۰۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵

افزایش قیمت طلا تا کی ادامه دارد ؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،در بازار آزاد امروز پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان رسید. قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ...

قیمت طلا ۱۰ اذر ۱۴۰۱

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،در بازار آزاد امروز پنجشنبه ۴ آبان ۱۴۰۲، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به ۲ میلیون و ۴۷۹ هزار تومان رسید.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۰ میلیون و ۷۳۱ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر انس طلا در بازار‌های جهانی ۱۹۷۹ دلار است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

همچنین عبدالله مشکانی کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بخشی از نوسانات طلا با قیمت دلار و بخشی نیز با طلای جهانی تراز می‌شود ، گفت: «با اتفاقات هفته‌های اخیر و افزایش تنش در منطقه، قیمت طلای جهانی رشد کرد و این موضوع به افزایش قیمت در بازار طلا کمک کرد. اما در صورت فروکش کردن جنگ حماس و اسرائیل، قیمت طلای جهانی نیز به کانال‌های پایین‌تر برمی‌گردد.»

وی دلیل صعودی شدن قیمت در بازار‌های مالی بعد از اخبار تنش منطقه‌ای اخیر را، واکنش هیجانی معامله‌گران برای تقاضا عنوان کرد و افزود: «واکنش بازار هیجانی بوده و بعد از آن شاهد کاهش قیمت دلار و متعاقب آن طلا و سکه بودیم. اما به نظر نمی‌رسد قیمت‌ها در بازار طلا پایین‌تر از نرخ‌های فعلی بیاید.»

مشکانی با تاکید بر بزرگ بودن حباب سکه خاطرنشان کرد: «زمانی که قیمت سکه امامی ۳۳ میلیون تومان بود، ارزش طلای این قطعه به ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسید و این نشانه حباب خیلی بزرگ سکه است.»

این کارشناس اقتصادی در خصوص دلیل حباب بالای سکه گفت: «در حال حاضر معامله‌گران با قیمت‌های سال آینده خرید می‌کنند و دلیل آن نیز رشد نقدینگی و احتمال افزایش قیمت دلار در سال آینده است.»

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط