۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹

اگر صبح ها حال جدا شدن از رختخواب را ندارید این مطلب را بخوانید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از بهداشت نیوز،اگر صبح ها حال جدا شدن از رختخواب را ندارید این مطلب را بخوانید .چشمان خود را باز نموده اید ولی حال جدا شدن از رختخواب را ندارید؟ چرت میزنید؟ دوباره و دوباره؟ اگر صبح ها حال ج...

اگر صبح ها حال جدا شدن از رختخواب را ندارید این مطلب را بخوانید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از بهداشت نیوز،اگر صبح ها حال جدا شدن از رختخواب را ندارید این مطلب را بخوانید .چشمان خود را باز نموده اید ولی حال جدا شدن از رختخواب را ندارید؟ چرت میزنید؟ دوباره و دوباره؟

اگر صبح ها حال جدا شدن از رختخواب را ندارید این مطلب را بخوانید

در نهایت با این بیحالی و چرت زدن ها آنقدر وقت تلف می کنید که زمان می گذرد. با عجله از رختخواب بیرون می پرید و با سرعت هرچه تمام تر آماده می شوید چرا که زمان را از دست داده اید و دیر به سر کار می رسید.

این اتفاق گاهاً برای همه ما رخ داده است. اما بدان معنا نیست که نمی توانید با چند حقه کوچک به محض شنیدن اولین زنگ ساعت از رختخواب جدا شوید.

ساعتی را برگزینید که واقعاً در بیدار کردن شما کارایی داشته باشد
هر کدام از ما کمی متفاوت از دیگری بیدار می شویم. تفاوت بیدار شدن با اولین زنگ و یا قرار دادن ساعت در حالت Snooze، بستگی به صدای زنگی دارد که در ابتدا می شنویم. Snooze به معنی چرت زدن و در واقع مدت زمانی است که ساعت در انتظار باقی میماند تا دوباره به صدا در بیاد، و این زمان فرصتی به ما میدهد تا به چرت زدن ادامه دهیم.

احتمالاً تا به حال ساعت های زیادی را دیده اید. از ساعت های شماطه دار قدیمی با آن زنگ های گوش خراش تا ساعت های دیجیتال و نرم افزارهایی که فرد را به انجام کاری برای بازگردادن هوشیاری در ساعات اولیه صبح مجبور می کنند.

اما راه حل جایگزین این است که بر روی الگوی خوابتان تمرکز کرده و زمان مناسب را برای بیدار شدن پیدا کنید. به کمک تکنولوژی، راههای زیادی برای محاسبه عادتهای خواب ارائه شده است که بخشی از آن استفاده از توابعی است که شما را در بهینه ترین زمان ممکن بیدار می کند.

اگر از گوشی آیفون استفاده می کنید می توانید اپلیکیشن Sleep Cycle را بدین منظور امتحان کنید. برای دارندگان گوشی های اندرویدی هم SleepBot Tracker که ابزاری رایگان است توصیه می شود. هر دوی این اپلیکیشن ها بدین صورت عمل می کنند که شما را در بهینه ترین زمان از چرخه خوابتان بیدار کنند، که اغلب خیلی زودتر از زمانی است که واقعاً تنظیم کرده اید.

 اگر صبح ها حال جدا شدن از رختخواب را ندارید این مطلب را بخوانید

اگر صبح ها حال جدا شدن از رختخواب را ندارید این مطلب را بخوانید

راه حلی که شخصاً از آن بهره می برم نیز کارا است. از آنجایی که هر روز هفته برنامه خاصی دارم، زنگ متفاوتی را برای بیدار شدن انتخاب می کنم. به عنوان مثال، برای روز چهارشنبه زنگ ساعت را بر روی پنج صبح و یکی از آهنگ‌های Rolling Stones تنظیم کرده ام و برای روز جمعه آهنگ Final Countdown را انتخاب کردم.

اساساً من آهنگی را انتخاب می کنم که مرا از خواب بیدار کند و به من کمک کند که سریعاً با شنیدن آن به یاد بیاورم که در کدام روز از هفته هستم. شما می توانید آهنگ دلخواه خود را انتخاب کنید و به راحتی از آن به عنوان آلارم ساعت موبایلتان استفاده کنید.

محیط اطراف خود را تغییر دهید
گاهی اوقات حتی بهترین زنگ ساعت دنیا نیز نمی تواند شما را مجبور کند که به هنگام صبح از رختخواب جدا شوید. در این صورت، زمان آن رسیده که محیط فیزیکی اطرافتان را تغییر دهید. به عنوان مثال، بسیاری از ما ممکن است با این ترفند که ساعت را در جایی دور از دسترس و در قسمت دیگر اتاق قرار دهیم را امتحان کرده باشیم. بدین ترتیب مجبور هستیم برای خاموش کردن آن از رختخواب جدا شویم. این ایده جالبی است، اما اگر بخواهید این ایده را با یک ایده فوق العاده جایگزین کنید، وینسنت چونک نویسنده لایف هکر ایده جالبی را مطرح کرده است:

«ساعتی را در کنار تخت خواب خود قرار داده و ساعت دوم را در قسمت دیگری از اتاق گذاشته ام. هر دو ساعت را تا آنجایی که امکان داشت دقیق تنظیم کرده ام. سپس زنگ ساعت اول را بر روی زمانی که می بایست بیدار شوم تنظیم کرده ام. به عنوان مثال بر روی ساعت ۶:۳۰ صبح؛ و به جای زنگ آن از رادیو استفاده نمودم، به صورتی که به محض رسیدن به ساعت ۶:۳۰ رادیو روشن شود. صدای آن را نیز تا حد امکان بلند کردم اما نه خیلی بلند (چرا که من متاهلم و قصد ندارم همسرم را نیز با این سر و صداها بیدار کنم). ساعت دوم را در کشو میز قرار داده ام و زمان آن را بر روی یک دقیقه بعد از ساعت اول تنظیم کرده ام، اما برای زنگ این ساعت از صدایی وحشتناک و گوش خراش استفاده کرده ام.»

اگر ترفندهای زنگ ساعت نمی تواند آنچنان که باید به شما کمک کند شاید بهتر باشد رختخوابی با راحتی کمتر را امتحان کنید. ممکن است این رختخواب چندان مورد پسند شما نباشد ولی نکته همینجاست. Lifehack این مراحل را پیشنهاد می کند:

«از وسوسه انتخاب رختخوابهایی که همانند یک ایستگاه شارژ عمل نمی کنند رهایی یابید. شما نیازی به کتاب در کنار تخت خواب خود ندارید. شما نیازی به بالشهای آنچنانی با قابلیت های خاص ندارید (مگر اینکه پزشک شما توصیه کرده باشد). تخت خواب شما مکانی است که قرار است مدت زمان کوتاهی را برای استراحت مطلوب بین این بیداری تا بیداری بعدی درون آن سپری کنید. اگر شما همانند من جوان هستید به تشک خاصی نیاز نخواهید داشت. اما اگر بالای ۴۰ سال سن دارید می بایست مطمئن شوید که تشک مناسب را انتخاب کرده اید.»

تمام ترفندهای دنیا نیز نمی توانند شما را به راحتی در ساعت پنج صبح بیدار کنند. برای رسیدن به این هدف به تمرین نیاز دارید.

تمرین کنید، تمرین کنید و بیشتر تمرین کنید
بگذارید شفاف تر بگوییم: شما هرگز نمی توانید آن شادابی را که با بیدار شدن از خواب در ساعت یازده صبح پیدا می کنید با بیدار شدن در ساعت پنج صبح نیز پیدا کنید. برای رسیدن به این هدف نیاز به آموزش و تمرین دارید. این بدان معناست که می بایست بر روی ساعت درونی بدن خود کار کنید و در طول زمان خودتان را آموزش دهید. نیویورک تایمز در این مورد چنین توضیح می دهد:

«برای شروع، زمان بیداری خود را بیست دقیقه در روز تغییر دهید. اگر شما در حالت عادی ساعت هشت صبح از خواب بیدار می شوید و می خواهید این زمان را به ساعت شش صبح تغیر دهید، ساعت را بر روی ۷:۴۰ تنظیم کنید. روز بعد آنرا بر روی ۷:۲۰ قرار داده و همینطور ادامه دهید تا به ساعت دلخواه برسید. سپس، بعد از بیدار شدن در رختخواب نمانید. بنا بر تحقیقات، شما به مرور ۲۰ دقیقه زودتر به رختخواب خواهید رفت و می توانید این تغییرات را با اجتناب از استفاده از تلویزیون و کامپیوتر، حول و حوش زمان خواب تسریع بخشید.»

در واقع، به این نکته حتماً توجه کنید که برای تغییر برنامه خود و زود بیدار شدن کاملاً به آهستگی گام بردارید و بگذارید این تغییرات به طور طبیعی بر شما تاثیر بگذارد.

اگر تمام مراحل بالا را تست کردید و در نهایت هیچ کدام از این موارد به شما کمک نکرد، ترفند نوشیدن یک لیوان بزرگ آب پیش از رفتن به رختخواب را امتحان کنید. هر چند که این بیدار شدن زود هنگام، با فشار ادرار همراه است، اما می تواند کارساز باشد.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار