۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱

افزایش طول عمر با یک نوشیدنی سفید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،مناطق آبی در سراسر جهان، جایی هستند که مردم در آنجا سالم‌ترین زندگی را تجربه می‌کنند و بیشترین میزان طول عمر را نسبت به سایر افراد دنیا دارند. مردم این مناطق به ندرت بیماری‌های مزمن مربوط به تحرک ...

افزایش طول عمر با یک نوشیدنی سفید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ،مناطق آبی در سراسر جهان، جایی هستند که مردم در آنجا سالم‌ترین زندگی را تجربه می‌کنند و بیشترین میزان طول عمر را نسبت به سایر افراد دنیا دارند. مردم این مناطق به ندرت بیماری‌های مزمن مربوط به تحرک کم، دیابت و بیماری‌های قلبی را تجربه می‌کنند و بیشتر آنان ورزش‌های زیاد و باشگاهی نمی‌کنند.

نقش رژیم غذایی سالم در سبک زندگی مردم مناطق آبی بسیار مهم است. آنها به جای اینکه بخواهند زیاد غذا بخورند، تا زمانی که ۸۰ درصد سیر شوند غذا می‌خورند. کمترین وعده غذایی آنان یا در اواخر بعد از ظهر یا اوایل شب است و بعد از آن غذا نمی‌خورند.

رژیم غذایی معمول مردم مناطق آبی شامل مقدار زیادی لوبیا، میوه و سبزیجات است. گوشت به میزان کمتر و فقط به عنوان طعم‌دهنده در غذا مصرف می‌شود. شیر و محصولات لبنی نیز به میزان کمتر مصرف می‌شوند و بیشتر محصولات لبنی که مصرف می‌شوند به محصولاتی مانند ماست، شیر ترش یا پنیر تبدیل می‌شوند. به‌جز در برخی از مناطق آبی، مردم از شیر گاوی استفاده نمی‌کنند و به‌جا آن، از شیر تولید شده از گوسفند و بز استفاده می‌کنند.

تحقیقات اخیر نیز نشان داده است که شیر گوسفند منبع غنی از مواد فعال زیستی است که می‌تواند به ارتقای سلامتی کمک کند. این شیر دارای مقدار زیادی از اسیدهای چرب، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. همچنین دارای مقدار زیادی اسید لینولئیک کونژوگه (CLA) است که در کاهش چاقی و دیابت نوع ۲ موثر است. این شیر همچنین دارای بیوپپتیدهایی با خواص ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد التهابی می‌باشد و ممکن است با سلول‌های سرطانی مبارزه کند.

نتایج تحقیق دیگر سال ۲۰۲۱ که در نشریه مرزها در تغذیه منتشر شد، نشان داد که شیر بز و محصولات لبنی بز می‌توانند به افراد در مدیریت کلسترول کمک کند. شیر بز همچنین حاوی پروتئین‌هایی است که مشخص شده، ACE، آنزیمی مرتبط با فشار خون را مهار می‌کند و به‌طور بالقوه محصولات شیر بز را برای مدیریت فشار خون مفید می‌کند. شیر بز همچنین دارای نسبت اسیدهای چرب امگا ۶ به امگا ۳ مطلوب‌تری است که برای سلامت قلب و عروق توصیه می‌شود. برخی از ترکیبات موجود در شیر بز می‌توانند چربی بدن را کاهش و خواص آنتی‌اکسیدانی از خود نشان دهند و به‌طور بالقوه در برابر شرایط مرتبط با کلسترول بالا و استرس اکسیداتیو محافظت ایجاد کنند.

شیر بز مختص مناطق آبی نیست و افراد بیشتری در سراسر جهان شیر بز نسبت به شیر گاو می‌نوشند، زیرا نگهداری بز امکان‌پذیرتر است. افرادی که نمی‌توانند شیر گاو را هضم کنند ممکن است با شیر بز اگرچه شیر بز دارای لاکتوز است حال بهتری داشته باشند. شیر بز کمتر باعث ایجاد آلرژی می‌شود. اگرچه اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی دارای انواع کم چرب و بدون چربی شیر گاو و سایر محصولات لبنی هستند، از شیر بز گزینه‌های کمتری در دسترس است. یک فنجان شیر بز ۱۶۸ کالری و ۱۰ گرم چربی دارد.

کمتر احتمال دارد شیر گوسفند را در فروشگاه‌ها پیدا کنید زیرا تنها یک درصد از تولید شیر جهان را تشکیل می‌دهد همچنین گرانتر است زیرا گوسفند به اندازه گاو شیر تولید نمی‌کند. شیر گوسفند بسیار غلیظ‌تر است، به همین دلیل آن را در پنیرهایی مانند فتا، ریکوتا، رومانو و روکفور خواهید یافت. شیر گوسفند نیز کالری و پروتئین بالایی دارد. یک فنجان شیر گوسفند ۲۶۵ کالری، ۱۵ گرم پروتئین و ۱۷ گرم چربی دارد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط