۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳

انتخابات ۱۴۰۰ برای ملت ایران و نظام از اهمیت زیادی برخوردار است/طلاب باید با روشنگری، جامعه را در برابر توطئه دشمنان بیدار کنند

مدیردفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه(بخش اول): انتخابات ۱۴۰۰ برای ملت ایران و نظام از اهمیت زیادی برخوردار است/طلاب باید با روشنگری، جامعه را در برابر توطئه دشمنان بیدار کنند حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگ...

انتخابات ۱۴۰۰ برای ملت ایران و نظام از اهمیت زیادی برخوردار است/طلاب باید با روشنگری، جامعه را در برابر توطئه دشمنان بیدار کنند

مدیردفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه(بخش اول):

انتخابات ۱۴۰۰ برای ملت ایران و نظام از اهمیت زیادی برخوردار است/طلاب باید با روشنگری، جامعه را در برابر توطئه دشمنان بیدار کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،در خصوص انتخابات ۱۴۰۰ و اهمیت حضور گسترده و حداکثری مردم در آن برای امنیت و حفظ حریم ایران اسلامی، و تاثیر آن در منطقه و جهان،‌اظهار داشت: موضوع انتخابات از مهمترین موضوعات نظام جمهوری اسلامی ایران و از مهمترین وظایف کل جامعه به ویژه روحانیت و نیروهای جهادی این نظام است.

مدیر دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه در خصوص اهمیت انتخابات افزود: هرچند همه انتخاباتی که در ایران بوده دارای اهمیت زیادی است، ولی انتخابات ۱۴۰۰ دارای ویژگی‌هایی مهمی است که باید به آن توجه شود.

ببینید:

فیلم کامل گفت و گو

وی بیان کرد: در این انتخابات یک سری ویژگی‌ها، ابعاد مثبت و نقاط قوت و یک سری نقاط ضعف داریم که هر دو را باید با هم در نظر داشت، از جمله نقاط قوت این است که انتخابات ۱۴۰۰ در شرایطی در حال برگزاری است که اقتدار آمریکا به عنوان ابرقدرتی که ده‌ها سال در این دنیا، نقش ابر قدرت را ایفا می‌کرد، شکسته شده است.

دو ضربه هولناک

مدیر دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه عنوان کرد: دو ضربه هولناک را خداوند مستقیم به دست خود مردم به آمریکا زد و ضربه بعدی را به دست ملت ایران به آمریکا وارد کرد، سه ضربه پی در پی در جریان اختلافات داخلی شان در کشتار بیرحمانه سیاهپوستان توسط پلیس بی رحم سفیدپوست و شورش مردم علیه بی عدالتی درون حاکمیت آمریکا زده شد.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا در طول این یک سال نتوانستند شورش مردم مظلوم و سیاهپوست آمریکا را کنترل کنند تبعیض و روح ظالمانه‌ای که وجود دارد، دیگر نمی‌تواند ادعای انسانیت کنند و بقیه ملت‌ها را دعوت به انسانیت نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی اظهار داشت: ضربه هولناک دیگر، کرونا بود، آمریکایی‌ها که ادعا می کردند از نظر علمی، پزشکی، تجهیز بیمارستان‌ها و شرایط نظامی، تمدنی، تکنولوژی، قوی‌ترین کشور دنیا هستند، خداوند اثبات کرد که عاجزترین و بدبخت ترین و ناتوان ترین دولت و کشورند، چرا که درصد بیماران و تلفات کرونا آمریکا رتبه اول دنیا را را به خود گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این آمار به دلیل جمعیت زیاد آمریکا نبود، چون کشورهای پرجمعیت متعدد در جهان داریم و کشور چین جمعیتی بالای یک میلیارد نفر دارد ولی تلفات چین به اندازه آمریکا نشد، علی‌رغم این که آمریکا بر علیه چین صحبت کرد، چین توانست بیماری کرونا را کنترل کند و کشور هند با جمعیتی چندین برابر شاید چهار برابر آمریکا است ولی تعداد تلفات به اندازه آمریکا نرسیده است.

مدیر دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های تصریح کرد: آمریکا بالاترین رتبه ناتوانی وعجز در سال ۱۴۰۰ را دارد و این دومین شکستی است که آمریکا خورده و ابهت و اقتدارش فرو ریخته است و دیگر نمی تواند ادعایی کند، ضربه سومی که آمریکا خورد، ضربه نظامی بود که از ایران متحمل شد، ما جنگ را شروع نکردیم بنا نیست که ما جنگ را شروع کنیم و اعتقادی هم به آن نداریم، آمریکا می خواست قلدری‌اش را نشان دهد، اما ما قلدری‌اش را سر جایش نشاندیم.

زدند و آمریکا سرش را پایین انداخت

وی افزود: ناو جنگی آمریکا با چندین هواپیمای جنگنده به طرف خلیج فارس می‌آید و می خواهد ایران را بترساند، دستور رسید که پاسداران عزیز ما بروند و بزنند و زدند و آمریکا سرش را پایین انداخت و ناو جنگی برگشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد:برای اینکه آمریکا نشان دهد پهپادهای قوی و غول پیکر در دنیا دارد و می‌تواند همه کشورها را رصد کند و به کشورهای عربی و خاورمیانه و کشورهای ترسوی شرقی نشان دهد که من غول دنیا هستم و با من باشید، چون من قدرت دارم و می‌توانم حمایت تان کنم پهپاد غول پیکرش را به طرف خلیج فارس و دریای عمان فرستاد تا به کشورهای شرقی نشان دهد که ما همچین پهپاد غول پیکری داریم و یک مقدار وارد فضای ایران شد.

وی بیان کرد: رهبری دستور دادند که عزیزان پاسدار پهباد را بزنند و وسط قعر دریا و اقیانوس غرق‌اش کنند و آمریکا آنچنان سیلی محکمی خورد که نتوانست جواب دهد و ابهت‌اش در عالم شکسته شد و همه دنیا و مزدوران و غلامان حلقه به گوش‌اش به او خندیدند که باید جواب بدهند، اما گفتند جواب ایران را نمی‌شود داد جواب بدهم دومرتبه سیلی محکم‌تری میخوریم.

مدیر دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه عنوان کرد: این جریان تمام شد و جریان بعدی پیش آمد، سردار مجاهد و دلاور و مخلص ما، شهید قاسم سلیمانی را به نامردی به شهادت رساندند، جنگ تن به تن و روبرو نبود، سردار رشید ما، چهل سال جنگید و نتوانستند او را بزنند، بسیار زخمی اش کردند، چندین بار شیمیایی و جانباز شد ولی نتوانستند او را بزنند و باید با نامردی او را می‌زدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از این جریان، رهبری دستور داد تا پایگاه نظامی عین الاسد را بزنید، عده‌ای از دولتمردان ایران ترسیدند و گفتند نزنید اگه بزنید آمریکا خشمگین می‌شود و ممکن است با بمباران شیمیایی یا اتمی پاسخ دهند، اما آنها زدند و اولین موشک باران نظامی پایگاه آمریکا توسط جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

آمریکا سیلی محکمی خوردند و گیج شدند و در جواب گفتند که نباید پاسخ داد

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: در این جریان، آمریکا سیلی محکمی خوردند و گیج شدند و در جواب گفتند که نباید پاسخ داد، چون اگر جواب بدهند جمهوری اسلامی ایران و سپاه ایران و نیروهای مسلح آنقدر مقتدر هستند و ملتی مخلص و رهبری آن چنان شجاعی دارند که ما را رها نمی‌کنند، امریکا سه سیلی محکم خورد و چیزی نگفت.

وی اظهار داشت: پس اولین ویژگی مثبتی دوران انتخابات ۱۴۰۰، شرایطی است که قدرت و هیمنه شیطانی آمریکا در دنیا شکسته شد، در این شرایط انتخابات برگزار می‌شود و ملت ایران تعیین سرنوشت می‌کنند، شکست ارتش شکست ناپذیر اسرائیل یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت است، هفتاد سال شعار دادند ارتش اسرائیل شکست ناپذیر است و با این شعارها دولت های عربی و ارتش های جمهوری اسلامی از جمله مصر لبنان سوریه را می ترساندند.

مدیر دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه عنوان کرد: در این ده ساله اخیر زمینه‌ای فراهم شد و جنگ های چند روزه ای که راه افتاد و چند روز حزب الله لبنان یک گروه کوچک آن چنان ارتش اسرائیل را زد و به عقب راند که فریاد ارتش اسرائیل در آمد که سازمان ملل جلوی آنها را بگیرید وگرنه وارد اسرائیل می شود و ریشه ما را میکند، آمدند و پیشنهاد صلح دادند، خود فلسطینی ها و نوار غزه در جریان جنگ دیگر قیام کردند و باز توانستند ارتش اسرائیل را به عقب برانند.

وی گفت: در این شرایط شکست اسرائیل اعلام و معلوم شد این ارتش شکست ناپذیر، بسیار هم شکست پذیر است، ارتش شیشه ای که سنگ بزنیم می‌شکند، از زبان کسی که شاهد بعضی از قصه ها در لبنان بود خوب است بشنویم و عزت و احترام خود و اسلام را بدانیم، من برای سفری که حزب الله لبنان برای برنامه تبلیغی دعوت کرده بود به آنجا رفته بودم من گفتم می خواهم بازدیدی از مرزهای ارتش حزب الله با اسرائیل داشته باشم.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی افزود: در آن جا منطقه‌ای به نام ملیتا بود که تبدیل به نمایشگاه بزرگ حوزه جنگ و پیروزی حزب الله بر ارتش شکست پذیر اسرائیل شده بود و یک موزه بزرگ در یک منطقه کوهستانی به شمار می رفت که به آنجا رفتم و بازدیدهای متعددی داشتم صحنه های جالبی دیدم.

وی تصریح کرد:وقتی به بالای قله کوه جایی که قبلا ارتش اسرائیل مستقر بوده رفتم حزب الله عزیز و قهرمان ارتش شکست ناپذیر اسرائیل رفتن بالای قله انها را انداختن پایین و خودشان به بالای قله کوه رفتند و مستقر شدند پاسداران عزیز ایرانی ما که به عنوان مستشاران نظامی و معلم رزم به آنجا رفته بودند لازم نیست پاسداران ما در آنجا بجنگدند همین که درس جنگ و مقاومت می دهند کافی است پاسداران ما پیشنهاد کردند که شما می خواهید برای رزمنده‌هایتان دوره های آموزش رزمی و نظامی بگذارید معمولاً هر ارتشی تمرین‌های نظامی برای سربازان و نیروهایش می گذارد.

مدیر دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه بیان کرد: در اردوگاه و پادگان خودش دور از چشم دشمن آموزش نظامی می دهد تا دشمن از آموزش‌های آن باخبر نشود، شما بیایید مکان آموزش‌های نظامی خود را بر روی قله جلوی چشم ارتش اسرائیل بگذارید با این کار عزت خود و ذلت آنها را به آنها نشان دهید.

وی اظهار داشت: آنها قبول کردند و امکانات رزمی برای تمرین نظامی آنجا را فراهم کردند طناب ها و سیم های راپل را نیز بستند از قله به قله دیگر و جوانان مجاهد و رزمنده بسیجی حزب الله لبنان جلوی چشم ارتش اسرائیل بر روی این سیم ها آموزش نظامی می‌دیدند و ارتش اسرائیل به آنها نگاه می کرد و از این شجاعت تعجب می‌کنند و این صحنه بسیار زیبا و در دنیا کم نظیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: کار دیگری که برای تضعیف روحیه نیروهای ارتش اسرائیل انجام شد، احداث پارک جمهوری اسلامی بر روی این قله ها بود، فرماندهان حزب الله در زمان هایی که خانواده نیروها برای تفریح و گردش می خواستند در منطقه حاضر شود جایی را کمتر از این قله ها برای تفریح قرار ندادند و این کار باعث شد که ارتش اسرائیل بیشتر خوار و ذلیل شود به این اکتفا نکرده اند و آلاچیق در پارک تاسیس کردند تعداد این آلاچیق ها به تعداد استان های ایران بود و اسم هر آلاچیق را به اسم یکی از استان های ایران نام گذاری کردند.

وی در این باره ادامه داد: تابلوی آن استان را روی آن آلاچیق نصب کردند به طور مثال روی یک آلاچیق نوشتند اینجا استان قم و دیگری استان تهران و استان فارس، استان اصفهان است و تمام اسم استان ها را بر روی این آلاچیق ها مقابل ارتش اسرائیل تابلوها رانصب کردند تا خانواده ها در آن استراحت کنند. چشم این نیروهای ارتش اسرائیل به اینها افتاده است دادشان برای امریکا بلند است به داد ما برسید جمهوری اسلامی همسایه ما شده است.

مدیر دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه گفت: در این شرایط آمریکا می گوید چه کنیم از دست ما کاری بر نمی آید اینجا جایی بود که بعد از آیه شریفه قرآن که عزت مال خداست عزت مال رسول خداست و عزت مال مومنین است. کجایند دولت های مسلمان نما و غرب زده ی ترسو و بزدلی که فکر می کنند اگر به امریکا بچسبند عزت پیدا می کنند؟…عند هم العزه، ایا جستجوی عزت نزد انها می کنند …و این هم صحنه ی زیبایی که من بر روی قله دیدم و عکس گرفتم از آن ارتشی های صهیونیستی که در پایین ذلیلانه در حال قدم زدن بودند.

ارتش شکست ناپذیر اسرائیل تبدیل به ارتش شکست پذیراسرائیل شده است

وی افزود: انتخابات ۱۴۰۰ ما در شرایطی برگزار می‌شود که ارتش شکست ناپذیر اسرائیل تبدیل به ارتش شکست پذیراسرائیل شده است، قدرت موشکی ایران دنیا رو به تعجب وا داشته است این قدرت دفاعی ما است شهرهای موشکی داریم بحث یک یا دو تا یا ۱۰۰ تا۱۰۰۰تا موشک نیست شهرک های موشکی در زیر زمین داریم در عمق ۳۰۰ متر کجاست چطوری درعمق ۳۰۰ متر شهرک موشکی که چند کیلومتر طول آن شهرک است.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی بیان کرد: این ها قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است بی جهت نیست که آمریکا و اسرائیل و انگلیس به شدت از این قصه ناراحت هستند که اقتدار ای جمهوری اسلامی ایران پیدا کرده است در تلویزیون دیده اید یک بیابان ساده است یک مرتبه می بینید از عمق ۳۰۰ متری موشک می آید بیرون و به آسمان پرتاب می شود و به آن مقصدی که می خواهد نقطه را میزند اینها قدرت است، بنابراین در شرایطی دارد انتخابات می‌شود که جمهوری اسلامی ایران ملت ایران به این قدرت رسیده است.

ایران از نظر تولید علم و دانش در عرصه های متعدد به رتبه‌های بالای دنیاو بشریت رسیده است

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران موفقیت مدل حکومت جمهوری اسلامی را نشان داده است و این تجربه را اثبات کرده است که نظام ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی این لیاقت را دارد و می‌تواند که یک ملت را از ذلت به عزت برساند و از یک کشور عقب مانده به یک کشور پیشرفته برساند، در شرایطی انتخابات ۱۴۰۰برگزار می شود که ایران از نظر تولید علم و دانش در عرصه های متعدد به رتبه‌های بالای دنیاو بشریت رسیده است چه در نانو لوژی چه در اتمی و چه در رشته های مختلف در بعضی از رشته ها رتبه چهارم شدیم بعضی ها رتبه دهم شدیم جزو رتبه‌های بالای دنیا محسوب می شویم.

مدیر دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه عنوان کرد: انتخابات در شرایطی در حال برگزاری است که مجلس شورای اسلامی، انقلابی ترین مجلس ها در طول تاریخ۴۰ ساله انقلاب است و یکی از انقلابی ترین مجلس ها شده و یک تنه در برابر بی عدالتی های عالم ایستاده است، ملت نمایندگان خوبی انتخاب کردند. آفرین به این انتخاب ملت، از سوی دیگر قوه قضاییه نیز با اقتدار ایستاده است و ان شاءالله دولتی را مردم انتخاب کنند قهرمان شجاع نترس دارای قدرت کارایی که بتواند مشکلات اقتصادی را حل کند گرانی و تورم را حل کنم و از نظر اقتصادی بتواند تحریم ها و مشکلاتی را که آمریکا برای ما در حوزه اقتصادی ایجاد کرده و از بین ببرد با این حال شرایط مثبت جامعه فعلی ماست انتخابات در این شرایط در حال برگزاری است البته در برابر نقاط قوت نقاط ضعفی نیز داریم یک شرایط کرونا کرونا تمام دنیا را گرفته است.

وی گفت: مردم ایران هم مثل مردم جهان آسیب دیده اند البته آسیب ملت ما کمتر از آسیب دولت های اروپایی و سایر کشورهای پرجمعیت جهان است دو گرانی و تورم نباید به این اندازه می شد مردم عزیز انقلابی و مومن ما دچار مشکلات شوند، سوء استفاده دستگاه های تبلیغاتی دشمنان ما در خارج و در داخل شبکه های ماهواره ای به زبان فارسی و غیر فارسی شبکه های بی بی سی فارسی صدای آمریکا تا فضای مجازی فعالند.

هدف دشمن مایوس کردن مردم، بزرگنمایی و بزرگ نشان دادن مشکلات است

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی اظهار داشت: هدف آنها مایوس کردن مردم، بزرگنمایی و بزرگ نشان دادن مشکلات، شبه انداختن در ذهن مردم دل سرد کردن مردم است و با تمام قدرت این کار را انجام می‌دهند، البته طبیعی است این کار دشمن و انتظار جزئی از او نداریم ما انتظار نداریم که رسانه های دشمن نقاط قوت انقلاب را بگویند نقاط قوت نظام ما را بگویند.

وی بیان کرد: منافقین ۴۰ سال فراری هستند و با توجه به اینکه دیگر کار نظامی ندارند استخدام شدند که پای لپ تاپ ها بنشیند فقط کار رسانه‌ای می‌کند به اسم ایرانی که در تهران است در اصفهان است یا در شیراز یا در قم است دارند کار می‌کنند مرتب شایعات را از ذهن مردم مسموم می کنند و اخبار راست و دروغ را با هم مخلوط می کنند در جامعه ما یک عده زرنگ هستند و می فهمند این موضوعات که این صحبت‌ها کار دشمن است، اما برخی ها ساده هستند و فکر می کنند این ملت ایران است که دارد این حرف‌ها را می‌زند و این خیلی مهمه این است که باید به جامعه برسانیم که صدها نفر از منافقین فراری کار نظامی می کردند.

قاتلان شهید بهشتی و باهنر ها در حال فعالیت هستند

مدیر دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه تصریح کرد: منافقینی که آیت‌الله بهشتی، ۷۲ تن، باهنر و رجایی ما را شهید کردند هم اکنون علیه نظام کار رسانه ای می کنند. نکاتی است که باید جامعه ما آن‌ها را بداند این نکات از جمله اختصاصات انتخابات سال ۱۴۰۰ میباشد هم نقاط ضعف سه‌گانه و هم نقاط قوت ایجاب می کند ملت ایران باید با قوت وارد عرصه شده و در پای صندوق‌های رای شرکت کنند و انتخابات را پر شور برگزار کنند.

وی ادامه داد: لذا طلاب عزیز ما برای آن دسته از جامعه ایرانی که ممکن است دشمن بر روی آنها اثر بگذارد و در انتخابات شرکت نکنند می بایست در جامعه حضور پیدا کنند و صحبت های روشن گری را داشته باشد و جامعه را بیدار کنند. اگر این کار را انجام ندهیم برخی از مردم که ساده تر هستند ممکن است گول دشمن را بخورند و به خاطر گرانی و تورم در انتخابات شرکت نکند که حمایت از نظام هیچ ربطی به گرانی و تورم ندارد اتفاقاً برای حل مشکل گرانی و تورم باید در انتخابات شرکت کنند و به رئیس جمهوری رای بدهند که قدرت حل این مشکلات را داشته باشد و این ویژگی های مثبت و منفی انتخابات سال ۱۴۰۰ می باشد.

گفت وگو از: اکبر پوست چیان

برچسب‌ها

  • انتخابات ۱۴۰۰
  • انتخابات ریاست جمهوری
  • حجت الاسلام والمسلمین زمانی
  • نقاط ضعف و قوت
  • حوزه نیوز

حوز نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار