۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

ایرتگ از نگاه وب‌سایت رسمی اپل

[ad_1] ایرتگ (Apple AirTag)، ردیاب کوچک اپل، با همکاری آیفون وسایل گم‌شده را می‌تواند مکان‌یابی کند. چند سال است شایعه‌هایی درباره‌ی ایرتگ می‌شنویم و اپل سرانجام تصمیم گرفت در آخرین روز فروردین امسال و مراسم Spring Loaded، ردیاب هوشمندش ر...

ایرتگ از نگاه وب‌سایت رسمی اپل

[ad_1]

ایرتگ (Apple AirTag)، ردیاب کوچک اپل، با همکاری آیفون وسایل گم‌شده را می‌تواند مکان‌یابی کند. چند سال است شایعه‌هایی درباره‌ی ایرتگ می‌شنویم و اپل سرانجام تصمیم گرفت در آخرین روز فروردین امسال و مراسم Spring Loaded، ردیاب هوشمندش را معرفی کند. ایرتگ رقیب مستقیم ردیاب‌های شرکت تایل است و با داشتن انواع بندها، محصولات متنوعی را می‌تواند ردیابی کند.

بررسی ایرتگ 2021 اپل در سایت رسمی Apple تصویر اول

اپل در وب‌سایت رسمی‌اش می‌گوید به‌لطف ایرتگ، دیگر هیچ‌گاه وسایلتان را گم نخواهید کرد. از نگاه اپل، ایرتگ راهکاری بسیار‌ ساده برای پایش وسایل است. ایرتگ را به دسته‌کلید می‌توانید وصل کنید و ایرتگ دیگری را درون کوله‌پشتی قرار دهید. با انجام این کار، وسایلتان وارد نقشه‌ی سرویس Find My می‌شود. در این سرویس، امکان مکان‌یابی دیگر محصولات اپل نیز وجود دارد. 

اپل می‌گوید وقتی ایرتگ را به وسایلی نظیر کیف‌پول متصل کرده‌اید، گم‌کردن آن نباید برایتان نگران‌کننده باشد. اگر در داخل خانه کیف‌پولتان را گم کردید، با مراجعه به بخش جدید Items در اپلیکیشن Find My، از اسپیکر ایرتگ صدای خاصی می‌توانید پخش کنید. امکان انجام این کار از‌طریق گفتن فرمان «هی سیری، کیف‌پولم را پیدا کن» نیز وجود دارد. اگر ایرتگ در نزدیکتان (مثلا زیر مبل) باشد، صدا را می‌توانید دنبال کنید تا به آن برسید.

قابلیت Precision Finding ایرتگ اپل روی آیفون 12

اگر ایرتگ در نزدیکی‌تان است، آیفون می‌تواند از‌طریق قابلیت Precision Finding دقیقا مسیر را نشان دهد. در قابلیت Precision Finding، مسیر باقی‌مانده تا ایرتگ را به‌همراه فلشی برای حرکت به‌سمت گجت مشاهده خواهید کرد. این امکانات به‌لطف فناوری باند فوق‌وسیع (Ultra Wideband) ارائه می‌شوند. 

با کمک صدها میلیون دوست، ایرتگ را پیدا کنید

وقتی وسیله‌ای را در جای دوری نظیر باشگاه گم کرد‌ه‌اید، شبکه‌ی Find My برای پیدا‌کردن مکان ایرتگ به شما کمک می‌کند؛ شبکه‌ای که متشکل‌ از صدها میلیون آیفون و آیپد و مک در سراسر دنیا است. این سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده است که حریم خصوصی کاربر را حفظ کند.

اپل می‌گوید ایرتگ سیگنال امن بلوتوثی ارسال می‌کند که دستگاه‌های نزدیکِ متعلق‌ به شبکه‌ی Find My آن را می‌توانند تشخیص دهند. این دستگاه‌ها لوکیشن ایرتگ را به آی کلاد ارسال می‌کنند و سپس می‌توانید وارد اپلیکیشن Find My شوید و ایرتگ را روی نقشه ببینید. اپل می‌گوید کل این فرایند ناشناس و رمزنگاری‌شده اتفاق می‌‌افتد تا از حریم خصوصی کاربر حفاظت شود. این روش کم‌مصرف است؛ به‌همین‌دلیل، لازم نیست نگران عمر باتری یا مصرف داده باشید.

نوتیفیکیشن قابلیت Lost Mode ایرتگ روی آیفون 12 اپل

به‌گفته‌ی اپل، می‌توان ایرتگ را همچون دیگر دستگاه‌های این شرکت در حالت Lost Mode قرار داد. در این حالت، اگر یکی از دستگاه‌های شبکه‌ی Find My ایرتگ گم‌شده را پیدا کند، به‌صورت خودکار اعلانی روی صفحه‌ی گوشی شما ظاهر می‌شود. همچنین، می‌توانید گجت را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که اگر فردی گوشی مجهز به NFC را به ایرتگ بچسباند، اطلاعات تماستان روی گوشی‌اش ظاهر شود. NFC همان فناوری‌ای است که به مردم امکان می‌دهد از‌طریق گوشی هوشمند پرداخت انجام دهند. 

حریم خصوصی در ایرتگ حفظ می‌شود

اپل صراحتا می‌گوید فقط شما می‌توانید ببینید ایرتگتان کجا است و داده‌های لوکیشن و تاریخچه هرگز در داخل ایرتگ ذخیره نمی‌شود. همچنین، دستگاه‌هایی که لوکیشن ایرتگتان را مشخص می‌کنند، ناشناس باقی می‌مانند و داده‌های لوکیشن در تمام مراحل رمزنگاری می‌شود. بدین‌ترتیب، حتی اپل هم لوکیشن ایرتگ شما یا هویت دستگاه کمک‌کننده به پیدا‌شدن آن را نمی‌داند.

یکی از نگرانی‌های مردم بابت ردیاب‌های هوشمند، تعقیب‌شدن به‌وسیله‌ی دیگران است. اپل می‌گوید ایرتگ را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که جلوِ ردیابی شما بدون اطلاع خودتان را بگیرد. اگر ایرتگ فردی دیگر وارد وسایلتان شود، آیفون این موضوع را اطلاع می‌دهد و هشداری روی صفحه می‌فرستد. پس از مدتی، اگر هنوز ایرتگ را پیدا نکرده باشید، این گجت پخش صدا را شروع می‌کند تا مکانش را بیابید. اگر همراه یکی از دوستانتان باشید که ایرتگ دارد یا در قطاری باشید که تعداد زیادی مردم ایرتگ دارند، هشدار به‌نمایش درنمی‌آید. این هشدارها صرفا زمانی نمایش داده می‌شوند که ایرتگ از صاحبش جدا باشد. 

سادگی در عین زیبایی

آیفون 12 اپل در کنار ایرتگ

مقاله‌ی مرتبط:

فرایند راه‌اندازی ایرنگ بسیار کوتاه است و با یک بار اتصال مستقیم آیفون به ایرتگ، این گجت با آیفون یا آیپد ارتباط برقرار می‌کند. درادامه، نامی برای ایرتگ انتخاب و آن را به وسیله‌ی مدنظرتان می‌توانید متصل کنید. در‌صورت تمایل، حتی می‌توانید اعلان‌های ایرتگ را روی اپل واچ هم به‌نمایش دربیاورید.

اپل می‌گوید ایرتگ باتری استاندارد تعویض‌شدنی دارد و با همین باتری تا بیش از یک سال دوام می‌آورد. آیفون امکان می‌دهد بفهمید کِی باید باتری ایرتگ را تعویض کنید. ایرتگ ضدآب است و این یعنی اگر وسایلتان را در داخل استخر انداختید، نباید نگران خراب‌شدن آن و غیرممکن‌شدن ردیابی دستگاه باشید.

نمای پشت ایرتگ اپل / Apple AirTag و نمای جلو با ایموجی

اپل می‌گوید زمانی‌که ایرتگ را ازطریق وب‌سایت رسمی یا اپلیکیشن اپل استور می‌خرید، می‌‌توانید آن را با حرف یا ایموجی (هر دو) شخصی‌سازی کنید. اپل بندهای متعددی نیز برای ایرتگ معرفی کرده است تا بتوانید این گجت را به‌ انواع وسایل متصل کنید. اپل به محیط‌زیست نیز اهمیت زیادی داده است و به‌گفته‌ی خودش، در لحیم برد منطقی اصلی ایرتگ از قلع کاملا بازیافتی استفاده کرده است. ایرتگ جیوه‌، بریلیوم، PVC و BFR در خود ندارد. 

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار