۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵

افزایش قیمت پلکانی جدید در راه است/ جزئیات موافقت مجلس از این طرح

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به افزایش پلکانی تعرفه آب برای سال آینده رای مثبت دادند.

افزایش قیمت پلکانی جدید در راه است/ جزئیات موافقت مجلس از این طرح

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) و در جریان بررسی جزییات بخش درآمدی بودجه ۱۴۰۱ ، ضمن بررسی تبصره ۶ به پیشنهاد اصلاحی علیرضا سلیمی نسبت به بند الف تبصره رای مثبت دادند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در پیشنهاد خود بیان کرد: بحث افزایش در این قسمت برای عموم مردم نیست و مربوط به زندگی های لاکچری است، برای افرادی است که بیش از حد آب و برق استفاده می کنند، ما برای حامل های انرژی یارانه می دهیم، چرا افراد ویژه خوار باید از این یارانه بیشتر از دیگران استفاده کنند؟ پیشنهاد این است که افزایش به صورت پلکانی باشد و شخصی که بیش از دوبرابر الگو ، مصرف داشت افزایش ۳۵ درصدی لحاظ کنیم.

در ادامه این پیشنهاد سلیمی به رای نمایندگان گذاشته شد و نمایندگان با آن موافقت کردند و بند الف تبصره ۶ به شرح زیر اصلاح و تصویب شد:

الف- وزارت نیرو از طریق شرکتهای آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب‌بهای ‌شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تا دوبرابر بیش از الگو، پانزده درصد(۱۵%) نرخ آب بها را افزایش دهد و از مشترکانی که بیش از دوبرابر الگو مصرف کرده اند، به ازای هرمتر مازاد ۳۵ درصد نرخ را افزایش و از آن ها دریافت کنند و به خزانه داری کل کشور واریز کنند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار