۰۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷

امکان تبدیل آب شور کویر به آب شیرین با دستگاه تصفیه نانویی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، بهاره کاویانی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ما از سال ۱۳۸۶ با هدف توسعه یک فناوری جدید به منظور تولید نانومواد، فعالیت خود را آغاز کردیم. در آن زمان فناوری‌نا...

امکان تبدیل آب شور کویر به آب شیرین با دستگاه تصفیه نانویی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، بهاره کاویانی، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ما از سال ۱۳۸۶ با هدف توسعه یک فناوری جدید به منظور تولید نانومواد، فعالیت خود را آغاز کردیم. در آن زمان فناوری‌نانو که یک فناوری نوظهور در جهان بود، برای ما یک چالش جذاب محسوب می‌شد، که علاقه‌مند بودیم وارد آن حوزه شویم.

وی افزود: دستگاه نانو کلوئید ساز، گرانول جاذب آرسنیک آب، دستگاه حباب ساز نانویی (نانو کویتاسیون) و گرانول حاوی نانواشیاء α-FeOOH بعنوان جاذب آرسنیک از جمله محصولات نانویی شرکت است؛ یکی از دستگاه آب شور مناطق کویری را به آب شیرین تبدیل می کند.

کاویانی ادامه داد: این دستگاه به‌طور میانگین توانایی تولید ۲ تن گرانول جاذب آرسنیک را به صورت ماهانه دارد.

کاویانی با بیان اینکه در صورت افزایش فروش امکان گسترش خط تولید وجود خواهد داشت، گفت: در حال حاضر به فناوری جدیدی در تصفیه پساب‌های رنگی دست پیدا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اولین پایلوت موفق این فناوری را در چین پیاده‌سازی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از سامانه‌های تصفیه آب این شرکت برای بهبود کیفیت آب چندین شهر در استان‌های مختلف نظیر اردبیل و کرمان استفاده شده است.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار