۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶

اقدامات تحریک‌آمیز ناتو شرایط را در منطقه پیچیده کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: به این راحتی به ما واکسن نمی‌دادند که آفرین به دانشمندان ما که واکسن ساختند و به آنان گفتند که م...

اقدامات تحریک‌آمیز ناتو شرایط را در منطقه پیچیده کرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: به این راحتی به ما واکسن نمی‌دادند که آفرین به دانشمندان ما که واکسن ساختند و به آنان گفتند که ما به واکسن شما نیاز نداریم.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: انقلاب اسلامی همچنان زنده است و مردم ما امسال هم در اقصی نقاط کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پیدا کردند.

وی بیان کرد: حضور همراه با بصیرت مهم است. ما باید ببینیم که دشمن کدام نقطه را هدف قرار داده است و باید در همان نقطه بایستیم و استقامت کنیم.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: فداکاری دو خلبان ایثارگر کشورمان در تبریز را تکریم می‌کنم. با اینکه می‌توانستند جان خود را نجات دهند اما به استقبال مرگ رفتند تا جان عده زیادی را نجات دهند.

امام جمعه موقت تهران افزود: افرادی که هنوز دوز سوم واکسن کرونا را تزریق نکردند، حتماً مراجعه کرده و این کار را انجام دهند.

وی درباره مسئله اوکراین، گفت: موضع نظام را در این باره مسئولان و رئیس جمهور مطرح کردند. سیاست کلان ما در مسائل مشابه این است که همه کشورهای درگیر را به مسئله گفتگو و خویشتن‌داری دعوت می‌کنیم. دغدغه ما نگرانی از کشته شدن بی‌گناهان است.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: اقدامات تحریک‌آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در منطقه پیچیده و چه بسا پیچیده‌تر خواهد کرد. آمریکا فضولی‌های زیادی در دنیا می‌کند و خودش را ابرقدرت می‌داند در حالی که ابرقدرت نیست.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در این قصه، کشورهای اروپایی مدام بر طبل جنگ می‌کوبند و پیوسته مواد آتش‌زا در این آتش می‌ریزند اما موضع نظام جمهوری اسلامی در این باره معقول بوده که عرض کردم.

وی درباره مذاکرات وین، اظهار داشت: مذاکره کنندگان ما دلسوز ملت هستند و تمام تلاش آنان تامین مصلحت مردم است و توجه دارند که نقطه نهایی، لغو همه تحریم‌ها است و اگر این تحریم‌ها لغو نشود، گویا مذاکره‌ای صورت نگرفته است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار