۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰

افزایش فروش «نفت ایران» به چین +جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،این محموله قرار است اواخر هفته جاری در جنوب چین برای پر کردن ذخایر استراتژیک، تخلیه شود و سومین محموله بزرگی است که از ماه دسامبر، از ایران وارد می شود. این محموله توسط یک...

افزایش فروش «نفت ایران» به چین +جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،این محموله قرار است اواخر هفته جاری در جنوب چین برای پر کردن ذخایر استراتژیک، تخلیه شود و سومین محموله بزرگی است که از ماه دسامبر، از ایران وارد می شود.

این محموله توسط یک نفتکش متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران حمل می شود که نشان می دهد به صورت رسمی به عنوان خرید نفت ایران توسط چین ثبت خواهد شد.

طبق گزارش رویترز، چین رسما تمامی واردات نفت از ایران را ثبت نمی کند و برآورد می شود واردات غیررسمی نفت از ایران به چین، حدود هفت درصد از کل واردات نفت این کشور را تشکیل می دهد.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش کرده که صادرات نفت ایران در سه ماه نخست سال میلادی جاری به ۸۷۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت که ۳۰ درصد رشد در مقایسه با صادرات سال ۲۰۲۱ داشته است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، یک تحلیلگر شرکت کپلر به وال استریت ژورنال گفت: انتظار نمی رود چین به دلیل خرید نفت ایران، هدف تحریمهای ثانویه آمریکا قرار گیرد زیرا واشنگتن کاملا سرگرم روسیه شده است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار