۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷

افزایش ۸۶ درصدی حقوق کارگران و حداقل‌ بگیران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از مهر، علی‌حسین رعیتی‌فرد عصر پنجشنبه در همایش ملی رؤسای تشکل‌های کارگری و کارفرمایی سراسر کشور در اردبیل اظهار کرد: دولت سیزدهم تلاش می‌کند تا با افزایش حقوق و در نقطه مقابل مهار تورم اجاز...

آخرین خبرها از افزایش حقوق کارگران امروز چهارشنبه 17 اسفند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از مهر، علی‌حسین رعیتی‌فرد عصر پنجشنبه در همایش ملی رؤسای تشکل‌های کارگری و کارفرمایی سراسر کشور در اردبیل اظهار کرد: دولت سیزدهم تلاش می‌کند تا با افزایش حقوق و در نقطه مقابل مهار تورم اجازه ندهد تا سفره کارگران بیش از این کوچک و کوچک‌تر شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر افزایش حقوق کارگران به تناسب شرایط تورمی مورد توجه قرار گرفته و قطعاً در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های حوزه کارگری از ظرفیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استفاده کردیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسیر توسعه کمی و کیفی فعالیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سطح کشور فراهم شده و امیدواریم با همراهی این مجموعه‌ها بتوانیم در حوزه کارگری نسبت به رفع دغدغه‌های جامعه کارگری اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

رعیتی‌فرد اصلاح برخی از قوانین و مقررات را با هدف تأمین امنیت شغلی کارگران ضروری عنوان کرد و افزود: تمام تلاش‌ها بر این است تا جامعه کارگری با دغدغه کمتر در سنگر توسعه کشور حضور پیدا کرده و وضعیت معیشتی بهتر این قشر زحمتکش را شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است تا با ارتقای امنیت شغلی کارگران و بهبود شرایط زندگی آنها بتوانیم به ارتقای تولید و رشد آن کمک کرده و زمینه و بستر حرکت تحولی را بیش از گذشته مهیا کنیم.

رعیتی‌فرد از تدوین شیوه‌نامه‌های مؤثر برای رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه همکاران ما سعی می‌کنند تا به صورت دقیق و علمی کارها را به نحوی به پیش ببرند تا این اختلافات به حداقل رسیده و زمینه رشد و بالندگی جامعه در سایه افزایش ظرفیت‌های تولید فراهم آید.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار