۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴

ایران از موضع ضعف و نیاز مذاکره نمی‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایسنا؛ ناصر کنعانی امروز؛ دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقامات آمریکایی که گفته‌اند در حال حاضر احیای برجام در اولویت‌شان نیست ، گفت: تناقض رفتاری ...

ایران از موضع ضعف و نیاز مذاکره نمی‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایسنا؛ ناصر کنعانی امروز؛ دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مقامات آمریکایی که گفته‌اند در حال حاضر احیای برجام در اولویت‌شان نیست ، گفت: تناقض رفتاری و گفتاری اعضای غربی برجام به خصوص آمریکایی‌ها امر جدیدی نیست.

وی ادامه داد : مقامات آمریکایی به خوبی می‌دانند که ایران زیر فشار و با تهدید نه مذاکره می‌کند و نه امتیاز خواهد داد.

وی با بیان این‌که «ایران همچنان به مذاکره پایبند است» در بخشی دیگری از پاسخ به این سوال ادامه داد: نیاز به برجام ، نیاز یک جانبه ایران نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه  تاکید کرد: ایران از موضع ضعف و نیاز مذاکره نمی‌کند.

وی در بخشی از سخنان خود گفت : هرگونه سواستفاده برخی از  کشورهای غربی از تحولات داخلی برای اعمال فشار سیاسی به ایران محکوم و غیر قابل قبول است.

کنعانی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد گفت‌وگو های ایران و عربستان گفت: ما معتقدیم بهبود مناسبات دو کشور در راستای منافع دو جانبه و منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در  مورد  ادعای برخی از مقامات آمریکایی مبنی بر توقیف یک کشتی ماهیگیری ایرانی که حامل سلاح به سمت یمن بوده است، گفت : ما هم این ادعا را از منابع خبری  شنیدیم و آن را در راستای تکرار ادعاهای بی‌پایه و اساسی می‌دانیم که صرفا برای مصارف و بهره‌وری سیاسی مطرح می‌شود.

کنعانی در پاسخ به سوالی درباره تلاش غرب برای اخراج ایران از مقام کمیسیون زن سازمان ملل هرگونه سوءاستفاده از تحولات داخلی ایران برای اعمال فشار سیاسی را محکوم و غیرقابل قبول دانست و اظهار کرد: تلاش آمریکا با کمک برخی دولت‌های مشخص اروپایی این است که در یک اقدام سیاسی و غیرقانونی با اعمال فشار بر کشورهای مستقل، عضویت ایران را در کمیسیون زن سازمان ملل با مانع مواجه کنند. این اقدام آمریکا قبل از آنکه اقدامی علیه ایران باشد اقدام علیه رای آزادانه کشورها در تشکل ها و ساختارهای بین‌المللی است. ایران از همه ظرفیت‌های سیاسی و دیپلماتیک خود در حال استفاده است که از یک رویکرد سیاسی جلوگیری کند..

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار