۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴

ایران دریافت کننده اولین محموله هواپیماهای جنگی SU-35 / سرعت مافوق صوت جت جنگنده سوخو ۳۵ + فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تهران و مسکو که با تحریم های شدید غرب مواجه هستند، شروع به تقویت روابط خود کرده اند. در ماه‌های اخیر، ایران و روسیه توافق‌های مهمی برای گسترش روابط اقتصادی، تجاری، انرژی و نظامی خود امضا کرده‌اند....

جنگنده سوخو35-

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تهران و مسکو که با تحریم های شدید غرب مواجه هستند، شروع به تقویت روابط خود کرده اند. در ماه‌های اخیر، ایران و روسیه توافق‌های مهمی برای گسترش روابط اقتصادی، تجاری، انرژی و نظامی خود امضا کرده‌اند.  SU-35 یک هواپیمای جنگنده نسل چهارم است که در درجه اول برای ماموریت های برتری هوایی ساخته شده است.

در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی در رسانه‌ها مبنی بر دریافت هواپیمای SU-35 توسط ایران از روسیه منتشر شده است. در ماه مارس، هیئت دائمی ایران در سازمان ملل اذعان کرد که دولت قراردادی را برای خرید این هواپیما امضا کرده است.

 

به گفته منابع رسانه ای ایران در آن زمان، ۲۴ واحد از این جنگنده ها به ایران تحویل داده خواهد شد. شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در اسفندماه در گفت و گو با تسنیم تاکید کرد: ایران هواپیماهای جنگنده سوخو سوخو ۳۵ را به روسیه سفارش داده است و در اوایل سال ۱۴۰۲ وارد کشور می شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ایران همچنین تعدادی تجهیزات نظامی دیگر از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، سامانه‌های موشکی و بالگرد به روسیه سفارش داده است که اکثر آنها به زودی تحویل داده می‌شود.

جت جنگنده سوخو-۳۵ ترکیبی از ویژگی‌های یک جنگنده مدرن (مانورپذیری فوق‌العاده، کمک‌های اکتسابی فعال و غیرفعال برتر، سرعت مافوق صوت بالا و برد طولانی، توانایی مدیریت اقدامات گروه‌های رزمی و غیره) و یک هواپیمای تاکتیکی خوب ( طیف گسترده ای از تسلیحات قابل حمل، سیستم مدرن جنگ الکترونیک چند کاناله، کاهش امضای رادار و بقای بالای جنگی”، طبق گفته شرکت هواپیمایی متحد روسیه (UAC).

به استثنای چند جنگنده روسی MiG-29 Fulcrum که در دهه ۱۹۹۰ خریداری کرد، ایران در سال های اخیر هیچ هواپیمای جنگنده جدیدی خریداری نکرده است.

پس از خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته ای ۲۰۱۵، که رسما به عنوان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می شود، ایران در سال ۲۰۱۸ تحت تحریم های فراگیر آمریکا قرار گرفت.

پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در فوریه، ایالات متحده و متحدانش تعدادی تحریم مشابه و حتی شدیدتر را علیه روسیه اعمال کردند. کارشناسان بر این باورند که تحریم های ایالات متحده در دستیابی به هدف اصلی خود که ایران را وادار به دادن امتیازات سیاسی و نظامی قابل توجهی می کند، موفق نبود.

آنها تاکید می کنند که محدودیت ها حتی به ایران این شانس را می دهد که اتکا به درآمدهای نفتی را کاهش دهد، اقتصاد مقاومتی را اتخاذ کند و بیشتر بر استعدادهای خود تمرکز کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اوایل سال جاری در یک سمپوزیوم اقتصادی در ولادی وستوک گفت که مسکو از تحریم های غرب سود برده است، زیرا آنها فرصت بیشتری برای پیوستن به غرب آسیا و بازارهای ایران داده اند.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط