۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱

اکبرپور: استقلال شده شهر کورها که آدم یک‌چشم درآن پادشاه است/ شما به فکری لطمه نزدی به استقلال خیانت کردی/ ۳میلیارد حق مسکن دیگر چه صیغه‌ای است؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اکبرپور: استقلال شده شهر کورها که آدم یک‌چشم درآن پادشاه است/ شما به فکری لطمه نزدی به استقلال خیانت کردی/ ۳میلیارد حق مسکن دیگر چه صیغه‌ای است؟!. علیرضا اکبرپور، بازیکن اسبق استقلال و مربی فوتبال ...

از باشگاه استقلال چخبر؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اکبرپور: استقلال شده شهر کورها که آدم یک‌چشم درآن پادشاه است/ شما به فکری لطمه نزدی به استقلال خیانت کردی/ ۳میلیارد حق مسکن دیگر چه صیغه‌ای است؟!. علیرضا اکبرپور، بازیکن اسبق استقلال و مربی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره رسانه‌ای‌شدن برخی از آپشن‌های قرارداد سیاوش یزدانی مدافع جداشده استقلال اظهار داشت: برخی آپشن‌ها برای بازیکنان مثل گل زدن، پاس گل دادن یا برای دروازه‌بانان کلین‌شیت کردن و پنالتی گرفتن از مواردی است که در فوتبال بوده و همه ما آن‌ها را می‌دانیم اما این‌که بازیکنی اگر در لیست ۱۸ نفره باشد ۲میلیارد اضافه بگیرد نوبر است.

وی افزود: اگر باشگاه بازیکنی را به خدمت بگیرد حتما برای این است که تلاش ‌کند تا در لیست ۱۸ نفره باشد و برای تیم بازی کند.  این قبیل آپشن‌ها نه تنها عجیب است که خنده‌دار است.

بازیکن آذری اسبق استقلال گفت: من وقتی تازه به استقلال آمده بودم مدتی در یک اتاق در ساختمان باشگاه زندگی می‌کردم. حمید بابایی و جاوید شکری و یکی دو نفر دیگر هم بودند که همگی در همان اتاق زندگی می‌کردیم. پس از مدتی هم از باشگاه به ما گفتند خودتان بروید خانه اجاره کنید. تعجب می‌کنم که ۳میلیارد حق مسکن برای بازیکن در نظر گرفته می‌شود که سقف قرارداد را می‌گیرد.

وی افزود: یک زمان هست بازیکنی را از خارج به خدمت می‌گیریم که این‌قدر مبلغش کم است که باشگاه به او ارفاق می‌کند و می‌گوید ما برایش خانه هم می‌گیریم. اما وقتی قراردادی سقف قرارداد بازیکنان را پر کرده دیگر آپشن حق مسکن چیست!

پیشکسوت استقلال همچنین درباره آپشن رضایت مدیرعامل از بازیکن توضیح داد: معمولا این آپشن در قرارداد وجود دارد که اگر باشگاه از بازیکن راضی نباشد از مبلغ قرارداد کسر می‌شود. این برای مواردی مثل دریافت کارت زرد بیش از حد، تخلفات انضباطی، مصاحبه علیه باشگاه و مواردی از این دست در نظر گرفته می‌شود تا بازیکن تحت کنترل باشگاه باشد. رضایت مدیرعامل از بازیکن دیگر چه صیغه‌ای است!

وی خاطرنشان کرد: اگر بازیکنی از لیگ دسته ۲ یا یک به تیم لیگ برتری بپیوند و قراردادش نسبت به سایر بازیکنان فاصله فاحشی داشته باشد شاید برای تشویقش بگویند اگر خوب باشی یا بتوانی خودت را به تیم تحمیل کنی، در پایان فصل مبلغی به قرارداد اصلی اضافه می‌کنیم اما وقتی بازیکنی در سطح لیگ برتر به جمع بازیکنان اضافه یا قراردادش تمدید می‌شود که دیگر آپشن رضایت باشگاه معنا پیدا نمی‌کند.

اکبرپور اضافه کرد: فکر کنم اگر همین‌طور پیش برویم آپشن به‌موقع خوابیدن، به‌موقع غذا خوردن و حضور در تمرینات هم به نحوی برای افزایش قرارداد بازیکنان اضافه می‌شود. البته وقتی نظارت نباشد و احتمالا مسئولان در این‌باره ذینفع باشند قطعا چنین شرایطی به وجود خواهد آمد.

اکبرپور تاکید کرد: به اعتقاد من این نوع قراردادها یک نوع کلاهبرداری شرعی است. برای این‌که بازیکن بتواند بیش از سقف تعیین‌شده پول بگیرد می‌توان سراغ هر آپشنی رفت. چرا باید برای بازیکنی که سقف قرارداد را گرفته چنین شرایطی در نظر گرفته شود؟

اکبرپور با اشاره به مدافعان بزرگ گذشته استقلال تصریح کرد: شنیدم سیاوش یزدانی جایی گفته بود من زمان محمود فکری عمدا بازی نمی‌کردم که اگر این حرف واقعیت داشته باشد باید بگویم او فکر می‌کند با این کارش به محمود فکری لطمه زده یا به او خیانت کرده، در حالی که او با این اقدامش به کل استقلال لطمه زده است. فقط می‌خواهم این را بگویم اگر این بازیکنان در دوران نفراتی مثل سهراب بختیاری‌زاده، پیروز قربانی، رضا حسن‌زاده، جواد زرینچه و امثال این‌ها بازی می‌کردند حتی از یک کیلومتری باشگاه هم نمی‌توانستند به این تیم نزدیک شوند اما یک ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید آدم یک‌چشم در شهر کورها پادشاه است.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار