۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶

افزایش میلیونی حقوق بازنشستگان از این ماه / واریز دور جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان از فردا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بر این اساس از تاریخ ۱۴۰۲/۱/۱ کلیه مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار شده است برای دریافت کنندگان حداقل مستمری به...

آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بر این اساس از تاریخ ۱۴۰۲/۱/۱ کلیه مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولین قانون تامین اجتماعی که تا پایان سال ۱۴۰۱ برقرار شده است برای دریافت کنندگان حداقل مستمری به میزان چهل و یک میلیون و هفتصد و نود و هفت هزار و پانصد (۴۱.۷۹۷.۵۰۰) ریال و مشمولین از کارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده، به میزان بیست و هفت درصد (۲۷%) مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۴۰۱ افزایش می یابد.

با شروع پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان کارگری، به نحوه‌ی اجرای باقیمانده متناسب‌سازی اعتراضاتی شد؛ بازنشستگان می‌گویند: اجرای ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی ۱۴۰۰ بعد از وقفه‌ای طولانی، عادلانه و درست نیست؛ درواقع توقع ما این بود که افزایش بیشتری نصیب‌مان شود.

آیت اسدی گفت: بازنشستگانی که پس از دریافت احکام حقوقی خود احساس می‌کنند حقی از آنها ضایع شده، می‌توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی، نسبت به طرح سوالات و رفع ابهامات موجود اقدام نمایند و در صورت عدم اقناع، در مرحله بعدی می‌توانند با در دست داشتن احکام حقوقی به مراجع قانونی از جمله دیوان عدالت مراجعه کنند.

با شروع پرداخت مستمری اردیبهشت بازنشستگان کارگری، به نحوه‌ی اجرای باقیمانده متناسب‌سازی اعتراضاتی شد؛ بازنشستگان می‌گویند: اجرای ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی ۱۴۰۰ بعد از وقفه‌ای طولانی، عادلانه و درست نیست؛ درواقع توقع ما این بود که افزایش بیشتری نصیب‌مان شود.

در این بین، چندین بازنشسته فیش‌های حقوقی خود را برای ما ارسال کردند؛ افزایش متناسب‌سازی در برخی از این فیش‌ها، کمتر از ۱۰۰ هزار تومان بوده است؛ حتی موردی داشتیم که اعمالِ باقیمانده‌ی متناسب‌سازی برای یک بازنشسته‌ی سایر سطوح، فقط ۱۵ هزار تومان آورده داشته است. بازنشستگانی هم هستند که ادعا می‌کنند «علیرغم شمول»، باقیمانده متناسب‌سازی برایشان اجرایی نشده است.

این بازنشستگان نسبت به «نحوه‌ی محاسبه‌ی باقیمانده متناسب‌سازی» و فرمول‌های کارشناسان سازمان تامین اجتماعی انتقاد دارند؛ آن‌ها معتقدند در زمینه‌ی باقیمانده متناسب‌سازی دقت کافی صورت نگرفته است.

محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیرانِ تامین اجتماعی کشور) در ارتباط با افزایش حقوق مستمری‌بگیران کارگری می‌گوید: قبول داریم که افزایش مستمری کافی نیست و نمی‌تواند از پس هزینه‌های زندگی بربیاید اما امسال سعی کردیم در زمینه حق اولاد و عائله مندی، افزایش بیشتری داشته باشیم و همینطور در زمینه‌ی بن و کمک هزینه مسکن؛ بنابراین اگر مزایای جانبی را جمع کنیم و به پایه مستمری ماهانه بیفزاییم، به افزایش نسبتاً قابل قبولی نسبت به سایر گروه‌های مزدی می‌رسیم، هرچند سرجمع این ارقام همچنان ناکافی‌ست.

اسدی تاکید می‌کند: البته ما نمی‌گوییم این حقوق و مزایا با این تورم سنگین، جوابگوی زندگی بازنشستگان است؛ اعتقاد داریم با این حقوق‌ها حتی ده روز هم نمی‌شود زندگی کرد؛ بیست روز ماه جیب بازنشستگان کاملاً خالیست.

رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری با بیان اینکه «بر سر حقوق بارنشستگان با هیچکس مماشات و معامله نکرده و نخواهیم کرد» افزود: کانون عالی بازنشستگان کارگری با تمام قدرت درجهت احقاقِ حقوق حقه بازنشستگان عزیز تلاش کرده و این روند همچنان بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

اسدی در ادامه در ارتباط با اجرای ۲۵ درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی توضیح داد و گفت: ما به دنبال یک اصل بودیم و آن اجرای باقیمانده‌ی متناسب‌سازی حقوق بود؛ حالا در سال جدید ما به این اصل اساسی رسیدیم اما در مورد فروع مساله، اگر کسی ایراد دارد، می‌تواند از طریق دیوان عدالت اداری اقدام و مساله را پیگیری کند.

وی اضافه کرد: مستمری بگیران تامین اجتماعی بدانند با پیگیری‌های مکرر کانون عالی و برگزاری جلسات متعدد با مسؤلان سازمان تامین اجتماعی، موضوع ۲۵ درصد متناسب سازی حقوق که از سال ۱۴۰۰ باقیمانده بود، در دستور کار قرار گرفت و صدور احکام حقوقی در تاریخ بیست و هشتم اسفند سال قبل، ضمن پرداخت مطالبات و معوقات مربوطه، محقق شد؛ این بخش از مزایای مزدی از تاریخ یکم فروردین ۱۴۰۲، به پایه حقوق سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اضافه شد. درنتیجه به حمدالله این فرآیند جلو رفت و کار مهم انجام شد؛ در نهایت مبالغ مربوطه همراه با افزایشات سال ۱۴۰۲ و مزایای آن به حساب مشمولان واریز شد.

به گفته‌ی اسدی، در زمینه‌ی باقیمانده‌ی متناسب‌سازیِ حقوقِ بازنشستگان کارگری و جامعه‌ی مشمولان آن و همچنین نحوه‌ی محاسبه و پرداخت آن، چند نکته وجود دارد؛ او در این رابطه توضیح می‌دهد:«نخست و مهم‌تر از همه، آنکه مبالغ مربوط به ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی فقط ویژه‌ی بازنشستگان سایر سطوح است، به عبارتی آن‌هایی که در احکام متناسب سازی سال ۱۴۰۰ آنان قید شده است که مشمول ۷۵ درصد متناسب‌سازی بوده‌اند و اکنون ۲۵درصد باقیمانده را دریافت خواهند کرد. بنابراین فقط بخشی از مستمری‌بگیران سازمان مشمول دریافت این مبالغ شده‌اند.»

در عین حال، بازنشستگانِ مشمول، یعنی همان‌هایی که در احکام متناسب‌سازی ۱۴۰۰ مشمول ۷۵ درصد اجرا شده بودند، غالباً نسبت به نحوه‌ی اجرا و فرمول‌های محاسبه انتقاد دارند؛ این بازنشستگان چه باید بکنند؛ رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته در پاسخ می‌گوید: بازنشستگانی که پس از دریافت احکام حقوقی خود احساس می‌کنند حقی از آنها ضایع شده، می‌توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی، نسبت به طرح سوالات و رفع ابهامات موجود اقدام نمایند و در صورت عدم اقناع، در مرحله بعدی می‌توانند با در دست داشتن احکام حقوقی به مراجع قانونی از جمله دیوان عدالت مراجعه کنند.

او تاکید کرد: کلیه بازنشستگان اطمینان خاطر داشته باشند که کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیرِ سراسر کشور، کمافی‌السابق با جدیت موضوع دایمی شدنِ همسان‌سازی حقوق را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌نماید و همچنین نظرات و پیشنهادات تخصصی و کارشناسیِ مطرح شده در گروه‌ها و کانالهای مختلف را نیز بررسی می‌کند و انشالله به ترتیب اولویت در دستور کار قرار خواهد داد. بازنشستگان مطمئن باشند که اولویت‌های برحق آن‌ها توسط کانون عالی دنبال می‌شود و خدای ناکرده غفلتی در کار نخواهد بود.

اسدی در پایان اضافه می‌کند: برای اجرای باقیمانده‌ی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، نشست‌ها و جلسات مکرر برگزار شد؛ این مهم صورت پذیرفت هرچند با ایرادات و انتقاداتی که به آن وارد است اما همانگونه که کانون عالی با سعه صدر و اتخاذ تدابیر لازم، اصل مطالبه‌ی مهم ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی را محقق نموده است، در ادامه نیز مسائل و محورهای مرتبط با آن را مورد پیگیری قرار خواهد داد.

پرداخت حقوق بازنشستگان کام آنها را شیرین کرد؟

جمهوری اسلامی نوشت:حقوق و مستمری‌های بازنشستگان تامین اجتماعی امسال یک ماه زودتر از همیشه تعیین تکلیف شد. این جای قدردانی دارد اما اتفاقاتی هم در این میان افتاد که نمی‌گذارد حلاوت این اقدام، “کام‌نشینِ” موی سفیدکرده‌های تولید و سازندگی شود.

مسئله به همان ۲۵ درصد معروفِ باقی مانده از متناسب سازی سال‌های پیش برمی‌گردد. حضرات مسئول دولتی و کانون‌ها، همین که اجرا شده است را ادای همه حق و موفقیتی تمام می‌دانند اما بازنشستگان حرف‌شان چیز دیگری است. دقیق سازی همه حرف‌ها این است که براساس بند ۱۲ قانون توسعه ششم همسان‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی می‌بایست از ابتدای مردادماه ۱۳۹۹ تا پایان اسفند ۱۳۹۹ به میزان ۱۰۰ درصد و انتقال آن به سال ۱۴۰۰ با ضریب ۲۶ درصد و نیز انتقال آن به ۱۴۰۱ با ضریب ۳۸ درصد و انتقال آن به سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۱ درصد اجرایی می‌گردید مغفول مانده و ابتدا می‌بایست ۱۰۰ درصد متناسب سازی حقوق طبق ضریب زمان بازنشستگی را برای ۸ ماهه پایانی سال ۱۳۹۹ و نیز ۲۵ درصد الباقی را از ابتدای ۱۴۰۰ و با ضریب ۲۶ درصد حساب می‌نمودند و مجموع بدست آمده را در سال ۱۴۰۱ و با ضریب ۳۸ درصد و مجموع اینها را برای سال جاری با ضریب ۲۱ درصد اقدام می‌کردند.

اما شوربختانه با رویت فیش‌های برونداد در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ مشاهده شد که فقط ۲۵ درصد همسان‌سازی سال ۱۴۰۰ را فقط برای سال جاری اعمال کرده‌اند. به باور بازنشستگان، این یک تخلف آشکار و محرز است و باید به شرحی که رفت، اصلاح گردد که در غیر این صورت، موضوع قابل پیگیری در مجاری قانونی از جمله دیوان عدالت اداری می‌باشد. آنچه از کانال‌های بازنشستگان در فضای مجازی می‌شود فهمید، همت‌شان بر پیگیری از طریق قانون است.

احتمالا خبرش به گوشِ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هم رسیده است. شاید همین باشد که صولت مرتضوی – به گواه خبرگزاری‌ها – حاشیه جلسه هیات دولت گفت: “همکاران ما اعلام می‌کنند که همسان‌سازی و افزایش حقوق اعمال شده ولی تعدادی از بازنشستگان معتقدند که در مواردی اعمال نشده است که این موضوع، حتما رسیدگی خواهد شد.” امیدواریم در این “بررسی” که “حتما” انجام خواهد شد، حضرات به ضریب‌های جامانده از سال ۱۳۹۹ تا امسال توجه فرمایند.

همچنین تا جایی که ما می‌دانیم، آنچه معوقه می‌شود، در زمان مناسب، بازپرداخت می‌شود اما امسال حضرات جوری رفتار می‌کنند که انگار با همین افزایش، همه چیز تمام است. نه از این خبرها نیست. باید معوقات را تمام و کمال بپردازند. حق‌الناس است و بر ذمه تصمیم سازان و تصمیم گیران است. اینکه شخصا بدهکار نیستند، ذمه‌شان را بری نمی‌کند چون به شخصیت حقوقی خود، حقِ بازنشستگان بر ذمه آنان است. دوستان هم به این مهم توجه دارند که خداوند هرگز از حق‌الناس نمی‌گذرد حتی اگر همه عمر به عبادت سپری کنند. طاعت هم در پذیرش حق تجلی تام می‌یابد.

 

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره پرداخت نشدن حقوق افزایش‌یافته برخی از بازنشستگان اظهار کرد: همکاران ما در سازمان تامین اجتماعی معتقد هستند که کاملا اجرا شده است اما برخی از بازنشستگان معتقد هستند که اجرا نشده است. یک کارگروه تشکیل شده تا به این مسئله حتما رسیدگی شود و اگر حق با بازنشستگان باشد، کم و کسری که وجود دارد اعمال می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که بازنشستگان اعتراضات خود را چگونه باید به ثبت برسانند؟ تصریح کرد: این امر راه و چهارچوب دارد. شما به عنوان رسانه شکایت آنها را مطرح می‌کنید و این به منزله مطالبه این‌ گروه از جامعه است.

واریز دور جدید همسان سازی حقوق بازنشستگان از فردا

حسن صادقی گفت: باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ایراداتی اجرا شده است.

یک بازنشسته از یزد تماس می‌گیرد و دیگری از مشهد؛ بازنشستگان در یکی دو روز اخیر در تماس تلفنی نسبت به آنچه آن‌ها «عدم اجرای ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی» می‌نامند، اعتراض کردند. اما آیا باقیمانده متناسب‌سازی اجرا نشده است؟

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در این رابطه می‌گوید: ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی اجرایی شده منتها یک ایراد دارد، ضریب افزایش سال ۱۴۰۱ به آن اعمال نشده است.

او اضافه کرد: سیستم به این گونه بوده که بسیاری از افراد که ۵۵ درصد تفاوت تطبیق می‌گرفتند، سهم‌شان از ۷۵ درصد متناسب‌سازی حقوق بسیار ناچیز است. امروز یک بازنشسته با حکم در دست مراجعه کرد که مبلغ ۷۵ درصد متناسب‌سازی برای او فقط ۴۷ هزار تومان شده بود؛ ۲۵ درصد این ۴۷ هزار تومان فقط ۱۵ هزار تومان می‌شود؛ این مبلغ بسیار ناچیز است!

صادقی با تاکید بر اینکه به دلیل ناچیز بودن سهم بازنشستگان، بسیاری تصور می‌کنند باقیمانده متناسب‌سازی اجرا نشده؛ ادامه می‌دهد: اجرای متناسب‌سازی از طریق فرمول‌های پیچیده‌ی کارشناسان سازمان صورت گرفته و متاسفانه ضریب افزایش ۱۴۰۱ برای بازنشستگان سایر سطوح یعنی ۳۸ درصد به اضافه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان، در آن اعمال نشده است.

این فعال صنفی بازنشستگان با بیان اینکه «این شیوه اجرا، مصداق نادیده گرفتن حق بازنشستگان است» می‌گوید: سازمان باید پاسخگو باشد؛ چرا افزایش سال قبل روی باقیمانده متناسب‌سازی اعمال نشده است؟ کارشناسان سازمان باید به موضوع ورود کنند و مدیرعامل را به اصلاح شیوه‌ی اجرا متقاعد سازند. شواهد نشان می‌دهد که ۲۵ درصد اعمال شده اما عیناً در ۱۴۰۲ محاسبه شده، افزایش ۱۴۰۱ اصلاً منظور نشده است.

صادقی تاکید می‌کند: این ۲۵ درصد شامل حال همه بازنشستگان نمی‌شود؛ جامعه هدف آن فقط ۹۰۰ هزار نفر است که عموماً آورده‌ی آن برای بازنشستگان زیر ۵۰۰ هزار تومان بوده؛ موارد زیادی داریم که اعمال ۲۵ درصد منجر به افزایش زیر ۱۰۰ هزار تومانی مستمری‌ها شده است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری جمع بندی می‌کند: بنابراین باید بگوییم باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اجرا شده اما با کج سلیقگی؛ اصولی که باید، را در نظر نگرفته‌اند و همین امر موجب نارضایتی بازنشستگانِ مشمول شده است.

همسان سازی حقوق بازنشستگان باقی مانده حقوق بازنشستگان چه زمانی پرداخت می‌شود؟

مدیرعامل سازمان تأمین‌ اجتماعی همچنین از پرداخت باقی‌مانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشمول این موضوع خبر داد و گفت: مبلغ مربوط به باقی‌مانده متناسب‌سازی برای بازنشستگان مشمول این افزایش، از ابتدای سال جاری اعمال و پرداخت می‌شود. به‌روزرسانی احکام جدید نیز در حال انجام است و طی چند روز آینده احکام جدید از طریق سایت سازمان تأمین‌ اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در اختیار بازنشستگان قرار می‌گیرد و بازنشستگان و مستمری‌بگیران حقوق اردیبهشت ماه خود را مطابق روال همیشگی از بیستم تا پایان ماه با لحاظ افزایش حقوق دریافت می‌کنند.

وی همچنین در مورد شرایط فعلی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در سال گذشته بالغ بر ۴۶۰ هزار میلیارد تومان تعهدات صندوق را به صورت کامل و به‌موقع انجام دادیم و ماهیانه به طور متوسط ۳۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ایفای تعهدات سازمان تأمین‌ اجتماعی پرداخت شد که شامل تعهدات بلندمدت، تعهدات کوتاه‌مدت، تعهدات حوزه درمان و هزینه‌های پشتیبانی صندوق بوده است.

سال گذشته را به‌رغم برخی چالش‌ها با موفقیت و با اجرای کامل همه تعهدات به پایان رساندیم و در سال جاری نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و تعهدات سازمان تأمین‌ اجتماعی بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد.

موسوی آینده سازمان تأمین اجتماعی را امیدوارانه توصیف کرد و گفت: در سازمان تأمین‌ اجتماعی طی دو سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی با حمایت دولت مردمی سیزدهم در زمینه تأدیه بدهی به سازمان رقم خورده است و بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی این سازمان که از سنوات قبل از سال ۹۳ تا ۱۴۰۰ ایجاد و تأمین‌ اجتماعی به‌عنوان اَبَربدهکار بانکی مطرح شده بود را تسویه کردیم.

بی‌سابقه‌ترین تأدیه بدهی دولت به تأمین‌ اجتماعی نیز در همین مدت اتفاق افتاد و بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تأمین‌ اجتماعی که مربوط به بدهی‌های انباشته سنوات قبل بود، پرداخت شد. در بودجه سال جاری نیز جمعاً ۸۰ هزار میلیارد تومان بابت تأدیه بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی پیش‌بینی شده است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پایان گفت: تجربه سال گذشته نشان داد که با جهت‌گیری درست تحولی و همراهی و همگرایی حداکثری بین دولت محترم و سازمان تأمین‌ اجتماعی و مجلس نه تنها چالش‌های روزمره قابل رفع است، بلکه می‌توانیم با رویکرد تحولی و مدیریت مطلوب صندوق، به آینده امیدوارانه‌ای که پیش‌بینی می‌کنیم، برسیم.

همسان سازی حقوق بازنشستگان صادقی در ادامه به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تورم امروز نتیجه‌ی سیاستهای اقتصادی است و چوبِ آن بر سر کارگران و بازنشستگان خورده است. در ابتدای دولت فقر مطلق۲۵درصد بود و الان به ۳۰ تا ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده است. این سیاست‌ها فقرا را فقیرتر و اغنیاء را ثروتمندتر کرده است.

وی به ترمیم حقوق کارگران و بازنشستگان دولت اشاره کرد و گفت: برای افزایش حقوق بازنشستگان مدت‌ها تعلل کردند اما حقوق بخش خود را دو روزه افزایش دادند. این عین تبعیض است.

صادقی به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تکلیف متناسب‌سازی باید مشخص شود. اگر ندارید سهام بانک رفاه را به ما واگذار کنید. ۹ ماه از سال ۱۴۰۱ گذشته اما حاضر نیستید سر این موضوع با ما جلسه بگذارید.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: اگر وضع سازمان تأمین اجتماعی بحرانی است، وضع زندگی بازنشستگان از آن بحرانی‌تر است. اگر سازمان به دلیلِ به هم خوردن نسبت پشتیبانی و ورودی و خروجی و بدهیِ کلانِ دولت به آن دچار مشکل شده است، بازنشستگان هم به دلیلِ تورم دچار مشکل شده‌اند.

صادقی به بیمه تکمیلی اشاره کرد و گفت: ما بیمه تکمیلی را از روی رضایت نپذیرفتیم. اگر مسئولان به تکلیف خود عمل می‌کردند و قانون الزام را رعایت می‌کردند، ما دیگر به بیمه تکمیلی نیازی نداشتیم.

وی گفت: به جایی رسیدیم که شرکتِ ورشکسته‌ای به نام آتیه‌سازان حافظ برای ما ناز می‌کند! اسم آنچه به ما می‌دهند نه بیمه تکمیلی بلکه بیمه‌ی مکمل است و ما آن را پذیرفتیم تا پرداخت از جیبِ بیمه شده کاهش پیدا کند اما برعکس شده است. بیمه شده پول بیشتری بابتِ درمان از جیب خود می‌پردازد.

صادقی گفت: بیمه تکمیلی یعنی گرفتنِ صد درصد هزینه‌ی درمان، اما ما درصد کوچکی از هزینه را آن هم به سختی دریافت می‌کنیم. بسیاری از بیماران سرطانی و صعب العلاج ما امروز خانه و زندگی خود را می‌فروشند تا هزینه‌ی درمان بدهند. این مغایر با قانون الزام است.

تأکید کرد: ما در ابتدا باید به دنبال اجرای قانون الزام باشیم و بعد به سراغ بیمه تکمیلی برویم. آنچه باعث شده امروز به سمت بیمه تکمیلی برویم، ناکارآمدی قانون الزام است. چرا سازمان می‌تواند ۵۰هزار میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی بدهد اما نمی‌تواند این رقم را برای بیمارستان‌های خود هزینه کند؟

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه به متناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ برای بازنشستگان تامین اجتماعی متناسب‌سازی صورت گرفت. قرار بود اگر افزایش حقوق مبتنی بر ماده ۹۶ و ۱۱۱ نبود، با متناسب‌سازی این فاصله پر شود. اگرچه من نگران بودم این موضوع بدعت شود و دولت هرساله به جای مصوبه‌ی شورایعالی کار و تامین اجتماعی برای ما تصمیم بگیرد که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

4 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

سید

۰۷ خرداد ۱۴۰۲


دیروز ۱۴۰۲/۳/۶ دیروز انتخابات کانون در محل نمایشگاه بین الملل مشهد انجام شد و خدا وکیلی چه وضعیت نامناسبی واقعا افتضاح بود طبیعیست آنهاییکه قبلا سکو دار بودند می‌توانستند و توانستند طی تلقین لیست اسامی و استفاده از اطلاعات کامل باز نشستگان به اهداف خود برسند که رسیدند واگر شما هم در لیست آنان بودی منتخب بودی و برخورد بد یگان ویژه با پدر بزرگ بازنشسته و مطرح نمودن هتک حرمت بازنشسته تاسف بار بود نمیدانم کجای دنیا مجری قانون خود الگوی تخلف از قانون است تورم ۳۰۰٪ اعلام بانک مرکزی ۴۷٪ت افزایش ۲۱٪فقط بایستی خون گریست بخاطر اینهمه ریا و ظلم و دروغ تاب تحمل زندگی را با نام خالی نداریم ....از این دولت نکبت بار متنفر و منضجریم نابود باد این دولت ظالم که خون مردم را توشیشه کرده خدا زمینتون بزما

نوری زاده

۰۷ خرداد ۱۴۰۲


جناب اسدی اگر قرار باشه بازنشسته 60*70ساله دنبال دیوان عدالت اداری باشه پس کانون ها برای چی تشکیل شده، نمایندگان مگر منتخب این قشر نیستند قانون هم بلدند،،،زحمت بکشن،،،برون دنبال ش،،،نگران حقوق کانون نباشید،،،،لب تر کنید بازنشسته ها هستند نمردند،،،

شاهنظری

۰۸ خرداد ۱۴۰۲


سلام چرا بی خودی دل ما بازنشسته راخوشحال می کنید واقعی دنبال حق وحقوق ما باشید

مهدی

۰۹ خرداد ۱۴۰۲


وقتی مینویسی واریزی یعنی تصویب شده و باید اجرا شود آیا درخواست یک نماینده بازنشسته معنایش تصویب و دستور پرداخت است

نظرات بسته شده است