۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶

ایراد گرفتن مجمع تشخیص مصلحت به طرح اصلاح قانون انتخابات/ لایحه مالیات بر ارزش افزوده تبدیل به قانون شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود با تقدیر از تلاش خبرنگاران و پاسداشت یاد خبرنگاران شهید و درگذشته گفت: از زحمات و خدمات و تلاش های آقای کدخدایی سال‌ها در سال‌های طولانی د...

ایراد گرفتن مجمع تشخیص مصلحت به طرح اصلاح قانون انتخابات/ لایحه مالیات بر ارزش افزوده تبدیل به قانون شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز خود با تقدیر از تلاش خبرنگاران و پاسداشت یاد خبرنگاران شهید و درگذشته گفت: از زحمات و خدمات و تلاش های آقای کدخدایی سال‌ها در سال‌های طولانی در سمت سخنگویی شورای نگهبان تشکر می کنم و معتقدم وی تراز سخنگویی را در کشور ارتقا داد.

وی ادامه داد: در شورای نگهبان رسانه مستقل بین داریم، اما من از شما می‌خواهم که زبان و بیان ما در حوزه‌های مختلف باشید و به شورای نگهبان کمک کنید.

طحان نظیف اظهار کرد: تلاش ما این است که در این دوره گوش شنوایی برای پرسش های شما باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان درباره مصوبات ارسالی مجلس و اساسنامه ها توضیح داد: لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان در اردیبهشت ماه تأیید شد. لایحه اصلاح قانون صدور چک، لایحه مالیات بر ارزش افزوده، لایحه لایحه موافقتنامه حمل و نقل جاده‌ای مسافر و کالا بین جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس خلاف شرع و قانون اساسی نبود.

وی افزود: طرح اصلاح موادی از قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌های مردمی، طرح طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور، طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۹۹ کل کشور نیز تأیید شد.

طحان نظیف درباره موارد مورد ایراد شورای نگهبان بیان کرد: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری با رفت و آمدها در نهایت اشکالی به آن نداشتیم ولی هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام نکاتی را به شورا منعکس کرد که برخی موارد حل نشده بود و ما آن را به مجلس فرستادیم.

وی ادامه داد: طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده که در کمیسیون مشترک بررسی شده بود، اواخر سال گذشته تصویب شد و ابهام‌های زیادی در ابتدا داشت که مجلس آن را اصلاح کرده و البته همچنان برخی ابهام‌ها همچنان باقی است و طرح فعلا در اختیار مجلس است.

 

 

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط