۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸

انحصاری بودن و ناامن بودن خودروها دو مشکل صنعت خودروی کشور

نخبه قمی و نویسنده اثر « قطعه‌ گمشده »، انحصاری بودن و ناامن بودن خودرو ها را، دو مشکل صنعت خودروی کشور برشمرد و گفت: رفع این دو مشکل از سوی دولت می تواند سبب دو چندان شدن امید در جامعه شود.

مهندس غلامعلی علایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  مهندس غلامعلی علایی، نخبه قمی و نویسنده کتاب « قطعه‌ گمشده» در نشستی که با موضوع گرامیداشت ۲۲ بهمن و رونمایی از کتاب‌های «قطعه‌ گمشده» در قم برگزار شد، گفت: کشور دارای منابع طبیعی زیادی است و باید با وجود این منابع بسیار خوب برای رفع مشکلات کشور و جامعه همچون بیکاری جوانان تلاش‌ کرد.

وی با بیان اینکه امروز برای رفع این مشکل مهم فوق، باید اشتغال زایی و زمینه کارآفرینی را فراهم کرد، افزود: در همین رابطه تلاش شد با ایجاد اشتغال برای جوانان قدم‌ هایی جدی برداریم.

مهندس علایی گفت: یکی از کارهایی که در ارتباط با بحث اشتغال و کارآفرینی انجام شد، نشر کتاب با موضوع(۵۰۰ جمله تا قله و قطعه گمشده) بود. این کتاب می تواند چشم انداز خوبی نسبت به اشتغال و کارآفرینی در جامعه ایجاد کند.

وی بیان داشت: برای داشتن جامعه پویا، باید زمینه اشتغال جوانان فراهم شود. اگر جوانان مشغول به کار شوند، جلوی بسیاری از اتفاقات هم گرفته می شود.

این نخبه قمی با اشاره به شایسته سالاری برای پذیرش مسئولیت ها در کشور افزود: این اتفاق هنوز در کشور نیافتاده است و نتوانسته ایم براساس شایسته سالاری کارها را پیش ببریم. اگر جامعه خوب می خواهیم، باید سازوکار شناسایی افراد توانمند تعیین شود.

مهندس علایی با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات جدی جامعه و دانشگاه ها بی توجهی به امر مهارت افزایی است، ادامه داد: امروز این خلأ جدی است. یکی از راههای رفع مشکلات، توجه به مهارت افزایی جوانان و آموزش دادن است. این حلقه گمشده است و در این شرایط هم چاره ای جزء این نداریم.

این نخبه قمی، مشارکت حداکثری در انتخابات اخیر کشور را مورد توجه قرار داد و افزود: برای این حضور حداکثری لازم است افراد اصلح و توانمند وارد میدان شوند و مردم ببینند که مسئولین در حال رفع گره کار مردم می باشند.

وی وضعیت خودرو را هم مورد توجه قرار داد و گفت: این مسئله دغدغه امروز مردم است. مشکل مهم در این امر، انحصارخودرو است که عمدتا در دست دو خودرو ساز است. ما که موتور موشک می سازیم چرا نباید در امر خودرو موفق باشیم. در کنار رفع انصار طلبی باید امنیت خودرو هم تقویت شود تا مردم جانشان حفظ ‌شود و امید است دولت این مشکل مهم را رفع کند.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

نویسنده : قربان اسلامی نژاد

مطالب مرتبط