman Kardon باویژگی Dolby Atmos سینمایی بهره می برد.

 

از دیگر مشخصات کلیدی می توان به شارژ سریع باتری لیتیوم یونی ۷۵ وات ساعتی آن، گزینه نسخه خانگی ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۰ پرو و پشتیبانی از دستیار صوتی کورتانا و الکسا اشاره کرد.

Zenbook 17 Fold OLED از اواسط سال جاری به فروش می رسد و قیمت آن در حال حاضر مشخص نشده است.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار