۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲

اولیانوف: هدف مذاکرات وین احیای برجام در شکل اولیه آن است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین، در پیامی اعلام کرد که هدف از مذاکرات کنونی احیای توافق هسته‌ای برجام در شکل اولیه آن است. اولیانوف در پیامی نوشت: «هدف مذاکرات کنونی در وین برای اح...

اولیانوف: هدف مذاکرات وین احیای برجام در شکل اولیه آن است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین، در پیامی اعلام کرد که هدف از مذاکرات کنونی احیای توافق هسته‌ای برجام در شکل اولیه آن است.

اولیانوف در پیامی نوشت: «هدف مذاکرات کنونی در وین برای احیای برجام، بازگشت به این توافق در شکل اولیه آن است، نه بیشتر و نه کمتر.»

این مقام ارشد روس در واکنش به پیامی توییتری از نمایندگی روسیه در وین این پیام را منتشر کرد. نمایندگی روسیه به نقل از «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه روسیه، نوشت: «مسائل دیگری که  غرب درباره ایران از آن نگران است، مانند برنامه موشکی و مسائل منطقه‌ای مربوط به این کشور، می‌تواند در چارچوب دیگری بررسی شود.»

این مقام ارشد روس همچنین گفته بود: «پیشنهاد دادیم تا چارچوبی برای امنیت جمعی برای خلیج فارس در منطقه تشکیل دهیم و در قالب جلساتی درباره این مسائل در آن بحث کنیم.»

اولیانوف پیش‌تر در پیامی اعلام کرده بود که معتقد است تداوم فعالیت دوربین‌های نظارتی در تأسیسات هسته‌ای ایران حائز اهمیت است و به‌زودی می توان شاهد احیای برجام بود.

نماینده روسیه در پیام دیگری آورد: «ادامه تماس‌ها و گفت‌وگوهای بین ایران و آژانس از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، خصوصاً در این مرحله که می‌توان انتظار داشت به‌زودی  برجام  به‌طور کامل احیا و تحریم‌ها برداشته شود.»

 

مطالب مرتبط