۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱

ایجاد ظرفیت‌ها و محیط‌های تفریحی برای بانوان در سطح شهر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، صفورا مهرشاد؛ کارشناسی‌ارشد مدیریت صنعتی-تحقیق در عملیات، فعال در گروه فرهنگی فانوس در یاداشتی در ارتباط مطالبات بانوانه در شورای شهر نوشتند: برنامه و رویکرد ویژه در حوزه تفریح و سرگرمی بانوان و ا...

ایجاد ظرفیت‌ها و محیط‌های تفریحی برای بانوان در سطح شهر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، صفورا مهرشاد؛ کارشناسی‌ارشد مدیریت صنعتی-تحقیق در عملیات، فعال در گروه فرهنگی فانوس در یاداشتی در ارتباط مطالبات بانوانه در شورای شهر نوشتند:

برنامه و رویکرد ویژه در حوزه تفریح و سرگرمی بانوان و ایجاد ظرفیت‌ها و محیط‌های تفریحی. به طور خاص در این حوزه مطالبات ذیل مطرح می‌شود:

ساخت و تجهیز مرکز خرید ویژه بانوان با حضور فروشندگان زن و فروش محصولات با انواع کیفیت‌ها و قیمت‌های متناسب با سلیقه‌های مختلف؛ در این مراکز می‌توان ساعتی را مخصوص خرید بانوان به همراه همسر خود تعریف نمود و برای زمان انتظار همسران نیز محیط مناسبی تعریف کرد. ایده مناسب جهت اجرای موفق چنین طرح‌هایی، تأسیس این سبک مراکز توسط شهرداری و تفویض مسئولیت اداره آن به مجموعه‌های شاخص فرهنگی است.

تخصیص فضاهایی ویژه تفریح بانوان که امکان تفریح مطابق موازین شرعی را فراهم کند، از هر جهت ایمنی لازم را داشته باشد، جذابیت بالا داشته باشد. جذابیت هم از جهت بصری و ویژگی‌های مکان و هم در دسترس بودن. به جرأت می‌توان گفت که یکی از دلایل فراگیر شدن دوچرخه‌سواری بانوان نبود امکانات و اماکن تفریحی مناسب و امن است. طبیعی است که باغ‌های بانوان موجود در سطح شهر چنین کارایی را نداشته‌اند که این الگوی استفاده از آن‌ها در بین بانوان فراگیر نشده است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار