۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶

انگور،عامل درمان بیماری های التهابی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه، طبق یافته محققان، مصرف انگور قرمز می تواند به کاهش بیماری های التهابی نظیر آسم، بیماری های مزمن انسداد ریه و عفونت گوش میانی کمک کند. یافته ها نشان می دهد ترکیب طبیعی موجود در برخی مواد خوراکی نظیر انگو...

انگور،عامل درمان بیماری های التهابی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه، طبق یافته محققان، مصرف انگور قرمز می تواند به کاهش بیماری های التهابی نظیر آسم، بیماری های مزمن انسداد ریه و عفونت گوش میانی کمک کند.

یافته ها نشان می دهد ترکیب طبیعی موجود در برخی مواد خوراکی نظیر انگور موسوم به رسوراترول موجب کاهش تورم در بیماری مجاری هوا شده و التهاب ناشی از پاتوژن باکتریایی را کنترل می کند.

نتایج نشان می دهد این ترکیب می تواند فواید سلامت زیادی داشته باشد و به عنوان یک عامل درمان ضدالتهاب جدید و موثر استفاده شود.

محققان دریافتند رسوراترول موجب توقف پاتوژن باکتریایی اصلی عامل عفونت گوش میانی و بیماری های مزمن انسداد ریه از طریق تنظیم یا افزایش تولید تنظیم کننده منفی موسوم به MyD۸۸ می شود.

رسوراترول متعلق به گروهی از ترکیبات موسوم به پلی فنول هاست که همچون آنتی اکسیدان عمل کرده و از بدن در مقابل آسیب و صدمه حفاظت می کند. همچنین یک عامل درمانی برای بیماری های گوناگون از جمله بیماری های التهابی تلقی می شود.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار