۰۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴

افزایش عرضه نفت اوپک پلاس حتی بدون بازگشت ایران+ جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان گفت: تولید بالاتر تنها زمانی قابل توجیه است که هدف روشنی برای آن وجود داشته باشد که از نظر وی اکنون وجود ندارد، زیرا نیروگاه‌ها در سطح محدودی از گاز یا زغال سنگ به استفا...

افزایش عرضه نفت اوپک پلاس حتی بدون بازگشت ایران+ جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان گفت: تولید بالاتر تنها زمانی قابل توجیه است که هدف روشنی برای آن وجود داشته باشد که از نظر وی اکنون وجود ندارد، زیرا نیروگاه‌ها در سطح محدودی از گاز یا زغال سنگ به استفاده از نفت روی آورده اند.

وزیر انرژی عربستان سعودی اظهار کرد: ما هیچ چیز را قطعی فرض نمی‌کنیم. ما همچنان کووید را داریم و قرنطینه‌ها همچنان وجود دارند و عرضه سوخت جت محدود مانده است؛ بنابراین ما هنوز از وضعیت نگران کننده خارج نشده ایم و از شر کووید خلاص نشده ایم.

اوپک پلاس طبق توافقی که اعضای این گروه در ژوییه تصویب کردند ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز به تولیدش اضافه می‌کند، اما بعضی از اعضا برای افزایش تولید با مشکل روبرو شده اند که به نرخ پایبندی بیش از حد به محدودیت عرضه و ادامه عرضه محدود منجر شده است. با این حال این گروه تاکنون در برابر درخواست‌ها برای افزایش بیشتر تولید و تامین تقاضای بهبود یافته مقاومت کرده است.

این هفته وزیر نفت نیجریه هم اظهارات مشابه همتای سعودی خود داشت و اعلام کرد اوپک پلاس نباید برای افزایش تولید عجله کند، زیرا تقاضا همچنان در معرض تهدید شعله ور شدن موج کرونا قرار دارد. تیمیپره سیلوا به بلومبرگ گفت: پیش از این که اقدام کنیم، باید به وضعیت نگاه کنیم. اوضاع شکننده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این مقام نیجریه‌ای گفت: ما باید پیش از حرکت بعدی بسیار محتاط باشیم. ما شاهد کندی اقتصاد چین بوده ایم. افراد زیادی خواستار نفت بیشتر شده اند، اما ما به مشکلات در کشور‌های دیگر هم نگاه می‌کنیم.

رویترز هم گزارش کرد الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه انتظار دارد اوپک پلاس در نشست چهارم نوامبر (۱۳ آبان)، افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را تصویب کند. نواک انتظار دارد تقاضا برای نفت تا پایان سال آینده به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا برگردد، اما خاطرنشان کرد پیش بینی این که قیمت نفت مانند قیمت گاز به رکورد بالایی صعود می‌کند، دشوار است.

معاون نخست وزیر روسیه گفت: ممکن است تقاضا برای نفت کاهش پیدا کند، زیرا ابهامات همچنان وجود دارند. ما شاهد گسترش موج دیگری از شیوع بیماری در جهان هستیم.

اوپک پلاس در سپتامبر افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را تصویب کرده بود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار