۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰

افشاگری خبرنگار معروف شبکه خبر از حادثه پلاسکو / روایت تلخ و دردناک از این حادثه

فکر نمی‌کرد یک حادثه آتش سوزی به مهمترین گزارش زنده‌اش تبدیل شود و همه او را با عنوان خبرنگار پلاسکو بشناسند.

افشاگری خبرنگار معروف شبکه خبر از حادثه پلاسکو / روایت تلخ و دردناک از این حادثه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، برای یک برنامه خبری آفیش شده بود و قرار بود صبح به شبکه خبر بیاید و به همراه تیم به برنامه خبری برود، اما با زنگ جلال ملکی و اعلام حادثه پلاسکو تصمیم مدیران بر این شد که او برای پوشش حریق به سمت ساختمان پلاسکو برود. خودش نمی‌دانست قرار است راوی هولناک‌ترین فاجعه باشد.

علی حمزه‌ای خبرنگار شبکه خبر در گفتگو با خبرنگاران روایتش از حادثه پلاسکو را اینگونه بازگو می‌کند: با تماس سخنگوی سازمان آتش نشانی و تغییر آفیش به سمت ساختمان پلاسکو رفتیم.  به پل حافظ که رسیدیم حجم دود را که دیدم به شبکه زنگ زدم و درخواست کردم دستگاه پخش زنده را برای ما ارسال کنند.

وی می‌افزاید: وقتی ساعت ۸:۴۵ به جلو ساختمان رسیدیم آتش نشانان در چند طبقه مشغول کار بودند، ساعت ۱۰:۱۵ به نزدیکی ساختمان رفتیم و دیدم که آتش نشانان در حال خروج از ساختمان هستند و برخی هنوز در سه طبقه بالایی مشغول خاموش کردن آتش بودند.

خبرنگار شبکه خبر با اشاره به اینکه همه چیز از ساعت ۱۱ یکباره تغییر کرد، می‌افزاید: ساعت ۱۱ یک ارتباط زنده با جلال ملکی رفتیم و بعدش بخشی از دیواره ریخت. فکر نمی‌کردیم قرار است چه اتفاق هولناکی رخ بدهد. وقتی بخشی از دیواره ریخت بی‌سیم‌ها به صدا درآمد و کد ۱۱ اعلام شد. بعد از دستور تخلیه تعدادی از آتش نشانان از طبقه هشتم و نهم خارج شدند. به ما هم گفتند از ساختمان فاصله بگیرید.

 

وی در مورد لحظه ریزش ساختمان می ‌گوید: جلال ملکی را برای مصاحبه زنده به محل مصاحبه در نزدیکی ساختمان آوردیم، ساعت ۱۱:۳۰ بود که یکباره صدای مهیبی را شنیدم. من رو به پلاسکو بودم که دیدم کل ساختمان یکباره فرو ریخت، نمی‌دانستم چه کنم، اما نباید آنتن زنده را رها می‌کردم، تنها جمله‌ای که به ذهنم آمد و گفتم این بود “ساختمان پلاسکو ریخت، با وجود تلاش آتش نشانان ساختمان پلاسکو فرو ریخت”، بعد از قطع ارتباط، همه جا را گردوخاک گرفته بود و همه بهت زده بودند.

حمزه‌ای در مورد شرایط محل حادثه بعد از ریزش خاطرنشان می‌کند: خیلی شرایط بدی بود، تعدادی آتش نشان زیر آوار گیر کرده بودند و از این سو همکارانشان به دنبال نجاتشان بودند. یک آتش نشان بازنشسته به محل آمده بود و دنبال پسر آتش نشانش که در زیر آوار گیر کرده بود می‌گشت. دو برادر دوقلو بودند که یکی شهید شده بود و دیگری دنبال پیکر برادرش بود. صحنه‌های تلخی بود که می‌دیدم و اصلا قابل توصیف نیست.

خبرنگار شبکه خبر در پایان یادآور می‌شود: ما هم اصرار داشتیم که داخل ساختمان برویم و اگر پخش زنده نبود ممکن بود داخل ساختمان می‌شدیم و این حادثه می‌توانست برای ما هم رخ دهد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار