۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱

افزایش یارانه معیشتی تا ۴۸۰ هزار تومان/ کالابرگ با اقبال عمومی مواجه نشد + فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از شهرآرا، سیدصولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته آینده اجرا می‌شود، اظهار داشت: کسانی که یارانه‌بگیرشان یا هر عضو از خانواده‌شان ۴۰۰ هزار ...

افزایش یارانه معیشتی تا ۴۸۰ هزار تومان/ کالابرگ با اقبال عمومی مواجه نشد + فیلم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از شهرآرا، سیدصولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته آینده اجرا می‌شود، اظهار داشت: کسانی که یارانه‌بگیرشان یا هر عضو از خانواده‌شان ۴۰۰ هزار تومان دریافت نقدی یارانه دارند، در صورتی که از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند این میزان به ۴۸۰ هزار تومان ارتقا می‌یابد. شرط لازم برای بهره‌مندی از این امتیاز آن است، کسانی که مشمول یارانه هستند تا ۷۰ درصد از یارانه را کالا خریداری کنند.

وزیر رفاه درباره افزایش یارانه‌ها گفت: در اجرای بند‌ی تبصره ۱۴ قانون بودجه به دولت اجازه داده شده که به منظور مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم طرح کالابرگ الکترونیکی را مجدداً اجرا کند. در این راستا مشوق‌هایی را ایجاد کردیم که در گام اول یارانه دهک‌های کم‌برخوردار جامعه ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح از بین سه دهک کم‌درآمد جامعه، در مرحله اول، اشخاص تحت پوشش کمیته امداد، اشخاص تحت پوشش سازمان بهزیستی و در فرصت مناسب تا پایان خرداد کل سه دهک کم‌درآمد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

مرتضوی ادامه داد: قانون‌گذار تکلیفی درباره اجرای کالابرگ الکترونیکی را به دولت واگذار کرد که این تکلیف به وزارت کار محول شد و این وزارت خانه با ایجاد سامانه‌ها و اجرای مرحله آزمایشی این طرح، این طرح در اسفندماه ۱۴۰۲ به نقطه اجرا رسید. دولت برای تشویق استفاده بیشتر از کالابرگ الکترونیک، مبلغ اعتبار یارانه را برای دهک‌های کم‌برخوردار افزایش داده است.

وزیر تعاون یادآور شد: این طرح کاملاً اختیاری است. همچنین از طریق سامانه ملی اعتبار یارانه‌بگیران می‌توانند تقریباً یک ماه زودتر از زمان سررسید واریز یارانه به حساب خود، از این فرصت استفاده کنند.

به گفته مرتضوی، در کالابرگ الکترونیک، لبنیات ۳ کیلو گرم در ماه، پنیر ۴۰۰ گرم در ماه، تخم مرغ یک کیلوگرم در ماه، گوشت مرغ ۲ کیلوگرم در ماه، روغن مایع ۸۱۰ گرم در ماه، ماکارونی ۷۰۰ گرم در ماه، برنج ایرانی ۲ کیلوگرم در ماه، ماست پرچرب ۲.۵ کیلوگرم در ماه، قند و شکر ۵۰۰ گرم در ماه، حبوبات ۱۲۰۰ گرم در ماه و گوشت گوساله هم ۱ کیلوگرم در ماه در نظر گرفته شده است.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط